۵ روش برای مهاجرت تحصیلی ترکیه

کشور ترکیه در سالهای اخیر با رشد روز افزون آکادمیک خود توانسته به یکی از بهترین مکان های تحصیلی تبدیل شود. تحصیل در ترکیه به دلیل وجود بسترهای بسیار مناسب و هزینه های پایین میتواند بسیار مورد علاقه دانشجویان خارجی قرار بگیرد و از این رو افراد می توانند با اخذ اقامت ترکیه در این کشور به تحصیل پرداخته و در رشته مورد نظر فارغ التحصیل شوند. اما برای رسیدن به این موضوع چندین روش وجود دارد که یک دانشجو می تواند برای تحصیل در ترکیه اقدام نماید و می تواند از این روش ها یکی را برای مهاجرت تحصیلی خود برگزیند.

  1. تحصیل رایگان در ترکیه

تحصیل در ترکیه می تواند بدون صرف هیچ گونه هزینه ای انجام شود و فرد به صورت کامل کارهای خود را انجام دهد، این موضوع در حفظ هزینه های اولیه مهاجرت بسیار کمک خواهد کرد، اما اصلا ضامن یک مهاجرت تحصیلی بی دردسر نیست و می تواند دانشجویان را در کشور ترکیه بسیار اذیت نماید. وجود بسیاری اطلاعات سازمان نیافته در اینترنت و بررسی های اشتباه توسط دانشجویان، باعث عدم شناخت و دقیق مهاجرت و تحصیل در ترکیه خواهد شد و دانشجویان نمی توانند به درستی قوانین کشور ترکیه را شناسایی کنند و از آنها در مهاجرت خود استفاده کنند.

از این رو مشکلات بسیاری مانند افزایش هزینه های رفت و آمد برای اخذ مجوزهای لازم، نداشتن امکانات لازم برای شناسایی دانشگاه های برتر ترکیه بر اساس رشته شما، آگاه نبودن از قوانین زندگی خاص در ترکیه، توانای فراهم نکردم خوابگاه و یا امکانات رفاهی در ترکیه تنها قسمتی از این موارد می باشد که تحصیل در ترکیه را با مشکلات زیادی مواجه می کند.

  1. تحصیل در ترکیه با روش های غیرقانونی

روش های بسیاری وجود دارد تا افراد بتوانند به راحتی از مرز ها گذشته و به کشور ترکیه سفر کنند و یا با استفاده از شرکت هایی که وعده های دروغین به دانشجویان میدهد اقدام به مهاجرت کرد، اما این روش ها به هیچ عنوان سودآور نیست و می تواند مشکلات بسیار زیادی را نیز به وجود آورد، بسیاری از شرکت های غیرقانونی و قاچاق اعضای بدن استفاده از این چنین روش های دانشجویان و محصلان عزیز را گول زده و از آنها سوء استفاده می کنند که نمونه های بارز آن بسیار دیده شده است. از این رو وجود یک شرکت قانونی و معتبر برای اخذ مجوزهای لازم بسیار مهم می باشد و هر دانشجو برای مهاجرت به ترکیه باید از آن به خوبی آگاه باشد.

  1. تحصیل در ترکیه با استفاده از شرکت های مهاجرتی معتبر

یکی از بهترین گزینه هایی که می تواند به راحتی به شما اجازه دهد تا بدون نیاز به انجام کارهای قانونی در کشور ترکیه و یا انجام بررسی ها و جست وجوهای خاص، استفاده از یک شرکت مهاجرتی معتبر می باشد. این شرکت ها با داشتن وکیلان بسیار خبره در این زمینه و همچنین داشتن اطلاعات بروز و دقیق از تمام قوانین کشور ترکیه می توانند بر اساس نیاز تحصیلی شما، بهترین رشته را در بهترین دانشگاه برای شما در نظر گرفته و به شما این امکان را بدهد تا سرنوشت خود را بسیار عالی رقم بزنید.

با انجام تمام کارهای اداری لازم جهت مهاجرت تحصیلی دیگر نیاز ندارید که خود مستقیما وارد عمل شوید و کاری را به انجام برسانید و می توانید با خیال راحت منتظر بهترین پیشنهاد ها از سوی شرکت خود باشید.

  1. اخذ اقامت موقت در ترکیه به منظور تحصیل با دوره تومر

اگر میخواهید راه رسیدن به مهاجرت تحصیلی خود را هموار تر سازید، می توانید از طریق شرکت های مهاجرتی اقدام به ثبت نام در دوره های تومر نمایید. این کلاس به منظور آموزش زبان ترکی می باشد و می تواند برای اقامت های تحصیلی بسیار مفید باشتد و تا ۲ سال می تواند این اقامت را به راحتی تمدید نماید. این موضوع می تواند به شما در شناخت کشور و شناخت دانشگاه های آن می شود که می توانید به راحتی بعد از اخذ مجوزهای لازم در این مراکز ادامه تحصیل دهد. بعد از شرکت و دریافت نام از سوی یک مرکز دانشگاهی و خصوصی و اخذ بیمه درمانی و خرید خانه و یا اجاره و یا استفاده از خوابگاه می توانید به راحتی اقامت خود را دریافت کنید. اما برای راحتی در کار می توانید به راحتی از مشاورین مهاجرت کمک بگیرید تا مراحل کاری شما در کمتر از ۲ الی ۳ روز انجام شود.

  1. اخذ مهاجرت تحصیلی با گرفتن بورسیه

یکی از راه های جذب دانشجویان در کشور ترکیه بورسیه می باشد، که در آن افراد می توانند از طریق ثبت نام در وب سایت های اعلام شده از قبل، مدارک خود را آپلود کرده و بعد از آن منتظر زمان مصاحبه حضوری نمایند، این مصاحبه ها در ۱۰۰ کشور مختلف انجام خواهد شد و بعد از بررسی مدارک و شواهد موجود در پرونده های تحصیلی، پذیرفته شدگان می توانند به راحتی و با دردسرهای بسیار کم و هزینه های پایین اقدام به تحصیل در ترکیه نمایند، این روش بیشتر برای تحصیل پزشکی در ترکیه محبوب می باشد و افراد می توانند به راحتی در کشور ترکیه به تحصیل بپردازند.

 

نوشته ۵ روش برای مهاجرت تحصیلی ترکیه اولین بار در مجله سفر پدیدار شد.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *