پرواز اکونومی و سیستمی چیست

پرواز اکونومی و سیستمی چیست

هنگام خرید بلیت هواپیما با عبارت‌ها و اصطلاحات مختلفی روبه‌رو می‌شویم؟ آیا معنی همه آن‌ها را می‌دانید؟ آیا دانستن معنی این‌اصطلاحات مهم و کاربردی است؟ در این‌مقاله قرار است شما را با مفهوم پرواز اکونومی و بلیط سیستمی آشنا کنیم. اگر قرار است بلیط پروازی را برای سفر بعدی خود بخرید، حتما این‌مطلب را تا پایان مطالعه کرده و با دوستان خود نیز به اشتراک بگذارید.

شما چه سفر‌هایی را به‌صورت هوایی تجربه کرده‌اید؟ فکر می‌کنید در سال چند بار از هواپیما استفاده کنید؟ پاسخ به این‌سوالات اهمیت خرید بلیط پرواز را به شکلی مناسب مشخص می‌کنید. اگر شما زیاد با هواپیما سفر نمی‌کنید بهتر است درباره اصطلاحات خرید بلیط اطلاع داشته باشید تا آن‌سفر‌های کم را به بهترین شکل تجربه کنید.

اگر هم زیاد با هواپیما سفر می‌کنید قطعا از شما انتظار می‌رود فرق همه پرواز‌ها و بلیط‌های مسیر رفت‌وآمد خود را بدانید. پس برای همه افراد آشنایی با اصطلاحات خرید بلیط پرواز مهم و کاربردی است. در این‌مقاله قرار است برخی اصطلاحات پرواز‌ها مانند پرواز اکونومی و سیستمی را با هم بررسی کنیم. البته برای توضیح بهتر باید برخی عنوان‌ها مانند بلیط چارتری و کلاس بیزنس را هم بیان کرده و توضیح مختصری درباره آن بدهیم. پس قبل از خرید بلیط حتما این‌مطلب را تا پایان مطالعه کنید.

انواع بلیط هواپیما

اگر به سایت‌های خرید بلیط پرواز‌ مراجعه کنید، بلیط‌ها را معمولا به دو نوع کلی می‌بینید. برخی بلیط‌ها با تخفیف‌های خوبی ارائه می‌شوند و در هر سایتی ممکن است قیمت آن را با کمی تفاوت ببینید. بلیط‌های هواپیما چارتری ارزان در ‌واقع بلیط‌هایی هستند که شرکت یا آژانس هوایی آن‌ها را پیش‌خرید کرده است.

شرکت‌های هوایی ممکن است با اطلاعات و سیاستی که دارند برخی صندلی‌های یک پرواز یا همه آن را برای مدتی بخرند. به این‌فرایند چارتر کردن پرواز گفته می‌شود. بلیط‌های چارتری در مقابل بلیط‌های سیستمی هستند و شما باید یکی از این‌دو نوع را برای خرید بلیت هواپیما انتخاب کنید.

بلیط‌های چارتری با قیمت خوبی به شرکت‌های هوایی منتقل می‌شود و همین موضوع به آن‌ها اجازه تخفیف‌هایی فوق‌العاده را می‌دهد. اگر می‌خواهید برای سفر خود بلیط هواپیما چارتری تهیه کنید، بهتر است حتما قوانین آن را کامل مطالعه کرده و سپس به آن اقدام کنید.

پرواز سیستمی

همان‌طور که در قسمت بالا متوجه شدید، پرواز‌ها به دو دسته کلی چارتری و سیستمی تقسیم می‌شوند. پرواز‌های سیستمی را با نام معمولی نیز می‌شناسند. پروازهای چارتری را شناختید؛ اما پرواز‌های سیستمی چه تفاوتی با پرواز‌های چارتری دارند؟

از‌نظر خدمات و کیفیت پرواز تفاوتی میان پرواز‌های عادی و چارتری وجود ندارد. پرواز‌های سیستمی توسط شرکت‌های هواپیمایی برنامه‌ریزی می‌شوند. قیمت بلیط این‌پرواز‌ها نیز با‌توجه‌به مصوبات سازمان هوایی کشور و درنظرگرفتن نوع و کیفیت پرواز‌ها مشخص می‌شود. خوبی پرواز‌های سیستمی این است که شما هفته‌ها یا حتی ماه‌ها قبل اماکن برنامه‌ریزی برای سفر خود را دارید.

اگر تغییری هم در برنامه سفر شما ایجاد شود، کافی است اطلاع داده و تاریخ یا ساعت بلیط خود را عوض کنید. در اغلب بلیط‌های چارتری امکان تعویض یا استرداد بلیط وجود ندارد. البته توجه داشته باشید برای کنسلی و تعویض تاریخ باید طبق قوانینی که از قبل اعلام شده اقدام کنید.

این مطلب را ه مبخوانید: جاذبه های گردشکری روستای کردان

پرواز اکونومی و سیستمی چیست

انواع کلاس‌های پروازی

این‌که بلیط چارتری خریده باشید یا سیستمی فرقی نمی‌کند. شما برای پرواز خود باید یکی از کلاس‌های پروازی موجود را رزرو کنید. پرواز‌ها بسته به شرکت هواپیمایی و مسیری که قرار است در آن سفر کنید با کلاس‌های متفاوتی ارائه می‌شوند. کلاس‌های اکونومی، تجاری و فرست‌کلاس از دسته‌های معروف برای تقسیم‌بندی انواع پرواز‌ها و هواپیما‌ها هستند. هریک از این‌کلاس‌های ویژگی‌های خاصی دارند که آن‌ها را از یکدیگر متمایز می‌کند.

پرواز کلاس اکونومی

یکی از بلیط‌های پر‌فروش شرکت‌های هواپیمایی، پرواز کلاس اکونومی است. پرواز‌های اکونومی همان‌طور که از نام آن‌ها پیدا است، قیمت کم‌تری نسبت به کلاس‌های دیگر دارند. اگر دوست دارید هزینه‌ مناسبی برای پرواز خود، بپردازید استفاده از پرواز‌های اکونومی برای شما بهتر و مقرون‌به‌صرفه‌تر است.

هواپیما‌های پرواز‌های اکونومی تعداد صندلی‌های بیشتری دارند و مسافران بیشتری را در هر پرواز جا‌به‌جا می‌کنند. البته در نظر داشته باشید که معمولا خدماتی که در این‌نوع پرواز به شما ارائه می‌شود متناسب با مبلغی است که می‌پردازید. در پرواز اکونومی معمولا دو نوع غذا سرو می‌شود. نوشیدنی فقط یک‌ یا برای پرواز‌های طولانی فقط دو بار برای میهمانان آورده می‌شود. صندلی‌ها در بلیت هواپیما اکونومی فاصله کمی دارند و نزدیک یکدیگر هستند. در برخی از هواپیما‌های اکونومی صندلی‌ها مانیتور اختصاصی دارند اما برخی این‌امکان را ندارند و برای همه هواپیما، مانیتوری بزرگ نصب شده است.

اگر دوست دارید درباره پرواز‌های اکونومی بیشتر بدانید بد نیست سری به سایت علی بابا زده و قیمت و ویژگی‌های سفر با آن‌ها را با هواپیما‌های دیگر مقایسه کنید. بالا درباره پرواز اکونومی صحبت کردیم. حال شما این‌امکان را دارید که هنگام رزرو با خیالی آسوده این‌نوع از پرواز را رزرو کرده یا از آن عبور کنید و سراغ پرواز‌های دیگر بروید. توصیه می‌شود قبل از این‌که پرواز خود را رزرو نهایی کنید و بلیط را بخرید درباره دیگر کلاس‌های پرواز هم اطلاعاتی را به دست آورید. ما در قسمت بعد اشاره کوتاهی به آن‌ها خواهیم داشت.

دیگر کلاس‌های پرواز

اگر بلیط چارتری یا سیستمی رزرو می‌کنید بهتر است کلاس‌های پرواز را به‌خوبی بشناسید. بالا درباره کلاس اکونومی توضیحات کالی را بیان کردیم. معمولا کلاس اکونومی هزینه کم‌تری نسبت به دیگر کلاس‌ها دارد. اگر امکانات و خدمات بهتری را در پرواز خود انتظار داشته باشید بهتر است برای تهیه بلیت هواپیما، کلاس‌های دیگری را امتحان کنید. کلاس تجاری و فرست‌کلاس از دیگر کلاس‌هایی هستند که به شما پیشنهاد می‌شوند. البته نکته مهمی که قبل از رزرو باید در نظر داشته باشید این است که آیا در مسیر درخواستی شما همه کلاس‌ها وجود دارند. گاه شما در مسیر‌های خاص فقط امکان انتخاب‌های محدودی را دارید. در این‌صورت یا باید از مسیر‌های دیگری سفر خود را انجام دهید یا به همان انتخاب‌های محدود اکتفا کرده و یکی را انتخاب کنید.

سخن آخر

در این‌مقاله درباره پرواز اکونومی و سیستمی صحبت کردیم. برای توضیح بهتر سعی کردیم انواع دیگری از پرواز‌ها را برای هر‌دسته نیز بیان کنیم. اگر می‌خواهید بلیط چارتری یا سیستمی برای سفر خود تهیه کنید، بهتر است مقاله بالا را با‌دقت و به‌صورت کامل مطالعه کنید. شما برای خرید بلیط قطار، تور، هتل و خرید اینترنتی بلیط اتوبوس از سایت علی بابا میتوانید به آدرس https://www.alibaba.ir/ مراجعه نمایید.

پرواز اکونومی و سیستمی چیست

نوشته پرواز اکونومی و سیستمی چیست اولین بار در مجله سفر پدیدار شد.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *