پیشنهادهای هنری برای آخر هفته

نگارخانه‌ها و گالری‌های تهران با برگزاری نمایشگاه‌های هنری در روزهای پایانی هفته میزبان علاقه‌مندان هنرهای تجسمی هستند.

ایسنا: در این گزارش مروری دارد بر برخی از نمایشگاه‌هایی که در روزهای پنجشنبه و جمعه (۱۴ و ۱۵ شهریور ماه) افتتاح می‌شوند و در این ایام برقرار هستند:

گالری اُ

نمایشگاه انفرادی نقاشی پگاه رجامند با عنوان «مقیم» روز جمعه (۱۵ شهریور ماه) در گالری اُ افتتاح می‌شود و تا ۲۶ شهریور ماه نیز ادامه دارد.

ساعات بازدید از این نمایشگاه یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت ۱۲ تا ۲۰ و جمعه‌ها از ۱۶ تا ۲۱ اعلام شده است. گالری روزهای شنبه تعطیل است.

گالری اُ در خیابان سنایی، خیابان شاهین (خدری)، پلاک ۱۸ واقع شده است.

گالری ای‌جی

ششمین سری از نمایشگاه انفرادی عکس استعداد ای. جی. از ۱۵ تا ۲۱ شهریور ماه در گالری ای‌جی برگزار است.

گالری ای‌جی در خیابان کریمخان، خیابان عضدی جنوبی، پلاک ۴۳ واقع شده است.

همچنین امکان بازدید از این نمایشگاه هر روز از ساعت ۱۷ تا ۲۱ فراهم است.

گالری گلستان

نمایشگاه نقاشی رضا نیکو سمیعی روز جمعه (۱۵ شهریور ماه) در گالری گلستان افتتاح می‌شود. این نمایشگاه تا ۲۰ شهریور ماه ادامه دارد.

گالری گلستان در دروس، خیابان کماسایی، شماره ۳۴ واقع شده است. همچنین ساعات بازدید از این نمایشگاه جمعه تا چهارشنبه ساعت ۱۶ تا ۲۰ فراهم است.

گالری پنجشنبه‌ها تعطیل است.

گالری نگر

نمایشگاه گروهی نقاشی با عنوان «گریوْهوشی» به انتخاب علی انصاری و حیدر زاهدی روز جمعه (۱۵ شهریور ماه) در گالری نگر افتتاح می‌شود و تا ۲۰ شهریور نیز ادامه دارد.

در این نمایشگاه آثار هنرمندانی همچون علی انصاری، نغمه نبئی، امیر علی مومن، سحر دایی، علی رحیمی، مژده علیپور، رویا مزروعی، پانته‌آ معماریان و … ارائه شده است.

ساعات بازدید از این نمایشگاه هر روز به غیر از شنبه‌ها و پنجشنبه‌ها ۱۳ تا ۲۰ اعلام شده است. همچنین مراسم افتتاحیه از ساعت ۱۶ تا ۲۱ برگزار می‌شود.

گالری نگر در خیابان قیطریه، ضلع جنوبی پارک، خیابان روشنایی، کوچه دلارام، پلاک ۳۳ واقع شده است.

گالری طراحان آزاد

نمایشگاه انفرادی چیدمان آثار مارال مصطفی‌زاده با عنوان «من، مارال مصطفی‌زاده» از ۹ تا ۱۹ شهریور ماه در گالری طراحان آزاد برپاست.

مارال مصطفی زاده در این نمایشگاه سعی کرده تجربه خود از فضای مدرسه را در قالب چیدمان ارائه کند‎.‎ مخاطب با ورود به فضای گالری وارد راهرویی می‌شود که او را به کلاس درس می‌رساند‎.‎

مصطفی‌زاده درباره ‏محتوای این نمایشگاه می‌گوید: مدرسه برای من، فضایی است که هر فرد هویت اجتماعی خود رادر آن شکل می‌دهد. عکس ‏پرسنلی، نام خانوادگی و شماره شناسنامه دارد و به عنوان شهروند شهری کوچک در آنجا هویت خود را می‌یابیم‎.

گالری طراحان آزاد در میدان فاطمی، میدان گل‌ها، میدان سلماس واقع شده است.

گالری پنج‌شنبه‌ها تعطیل است.

گالری آرتیبیشن

نمایشگاه آثار دو هنرمند جوان هنر خوشنویسی بهادر پگاه و ابوالفضل خزایی با رویکرد «تجلیل از هنر کلاسیک ایران» در گالری آرتیبیشن برگزار است.

در این نمایشگاه ۳۵ اثر کلاسیک خوشنویسی مشتمل بر ۲۱ اثر شکسته نستعلیق به قلم بهادر پگاه قزوینی و ۱۴ اثر خط محقق به قلم ابوالفضل خزایی به نمایش گذاشته می‌شود.

در روز افتتاحیه این نمایشگاه از ساعت ۱۷ تا ۲۱ و در روزهای بعد از ساعت ۱۱ تا ۲۰ امکان بازدید فراهم شده است.

گالری آرتیبیشن در خیابان شریعتی، بالاتر از همت، خیابان گل نبی، میدان کتابی (احمدی روشن)، خیابان ساسانی پور، خیابان دریا (قندی)، پلاک ۶ واقع شده است.

The post پیشنهادهای هنری برای آخر هفته appeared first on توریسم آنلاین.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *