برکناری مدیرعامل هواپیماسازی بوئینگ به دلیل سقوط ئو فروند هواپیما

برکناری مدیرعامل هواپیماسازی بوئینگ به دلیل سقوط ئو فروند هواپیما

شرکت بوئینگ آمریکا اعلام کرد مدیرعامل قسمت هواپیماسازی این کشور به دلیل تداوم بحران های ناشی از سقوط دو فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ از سمت خود برکنار شد.

فارس به نقل از رویترز نوشت: شرکت بوئینگ آمریکا اعلام کرد که مدیرعامل بخش تولید هواپیماهای تجاری این شرکت را به دلیل تداوم بحران ناشی از سقوط دو فروند هواپیمای ۷۳۷ در اندونزی و اتیوپی، برکنار کرده است.

تا پیش از این کوین مک آلیستر مدیرعامل قسمت هواپیماسازی بوئینگ بود و قرار است از این پس استن دیل یکی از مدیران با سابقه بوئینگ جایگزین وی شود.

دیل پیشتر مدیر خدمات بین‌الملل بوئینگ بود.

این شرکت هواپیماسازی که بزرگترین واحد هواپیماسازی جهان محسوب می شود، طی ۱۲ ماه گذشته با بحران زمین گیر شدن هواپیماهای بوئینگ ۷۳۷ به عنوان  پرفروش‌ترین محصول خود به دلیل سقوط دو فروند از آنها و کشته شدن ۳۴۶ نفر روبرو بوده است.

برکنار شدن مک آلیستر تنها یک روز پیش از موعد منتشر شدن گزارش سه ماهه اخیر بوئینگ بود که به شوکه شدن برخی از کارکنان این شرکت منجر شد.

یکی از کارمندان بوئینگ می‌گوید: مک آلیستر قربانی بحران در بوئینگ شد چرا که وی زمانی به عنوان مدیر بخش  هواپیماسازی بوئینگ منصوب شد که این شرکت مراحل پایانی ساخت هواپیمای ۷۳۷ را طی می‌کرد.

در واقع انتصاب مک آلیستر از ابتدا هم برای بوئینگ غیرطبیعی بود، چرا که به جای آنکه یک مدیر باسابقه از داخل شرکت به این سمت منصوب شود، یک مدیر از خارج از بوئینگ به سمت مدیریت بخش هواپیماسازی گماشته شده بود.

حالا دیل به عنوان یک مدیر باسابقه با روابط خوب با مشتریان مهم بوئینگ نظیر شرکت هواپیمایی سنگاپور به عنوان مدیر عامل ساخت هواپیماهای تجاری انتخاب شده است.

منبع: چمدان

نوشته برکناری مدیرعامل هواپیماسازی بوئینگ به دلیل سقوط ئو فروند هواپیما اولین بار در پارس توریسم. پدیدار شد.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *