پوستر جشنواره فیلم کودک و نوجوان رونمایی شد

دبیر سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان و نوجوانان اعلام کرد که “رویای کودکان سیل‌زده را بسازیم” شعار این دوره از جشنواره است.

ایسنا: علیرضا تابش در آیین رونمایی از پوستر این جشنواره و همچنین پوستر سومین المپیاد فیلمسازی نوجوانان که عصر سه‌شنبه (هشتم مرداد ماه) در گالری موزه سر در قیصریه برگزار شد، اظهار کرد: امسال این جشنواره به کودکان مناطق سیل‌زده کشور ادای احترام می‌کند و همزمانی برپایی جشنواره فیلم کودک و نوجوان با ایام باسعادت عید غدیر موجب شده که هم در ستاد جشنواره و هم در شهرداری اصفهان تمهیدات خاصی در سطح شهر، معابر و سینماها داشته باشیم.

دبیر سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان “رویای کودکان سیل‌زده را بسازیم” را شعار این دوره از جشنواره معرفی کرد و گفت: با همکاری انجمن سینمای جوانان ایران در مناطق سیل‌زده نمایش فیلم خواهیم داشت و نمایشگاهی از عکس‌های کودکان سیل‌زده نیز در اصفهان و در جوار محل برگزاری جشنواره با حضور عکاسان برپا خواهد شد.

پوستر جشنواره

وی افزود: امیدواریم که تلاش‌هایی منجر به جمع شدن کمک برای کودکان سیل‌زده را نیز در این دوره داشته باشیم چرا که معتقدیم ساختن فردایی پرنشاط برای این کودکان در گرو زدودن رنج‌های آنان است و جشنواره فیلم کودک و نوجوان می‌تواند ظرفیتی بزرگ برای دستیابی به صلح و بشر دوستی باشد.

دبیر سی و دومین جشنواره بین المللی کودک و نوجوان با بیان اینکه معتقد است اصفهان می‌تواند قطب خلاقیت کودک و نوجوان شود، به ظرفیت خوب اصفهان در قیاس با شهرهای دیگر اشاره کرد و گفت: این جشنواره یک رویداد بی‌نظیر است که امیدوارم در طول سال زنجیره حرکت‌های مربوط به آن ادامه داشته باشد و منحصر به چند روز برگزاری نباشد.

تابش تصریح کرد: پوستر جشنواره و المپیاد توسط دو تن از هنرمندان مطرح کشور یعنی فرشید مثقالی و حمیدرضا بیدقی طراحی شده و محورهایی مثل نشاط و فانتزی‌های کودکانه، جهانی بودن، ایرانی و امروزی بودن، آسمان لاجوردی، زمین اخرایی، نگارگری ایرانی، نشانه‌هایی از اصفهان تاریخی و تمثیلی سینمایی از تصویری که کودکان از یک روزن به تماشای آن می‌پردازند مد نظر قرار گرفته‌است.

وی با اشاره به سخنان طراح پوستر سی و دومین جشنواره بین‌المللی کودک و نوجوان گفت: فرشید مثقالی می‌گوید وقتی کودکان را حین تماشای فیلم می‌بینیم اعجاب‌آورترین نکته غرق شدن آن‌ها در فیلم است و اگر یکی از منظورهای جشنواره دعوت کودکان به دیدن فیلم‌ها باشد این پوستر سعی می‌کند حس شعف را در آن‌ها ایجاد کند و مخاطب را قلقلک بدهد تا بیاید و ببیند و لذت ببرد.

دبیر سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان ضمن ابراز خرسندی از تعداد فیلم‌های ارسال شده به این جشنواره اطهار کرد: در بخش بین الملل به کشورهای همسایه نیز توجه داشته‌ایم و بخش جنبی طلوع تفلیس و مرور فیلم‌های کوتاه تاتارستان از این جمله است.

تابش به حضور فعالان سینمایی شهرهای خواهرخوانده اصفهان در این جشنواره نیز اشاره کرد و گفت: این فعالان در قالب داوران نوجوان و بزرگسال، سخنران و فیلمساز از ایروان، لاهور، کوالالامپور، حیدرآباد، کره جنوبی، سن پترزبورگ و فلورانس به جشنواره می‌آیند.

شهردار اصفهان نیز در این آیین هدف جشنواره فیلم کودک و نوجوان را نزدیک کردن دل کودکان جهان به هم دانست و تاکید کرد که این امر می‌تواند پلی برای برقراری امنیت و صلح پایدار در جهان باشد.

قدرت‌الله نوروزی با اشاره به اینکه برنامه‌های شاد هفته فرهنگی اصفهان برای احترام به مردم سیل‌زده و مصیبت‌دیده کشور تبدیل به همدردی برای ملت ایران شد، گفت: این یکی از افتخاراتی بود که نصیب مجموعه مدیریت شهری و شورای شهر اصفهان شد و با نوآوری توانستیم در آن بحران، دل مردم را شاد کنیم.

وی، پیام ویژه این جشنواره را خطاب به کودکان سیل‌زده کشور دانست و اظهار کرد: این جشنواره می‌تواند دستاوردهای زیادی از جمله شکوفایی استعداد و خلاقیت در فیلم‌ها داشته باشد و پله‌ای برای صعود هنرمندان اصفهان شود. ما نیز می‌خواهیم در این دوره رویای کودکان سیل‌زده را بسازیم؛ کودکانی که در حال شدن هستند و آینده کشور را می‌سازند.

The post پوستر جشنواره فیلم کودک و نوجوان رونمایی شد appeared first on توریسم آنلاین.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *