خانه_ کافه‌ها هنوز مصداق تأسیسات گردشگری نیستند

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی گفت: خانه کافه ها هنوز در آئین نامه تأسیسات گردشگری قرار نگرفته اند تا ما بتوانیم به آنها مجوز فعالیت بدهیم.

مهر: ولی تیموری معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی گفت: مجوز خانه کافه‌ها دست ما نیست چون این واحدها جز تأسیسات گردشگری نیستند. بنابراین کسی به ما اجازه نداده که با استناد به آن مجوز فعالیت بدهیم.

وی در ادامه گفت: ما در چارچوب آئین نامه تأسیسات گردشگری که ۲۹ مورد در آن ذکر شده، فعالیت می کنیم. اگر در قالب این چارچوب از ما درخواستی داده شود، می توانیم به آنها مجوز دهیم. در غیر این صورت اگر بدانیم که چنین خانه کافه هایی نیاز به مجوز دارد و می تواند جزو تاسیسات گردشگری باشد ، باید در آینده آنها را به آئین نامه اضافه کنیم. آن هم اگر توجیه شدیم که این خانه کافه ها مصداق تأسیسات گردشگری است و موارد دیگر نمی تواند چنین کارکردی را داشته باشد.

تیموری تصریح کرد: در آن صورت آئین نامه باید اصلاح شده و خانه کافه ها در این فهرست قرار گیرند. اکنون ارائه مجوزی به نام خانه کافه در حوزه گردشگری عملاً امکان پذیر نیست.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی درباره اینکه به برخی از کافه ها در چند سال گذشته مجوزی از سوی سازمان میراث فرهنگی وقت داده شده بود، اظهار داشت: ممکن است این واحدها به نام واحد پذیرایی مجوز گرفته باشند ولی عنوانی به نام خانه کافه هنوز در آئین نامه وجود ندارد. اگر جایی هم با این نام مجوز گرفته قطعاً غیرقانونی بوده است.

پیش از این برخی از کافه دارانی که به احیای بناهای تاریخی پرداخته اند برای گرفتن مجوز دچار مشکل هستند، اتحادیه هایی مانند کافه و رستوران آنها را جزو واحدهای زیرمجموعه خود نمی دانند برخی از این کافه داران در گوشه ای از بنای تاریخی خود، نمایشگاهی از آثار هنری و یا صنایع دستی نیز برپا می کنند تا بتوانند مجوزی از سوی وزارت ارشاد بگیرند.

The post خانه_ کافه‌ها هنوز مصداق تأسیسات گردشگری نیستند appeared first on توریسم آنلاین.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *