مشهد جواهر زیارتی و سیاحتی ایران

مشهد ، شهری که می توان گفت مقصد گردشگری تفریحی و زیارتی بسیاری از ایرانیان و البته مسالمانان جهان است .برای اقامت در مشهد، هتل مشهد از جمله هتل های با کیفیت ایران است.

هتل های مشهد

هتل های ۲ ستاره مشهد با صرفه اقتصادی برای مسافران ، هتل های ۳ ستاره مشهد با قیمتی بالاتر از هتل های ۲ ستاره و امکانات رفاهی بیشتر و همچنین هتل های ۴ ستاره مشهد برای اقامتی راحت و با تمام امکانات رفاهی از جمله اقامتگاه های پرطرفدار مشهد می باشند . همچنین در مشهد بیشترین تعداد هتل آپارتمان را به نسبت شهرهای دیگر ایران می توان مشاهده کرد که بسیاری از مسافران ، اقامت در هتل آپارتمان های مشهد را به اقامت در هتل ترجیح می دهند . گروه اجاره ویلا و رزرواسیون هتل لوکس ویلا در این مقاله قصد دارد به معرفی مناطق دیدنی مشهد ، اقامت در مشهد و بررسی هتل ها و هتل آپارتمان های مشهد بپردازد .

مشهد
شهر مشهد ، شهری که هر ساله از چند میلیون مسافر پذیرایی می کند .به یمن حضور بارگاه هشتمین امام شیعیان ، امام رضا علیه السلام ، مشهد تبدیل به یکی از قطب های گردشگری سیاحتی و زیارتی ایران شده است . استان خراسان رضوی به مرکزیت مشهد در شمال شرق ایران قرار گرفته است . منطقه ای با آب و هوای کویری و مردمانی خونگرم و مهمان نواز . مشهد پر شده از مناطق دیدنی ، پارک های زیبا ، ییلاق های فراوان ، مراکز مذهبی ، تاریخی و فرهنگی که در ادامه به معرفی چند مورد از آنها خواهیم پرداخت .

مناطق دیدنی مشهد
حرم امام رضا علیه السلام
اولین دلیل برای مسافرت به مشهد و پربازدیدترین منطقه مذهبی ایران ، حرم امام رضا علیه السلام است . مهم ترین بخش مسافرت هر مسافری به مشهد ، زیارت امام رضا (ع) است . اطراف منطقه حرم و گنبد طلا توسط مساجد و صحن های مختلف احاطه شده است . فضای روحانی و معنوی حرم ، آرامش وصف ناپذیری را در دل هر زائری می نشاند . آرامشی بی حد و مرز ، حسی تکرار نشدنی که فارغ از هر جسنیت و نژادی می توان نور الهی را در چشم همگان مشاهده کرد . حرم امام رضا به جرأت دیدنی ترین منطقه ایران است .
همچنین در اطراف و نزدیکی حرم ، می توانید تنوع هتل مشهد و هتل آپارتمان های مشهد را ببینید و انتخابی با دست باز برای اقامتگاه خود داشته باشید .

صحن های حرم
صحن های حرم امام رضا ، از معماری ایرانی اسلامی ویژه ای برخورداند که ساعت ها می توان از آن ها دیدن کرد ، لذت برد ، غرق در آرامش به راز و نیاز و زیارت پرداخت . یکی از قدیمی ترین صحن ها و همچنین زیباترین آنها صحن انقلاب یا صحن عتیق است که پیشینه ی تاریخی ای و محبوبیت بسیاری نزد زائران دارد . از دیگر صحن های حرم می توان به صحن آزادی ، صحن کوثر ، صحن جامع رضوی و … اشاره کرد .

مقبره فردوسی
چو ایران مباشد تن من مباد / بدین بوم و بر زنده یک تن مباد
اگر سر به سر تن به کشتن دهیم / ازآن به که کشور به دشمن دهیم
حکیم ابوالقاسم فردوسی ، شاعر حماسی ایران در توس و در نزدیکی شهر مشهد آرمیده است . مقبره ای که به مانند معماری پادشاهان ایران و دوران هخامنشیان است . مقبره فردوسی دومین جاذبه گردشگری پر بازدید مشهد بعد از حرم امام رضا علیه السلام است . آرامگاه این حکیم بزرگوار جنسی از مرمر دارد . مرمری سفید که بر روی دیواره های آن اشعاری حماسی از فردوسی حکاکی شده است . این سنگتراشی‌ها توسط حسین حجار باشی زنجانی، سنگتراش سنگ‌های بنا و قبر و همچنین سنگ نوشته‌های آرامگاه که به خط نستعلیق می باشد از اشعار فردوسی و با دست خط استاد طاهرزاده است.

آرامگاه نادرشاه افشار
مجمسه نادرشاه افشار سوار بر اسب و احاطه شده بوسیله سربازانش در اولین دیدار از این مکان دیدنی ، خودنمایی می کند . مجسمه ای که هیبت و قدرت نادرشاه را می توان در آن دید . آرامگاه نادرشاه افشار یکی از مناطق پربازدید شهر مشهد است.آرامگاه نادرشاه در گنجینه باغ نادری قرار گرفته است . مجموعه باغ موزه نادری در شهر مشهد به یاد نادرشاه افشار در سال ۱۳۴۲ شمسی ساخته شده است . آرامگاه نادرشاه افشار از قسمت مرکزی که محل تدفین نادرشاه می باشد و دو تالار موزه تشکیل شده است که شامل موزه های سلاح دوره های مختلف پادشاهی ایران و دیگری موزه اسلحه و آثار مربوط به دوران نادرشاه افشار می باشد .

پارک ملت مشهد
بزرگ ترین پارک مشهد که به واسطه وجود شهربازی مجهزی که در خود جای داده است ، یکی از پرطرفدارترین مناطق گردشگری مشهد و از جمله جاهای تفریحی مشهد می باشد . بلندترین چرخ و فلک خاورمیانه در پارک ملت مشهد قرار گرفته است که شما می توانید اوقات خوشی را در آن سپری کنید .

اقامت در مشهد

در حال حاضر در هر فصلی و در هر زمانی که به مشهد سفر کنید نگرانی از بابت اقامت خود نداشته باشید . در گذشته و قبل از اینکه سیستم رزور اینترنتی هتل شکل بگیرد ممکن بود برای رزرو هتل در مشهد و یا اجاره ویلا و آپارتمان در زمان های شلوغی و پر مسافر به مشکل بر میخوردید . اما با گسترش اینترنت و در دسترس بودن آن برای همگان و افزایش استفاده از گوشی های هوشمند لوکس ویلا این امکان را برای شما فراهم کرده است تا بتوانید هر هتلی در مشهد را که بخواهید بتوانید به صورت اینترنتی رزرو نمایید . همچنین لوکس ویلا با داشتن فایل های هتل آپارتمان و ویلا و خانه اجاره ای در مشهد این امکان را نیز برای شما در نظر گرفته است تا بتوانید برای رزرو این فایل ها اقدام نمایید .

هتل مشهد
هتل های دو ستاره مشهد ، از دسته بندی های هتل ارزان قیمت در مشهد می باشند . هتل های دو ستاره مشهد ، علاوه بر اینکه هتل های ارزان قیمت مشهد شناخته می شوند بطور معمول با توجه به فاصله نزدیکی که با حرم امام رضا دارند ، جز دسته بندی هتل در مشهد نزدیک حرم نیز شناخته می شوند .
اغلب هتل های دو ستاره مشهد ، فاقد اینترنت و پارکینگ شخصی برای مسافر می باشند . اما بیشتر آن ها دارای رستوران می باشند که ساکنین این هتل ها می توانند برای صرف صبحانه ، ناهار و شام از رستوران هتل استفاده کنند .
هتل های سه ستاره مشهد ، از جمله هتل های مورد علاقه مسافران و زائران می باشند . هتل های سه ستاره مشهد ، به نسبت هتل های دو ستاره دارای کیفیت و امکانات بهتری هستند و در مقابل ارائه این خدمات بهتر ، هزینه ی بیشتری نیز به نسبت هتل های دو ستاره از زائران دریافت می کنند .
هتل های مشهد ، به خصوص هتل های سه ستاره مشهد ؛ عمدتا” ساختمان هایی نوساز و شیک هستند . دارای لابی مجهز به اینترنت ، اتاق های یک تخته ، دو تخته و سه تخته ، رستوران های با کیفیت و … از جمله امکانات هتل های مشهد می باشد .
خیالتان راحت باشد . اگر ساختمان هتلی که انتخاب کرده اید قدیمی باشد و سال ساخت آن به سال های پیش برگردد . حتما داخل آن مورد بازسازی و تغییرات قرار گرفته است . رقابتی که بین هتل های مشهد برقرار است ، مدیران هتل ها را مجاب کرده است تا برای جذب بیشتر مسافر ، امکانات و کیفیت هتل های خود را افزایش دهند .
لوکس ترین هتل های مشهد ، هتل های ۴ ستاره این شهرهستند . هتل هایی که با بهترین کیفیت و بیشترین امکانات رفاهی که حداکثر تلاش خود را برای رفاه حال زائران و مسافران به کار میگیرند .
اتاق های هتل های ۴ ستاره مشهد ، دارای اینترنت هستند . همچنین اغلب هتل های ۴ ستاره مشهد دارای پارکینگ اختصاصی برای مسافران می باشند تا کسانی که با خودروی شخصی خود به شهر مشهد مسافرت کرده اند ، برای محل پارک خود به مشکل بر نخورند .
شما می توانید با مراجعه به وب سایت لوکس ویلا ، لیست کامل هتل مشهد را مشاهده نمایید و برای رزرو آنها اقدام فرمایید .

هتل آپارتمان های مشهد
علاوه بر هتل هایی که در مشهد احداث شده اند ، شهر مشهد دارای تعداد بسیار زیادی هتل آپارتمان می باشد . قیمت هتل آپارتمان ها وابسته به شرایط متفاوت است . از قیمت بسیار ارزان تا هتل آپارتمان های لوکس و گران قیمت از جمله انتخاب های شما با توجه به بودجه مورد نظر شما ، می توانند محل مناسبی برای اقامت شما باشند .
هتل آپارتمان های مشهد معمولا در اطراف حرم ساخته شده اند و از ویژگی های شاخص آن ها ، نزدیک بودن به حرم مطهر امام رضا علیه السلام می باشد .
هتل آپارتمان ها دارای اتاق های یک خوابه ، دو خوابه و سه خوابه هستند.وسایل آشپزخانه آنها تکمیل است و اگر قصد آشپزی دارید می توانید از آن ها استفاده کنید . معمولا هتل آپارتمان ها رستوران جداگانه برای مسافران در نظر نگرفته اند .
شما هم اکنون می توانید لیست هتل آپارتمان های مشهد و همچنین هتل آپارتمان نزدیک حرم را با مراجعه به وب سایت لوکس ویلا ، مشاهده کنید .

شهر مشهد ، شهری که هر ساله از چند میلیون مسافر پذیرایی می کند .به یمن حضور بارگاه هشتمین امام شیعیان ، امام رضا علیه السلام ، مشهد تبدیل به یکی از قطب های گردشگری سیاحتی و زیارتی ایران شده است . استان خراسان رضوی به مرکزیت مشهد در شمال شرق ایران قرار گرفته است . منطقه ای با آب و هوای کویری و مردمانی خونگرم و مهمان نواز . مشهد پر شده از مناطق دیدنی ، پارک های زیبا ، ییلاق های فراوان ، مراکز مذهبی ، تاریخی و فرهنگی که در ادامه به معرفی چند مورد از آنها خواهیم پرداخت .

The post مشهد جواهر زیارتی و سیاحتی ایران appeared first on توریسم آنلاین.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *