آرام ترین جاهای دنیا برای گردشگری و سفر

جهان پر از مسیر‌ها و مقصد‌های شناخته شده‌ای است که سالیانه بازدیدکنندگان زیادی را به خود جلب می‌کنند. در برخی از مواقع نیز ازدحام جمعیت در این مکان‌ها به نظر پایان ناپذیر می‌رسد. دوست ندارید به یک مکان دیگر سفر کنید و مقصد سفر خود را این بار تغییر دهید ؟ اصلا مهم نیست کدام گوشه از جهان را برای سفر انتخاب می‌کنید، مکان‌های مختلف زیادی وجود دارد که بیشتر افراد از آن‌ها چشم می‌پوشند. چه شما بخواهید مکانی برای آرامش پیدا کنید و چه از ازدحام و شلوغی شهرهای پر جمعیت فرار می‌کنید ، می‌توانید مکان‌های آرام ودیده نشده‌ای را در این لیست بیابید.

آنگویلا / کارائیب

Anguilla آنگویلا

این جزیره‌ی صحرایی مسطح توسط شن‌های زیبای سفید خیره کننده و آب‌های زمردی درخشان احاطه شده است و می‌تواند مکان خوبی برای فرار از شلوغی‌ مکان‌های مختلف به خصوص در مقایسه با سنت مارتین پر جنب و جوش باشد . هیچ پرواز بدون توقفی از آمریکا به آنگویلا وجود ندارد و مکانی نیز برای حرکت کشتی‌های مختلف در نظر گرفته نشده است . همین امر نیز باعث شده این جزیره بسیار آرام و دلنشین باشد . مردم محلی به حریم خصوصی و صلح و آرامش بهای بسیاری می‌دهند .

در کجا می‌توان اقامت داشت ؟

هتلی به نام Viceroy Anguilla یک هتل بسیار لوکس و مجلل است که سالیانه گردشگران و توریست‌های بین المللی زیادی را به خود جلب می‌کند. ویلای بسیار زیبای CéBlue Villas & Beach Resort نیز از مجموعه‌ی با شکوهی از ویلاهای دامنه‌کوه تشکیل شده است که می‌تواند حریم خصوصی بسیار خوبی برای افراد فراهم کند . در داخل مجموعه نیز خدمات با کیفیت، غذاهای عالی و فضای آزاد وجود دارد .

جزیره استردبروک شمالی / استرالیا

جزیره استردبروک شمالی

این مکان تنها ۲۰ مایل از بریزبن فاصله دارد و برای افرادی که می‌خواهند از شلوغی و ازدحام شهر فرار کنند، می‌تواند مقصد خوبی برای سفرهای تعطیلات باشد . فعالیت‌های مختلفی همچون شنا، ماهیگیری، پیاده روی و گشت وگذار در ۵ ساحل زیبای جزیره و دریاچه‌های داخلی وجود دارد . شما می‌توانید از کوالاها و نهنگ‌‌های آن نیز دیدن کنید.

در کجا می‌توان اقامت داشت ؟

هتل ساحلی Stradbroke و Spa یکی از بهترین مکان‌های اقامتی با خدمات عالی در جزیره است . همچنین شما می‌توانید شب را در داخل چادر و کنار ساحل بخوابید .

جزیره هاینان / چین

Hainan-China جزیره هاینان

این مکان در میان چینی‌ها و توریست‌های روسی بسیار محبوب است اما برای بیشتر مسافران ناشناخته باقی مانده است. این جزیره‌ی گرمسیری در سواحل جنوب چین دارای سواحلی زیبا، یک پارک آتشفشانی، میمون‌ها و معبد بودایی شائولین است . این مکان به عنوان هاوایی کشور چین مشهور است که بیشتر افراد می‌کنند این یک شگرد برای جذب گردشگر است اما مناظر زیبای آن ارزش مقایسه را دارد .

در کجا می‌توان اقامت داشت ؟

هتل ریتز کارلتون در مرکز اصلی جزیره قرار گرفته و بسیار شیک ومجلل است . اگر می خواهید از سروصدا و ازدحام جمعیت فرار کنید سری به Le Méridien Shimei Bay بزنید .

پارک ایالتی هوکینگ هیلز / اهایو

پارک ایالتی هوکینگ هیلز

پیاده روی ، دوچرخه‌سواری، تیراندازی با کمان ، ماهیگیری، شکار و کمپینگ از جمله فعالیت‌هایی است که می‌توانید در این پارک ایالتی انجام دهید. این پارک بیشتر به خاطر وجود آبشارهای زیبا و صخره‌های دراماتیکی همچون غار مرد قدیمی ، صخره کانتول،غار خاکستر و آبشار Cedar قابل توجه است.

در کجا می‌توان اقامت داشت؟

این پارک نزدیک به ۲۰۰ کمپ دارد که همه‌ی آن‌ها هم مجهز به برق هستند . همچنین دسترسی به حمام آب داغ و دستشویی‌های تمیز نیز وجود دارد . البته در نواحی مختلف شما می‌توانید کابین‌های مختلفی نیز مانند Comfort in the Wood پیدا کنید .

Koh Lipe / تایلند

Koh-Lipe-Thailand

این مکان تنها توسط قایق قابل دسترس است . این جزیره‌ی بهشتی در دریای آندامان واقع شده و توسط آب‌های زلال و شفاف و صخره‌های بکر احاطه گشته است . ۲۵ درصد از گونه‌های ماهی‌های استوایی جهان در این آب‌ها زندگی می‌کنند. این جزیره به عنوان یک مکان آرام در نظر گرفته می‌شود و دارای سواحل متعددی است . برخی از این سواحل توسعه یافته هستند ولی برخی دیگر به صورت خالی از سکنه رها شده‌اند.شما می‌توانید صلح وآرامش را در سواحل زیبای Sunrise پیدا کنید .

در کجا می‌توان اقامت داشت؟

هتل Castaway دارای خانه‌های ییلاقی چوبی بزرگ و یک عرشه بزرگ مشرف به ساحل است .

پارک و منطقه حفاظت شده ملی دروازه‌های شمالگان / آلاسکا

Gates-of-the-Arctic-National-Park-Alaska

مسافرانی که مهارت زنده ماندن در فضاهای باز را دارند باید سری به این منطقه بزنند . این مکان یک پارک بزرگ و با حیات وحش دست نخورده است . این پارک دارای هیچ جاده، تاسیسات، مسیرهای پیاده روی و یا کمپینگی نیست و این بدان معناست که سفر به آن می‌تواند برای بیشتر افراد چالش برانگیز باشد . البته افرادی که سفرهای ماجراجویانه را دوست دارند، می‌توانند به این پارک سفرکنند. این پارک محل قرار گیری رشته کوه‌های بروکس و ۶ رودخانه است که مکانی عالی برای ماهیگیری به شمار می‌آید.

در کجا می‌توان اقامت داشت؟

شما باید نحوه‌ی برپا کردن چادر را به خوبی بلد باشید. در غیر اینصورت ، می‌توانید سفر یک روزه داشته باشید و شب با یک پرواز به فیربنکس برگردید.

شانلی اورفا / ترکیه

Sanliurfa-Turkey شانلی اورفا

این مکان معمولا اورفا نامیده می‌شود. این شهر تاریخی حداقل ۳۵۰۰ سال قدمت دارد و در افسانه‌های تاریخی آمده است که ابراهیم در غاری در این شهر به دنیا آمده است . غارها وسایر نقاط مهم دیگر در این شهر می‌تواند سالانه هزاران نفر از بازدیدکنندگان مسلمان را به خود جلب کند. گذشته از معماری سنتی، جاذبه‌های اصلی اورفا شامل استخر ماهی ، بازار قدیمی سرپوشیده ،قلعه تخت نمرود و یک موزه‌ی باستان‌شناسی کوچک است.افرادی که به این شهر سفر می‌کنند باید سری هم به تپه‌ی گوبکلی بزنند . این تپه میزبان یک معبد قدیمی است که طراحی آن به بیش از ۱۱۰۰۰ سال پیش بر می‌گردد.

در کجا می‌توان اقامت داشت؟

در این شهر یک باغ مسافرخانه به نام هیلتون وجود دارد که توریست‌ها و گردشگران می‌توانند در آن اقامت داشته باشند . همچنین هتل El-Ruha که دارای معماری سنتی ترکیه‌ای است ، پذیرای توریست‌ها و گردشگران می‌باشد .

کبارید / اسلوونی

Kobarid-Slovenia کبارید

این شهر زیبا که توسط کوه‌های با شکوه و مراتع سبز احاطه شده است در دره‌ی Soča واقع شده است . گذشته از زیبایی‌های طبیعی آن، کبارید دارای اهمیت تاریخی با سایت‌های باستان‌شناسی است که قدمت آن به عصر آهن بر می‌گردد. برای چنین مکان کوچک، کبارید دارای رستوران‌های شگفت انگیز بسیاری است . مثلا پنج مورد از این رستوران‌ها به همراه یکدیگر به عنوان رستوران‌های زنجیره‌ای کبارید شناخته شده‌اند.

در کجا می‌توان اقامت داشت؟

مکان‌های اقامتی در کبارید محدود است اما خوشبختانه هتل Hvala یک مکان تمیز و دلپذیر برای اقامت است.آ

آتشفشان ویرونگا / رواندا

Virunga-Volcanoes-Africa آتشفشان ویرونگا

این زنجیره‌ی هشت آتشفشانی، بسیار فعال بوده و در مرز اوگاندا و جمهوری دموکراتیک کنگو قرار گرفته است اما برای مسائل امنیتی بهتر است از بخش‌هایی که در رواندا قرار دارد دیدن کنید . ارتفاع این آتشفشان‌ها بر اساس گفته‌ی کوهنوردان،۱۵۰۰۰ فوت است و دارای مناظر باور نکردنی وحیات وحش فوق‌العاده است.

در کجا می‌توان اقامت داشت؟

Sabyinyo Silverback Lodge مکان لوکس ومجللی است که در پارک ملی آتشفشان قرار دارد.

شوناو ام کونیگزی / آلمان

Schonau-am-Konigsee-Germany شوناو ام کونیگزی

این شهر به خاطر داشتن ورزش‌های زمستانی و مراکز درمانی مجهز مشهور شده است . شوناو ام کونیگزی، نزدیک مرز اتریش قرار گرفته است. کوه جنر در آن می‌تواند برای انجام اسکی در زمستان بسیار جالب و جذاب باشد . کوه Watzmann برای کوهنوردان مناسب است.این شهر دارای تعدادی قهوه‌خانه و رستوران سنتی نیز هست.

در کجا می‌توان اقامت داشت؟

هتل Gästehaus Boehm یک مکان تمیز، آرام با یک سونا در داخل است .

Rangiroa / پلینزی فرانسه

Rangiroa

حتما شما در مورد تاهیتی و بورا بورا چیزهایی شنیده‌اید اما ممکن است در مورد این مکان اطلاعاتی نداشته باشید . این مکان دومین جزیره‌ی مرجانی بزرگ در جهان است . اساسا یک رشته از مرجان‌های زیبا تالاب را احاطه کرده‌اند. این مکان برای غواصی نیز بسیار مناسب است زیرا دارای مناظر طبیعی بسیار فراوانی است . فعالیت‌های ساحلی و آبی مختلفی در این مکان وجود دارد . همچنین شما می‌توانید از روستا ها و مزارع مختلف نیز بازدید کنید.

در کجا می‌توان اقامت داشت؟

هتل Kia Ora یک مکان اصلی برای توریست‌ها و گردشگران است که دارای خانه‌های ییلاقی است .

پارک ملی دریاچه‌های پلیتویک / کرواسی

پارک ملی دریاچه‌های پلیتویک

این پارک از سال ۱۹۷۹ در میراث جهانی یونسکو ثبت شده است و تقریبا دارای ۲۰ دریاچه‌ی زیبا به همراه غارها، جنگل‌ها و آبشارهای بی‌نظیر است.همچنین فراوانی جالبی از حیات وحش در این پارک وجود دارد که شامل خرس، گرگ و ۱۲۶ گونه پرنده است . این پارک دارای وسعت زیادی است و به خاطر وجود فرآیندهای زمین شناسی منحصر به فرد که دریاچه آبشاری آن را تشکیل داده ، قابل توجه است.

در کجا می‌توان اقامت داشت؟

در داخل پارک تقریبا مکانی برای اقامت وجود ندارد اما هتل Degenya و Turist Grabovic هر دو محبوب بازدیدکنندگان پارک هستند.

لومبوک / اندونزی

Lombok-Indonesia لومبوک

آیا می‌خواهید شکوه وعظمت بالی را بدون جمعیت و ازدحام آن تجربه کنید ؟ پس بهتر است سری به لومبوک بزنید . در این مکان سواحل زیبا، آبشارهای دلربا، آتشفشان‌های بلند و البته توریست کم را پیدا خواهید کرد. مناظر طبیعی و راه‌های محلی برای صدها سال بدون تغییر باقی مانده‌اند، و فرهنگ بومی کاملا غنی است. گذشته از آرامش، این جزیره برای گشت و گذار و غواصی بسیار ایده آل است.

در کجا می‌توان اقامت داشت؟

هتل نووتل لومبوک یک هتل ۴ ستاره است که در سواحل جنوبی جزیره قرار گرفته و دارای مناظر بی‌نظیری می‌باشد.

أولان باتور / مغولستان

Ulan-Bator-Mongolia أولان باتور

پایتخت مغولستان به جذاب نبودن شهرت دارد اما اجازه ندهید این مسائل شما را از سفر به این شهر باز دارد . زیرا این سفر می‌تواند کاوش در یکی از زیباترین و مهمان نوازترین شهرهای دنیا را برای شما فراهم کند. در این شهر نمی‌توانید توریست‌های غربی زیادی را مشاهده کنید . این بدین معنی است که موزه‌ها در این شهر زیاد رونقی ندارند.

در کجا می‌توان اقامت داشت؟

هتل Kempinski و شانگری لا هر دو گزینه‌های خوبی برای اقامت هستند.

El Djem / تونس

El-Djem-Tunisia

این شهر در شمال آفریقا ویژگی‌های معماری حفظ شده از دوران امپراتوری روم را داراست. ویژگی‌ مهم این شهر به خاطر وجود یک سالن آمفی تئاتر بزرگ است که در قرن سوم ساخته شده و می‌تواند میزبان بیش از ۳۵۰۰۰ تماشاگر باشد . اگرچه بخش‌هایی از این بنا از هم پاشیده شده است اما هنوز شکوه سابق خود را داراست. همچنین این شهر دارای موزه‌هایی است که در آن ها انتخاب‌های بسیار بزرگی از موزاییک‌ها و ویلاهای بازسازی شده از زمان رومی‌ها به چشم می‌خورد.

در کجا می‌توان اقامت داشت؟

گزینه‌های اقامتی در این شهر کمی محدود است و مکان‌هایی هم که در آن وجود دارد معمولا پیشنهاد نمی‌شود . برای اقامت بهتر است شهرهای دیگر را انتخاب کنید .

نوشته آرام ترین جاهای دنیا برای گردشگری و سفر اولین بار در مجله سفر پدیدار شد.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *