مدیر کاخ گلستان در سکوت تغییر کرد

آفرین امامی طی حکمی از سوی معاون میراث فرهنگی وزیر میراث فرهنگی و گردشگری به عنوان سرپرست جدید کاخ گلستان منصوب شد.

چمدان: مراسم تودیع مسعود نصرتی مدیر پیشین کاخ گلستان و معارفه آفرین امامی به عنوان مدیر جدید این کاخ بدون حضور خبرنگاران ظهر امروز دوم مهر در مجموعه کاخ جهانی گلستان برگزار شد. آفرین امامی نیز پیش از این مدیر موزه رضاعباسی بوده است.

مسعود نصرتی حدود چهار سال مدیریت کاخ گلستان را برعهده داشت.

به گزارش چمدان، کاخ گلستان تنها مجموعه ثبت جهانی پایتخت است که روند بی‌توجهی به برخی ساخت و سازهای تجاری در حریم آن در سال‌های اخیر اعتراض کارشناسان میراث فرهنگی را موجب شده است.

خبرنگار چمدان سال گذشته از تخلفات در حریم کاخ گلستان به عنوان تنها اثر ثبت جهانی پایتخت و همچنین تخلفات شورای فنی تهران در این زمینه پرده برداشت. پس از گزارش‌های چمدان سایر حامیان و فعالان میراث فرهنگی نیز به این موضوع اعتراض کردند.

آخرین اظهارات مسئولان میراث فرهنگی در زمینه این تخلفات حاکی از معرفی متخلفان پرونده کاخ جهانی گلستان تهران (مجوز دهندگان ساخت‌وساز در حریم این بنا) به هیأت رسیدگی به تخلفات سازمان (وزارت) میراث فرهنگی است. در پرونده مذکور موضوع اضافه ارتفاع بنا و بخش زیرزمین مجتمع تجاری در حریم کاخ گلستان مطرح است. مالک در این پرونده با استناد به مجوز قانونی (ارائه نقشه، مهر و امضای سازمان میراث فرهنگی) مدعی حق و حقوق شده است.

مجموعه کاخ گلستان با قدمتی بالغ بر ۴۴۰ سال یکی از منحصر به فردترین مجموعه‌های تاریخی ایران است که دوم تیر ۱۳۹۲ خورشیدی و در سی و هفتمین اجلاس سالانه کمیته میراث جهانی سازمان یونسکو به عنوان میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید.

The post مدیر کاخ گلستان در سکوت تغییر کرد appeared first on توریسم آنلاین.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *