دفتر بناهای تاریخی شهرداری برای مرمت «اتاق آینه‌خانه» اعلام آمادگی کرد

معاون میراث فرهنگی استان تهران از اعلام آمادگی دفتر بافت و بناهای تاریخی شهرداری تهران برای مرمت عمارت «اتاق آینه‌خانه» خبر داد.

چمدان:محسن شیخ‌الاسلامی د در خصوص اظهارات رئیس کمیته میراث فرهنگی و گردشگری شورای شهر تهران مبنی بر اینکه بخشی از عمارت «اتاق آینه‌خانه» به دلیل بی‌توجهی مسئولان میراث فرهنگی و شهرداری تخریب شده و بخشی دیگر نیز در معرض تخریب قرار گرفته، گفت: قبول دارم که بی‌توجهی کردیم.

وی افزود: در حال حاضر مسئول دفتر بافت و بناهای تاریخی شهرداری تهران ابراز آمادگی کرده که این بنا را در اختیار بگیرد و آن را بازسازی کند.

به گزارش فارس:معاون میراث فرهنگی استان تهران با بیان اینکه ما این دفتر را به صندوق احیا و بهره‌برداری از بناها و اماکن تاریخی و فرهنگی معرفی کرده‌ایم، گفت: متأسفانه رسیدگی سازمان میراث فرهنگی رسیدگی مناسبی نبوده و امیدواریم با ورود دفتر بافت و بناهای تاریخی شهر تهران به موضوع شاهد اتفاقات مثبتی باشیم.

شیخ‌الاسلامی گفت: در حال حاضر برآورد اولیه برای مرمت این عمارت «اتاق آینه‌خانه» ۳۰۰ میلیون تومان است اما متأسفانه همین رقم هم تخصیص نشده، ما ردیف اعتبارات به اسم بناهای مختلف داریم اما برای این بنا ردیفی در نظر گرفته نشده و دلیل آن هم معلوم نیست.

وی با اشاره به قول مساعد رئیس سازمان میراث فرهنگی برای تخصیص اعتبار لازم جهت مرمت این بنا، گفت: یک هفته از این قول گذشته اما هنوز اتفاقی نیفتاده است.

معاون میراث فرهنگی استان تهران گفت: امیدواریم با بازسازی عمارت «اتاق آینه‌خانه» زیرنظر ما و با روال قانونی این بنای تاریخی سروسامانی بگیرد و بهره‌برداری مناسبی از آن صورت گیرد.

معاون میراث فرهنگی استان تهران، گفت: قطعاً مرمت اضطراری و تثبیت موقت تزئینات این عمارت بدون بهره‌برداری درست از آن، وضعیت خانه را وخیم‌تر می‌کند.

«اتاق آینه خانه» یکی از بناهای زیبای دوران قاجار بوده و به لحاظ ساختار معماری عناصر تزئینی جزو یکی از کامل‌ترین خانه‌های تاریخی ایران محسوب می‌شود.

مساحت بنا ۳ هزار و ۲۰۰ متر بوده که آذرماه سال ۸۳ به شماره ۱۱۲۴۳ در فهرست آثار ملی ایران هم به ثبت رسیده است، این عمارت در مجاورت خانه موزه ایت‌الله مدرس و مرکز خدمات اجتماعی شهرداری منطقه واقع در محله امام زاده یحیی قرار دارد.

The post دفتر بناهای تاریخی شهرداری برای مرمت «اتاق آینه‌خانه» اعلام آمادگی کرد appeared first on توریسم آنلاین.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *