تصمیم عجیب لیپی بعد ازشکست مقابل ایران

چینی ها امیدوار بودند که با هدایت مارچلو لیپی، به دستاورد قابل توجهی در جام ملت های آسیا برسند اما شکست سنگین مقابل ایران، پایانی تلخ برای هر دو طرف رقم زد.

وقتی فدراسیون فوتبال چین در میانه رقابت های مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸، لیپی را به خدمت گرفت، مشخص بود که این تیم شانس چندانی برای رسیدن به جام جهانی روسیه ندارد اما هدف این تیم کسب نتایج قابل قبول در جام ملت های آسیا بود؛ نوعی اعلام بازگشت به جمع تیم های برتر قاره.
البته رسیدن به جمع ۸ تیم پایانی هم می توانست دستاورد خوبی برای شاگردان لیپی محسوب شود اما شکست سنگین مقابل ایران، همه معادلات را به هم زد؛ به طوری هواداران چینی را به شدت خشمگین کرد.
دو اشتباه از مدافعان این تیم در نیمه اول، دو گل را برای شاگردان کارلوس کی روش رقم زد و پس از آن، عملا همه چیز برای چینی ها تمام شد. آنها برای عبور از دیوار دفاعی تیمی که حتی مقابل بهترین تیم های جهان هم در جام جهانی هم به سختی تسلیم می شد، ماموریتی غیرممکن در پیش داشتند و این اتفاق هرگز هم رخ نداد. در نهایت دریافت گل سوم در دقایق پایانی، تلخی حذف از رقابت ها را برای لیپی و شاگردانش بیشتر کرد.

 


مربی موفق ایتالیایی پیش از آغاز رقابت ها اعلام کرده بود که این مسابقات، احتمالا آخرین تورنمنت دوران حرفه ای اوست و در کنفرانس مطبوعاتی بعد از بازی هم بار دیگر روی این مسئله تاکید کرد. اما اتفاق جالب توجه این بود که او حتی حاضر نشد با بازیکنانش و اتوبوس تیم به هتل برگردد و با همسرش ورزشگاه را ترک کرد؛ پایانی نمادین بر دوران حرفه ای مردی که کارنامه اش با این شکست خدشه دار نمی شود. همانطور که هواداران چینی هم علی رغم شکست، واکنش منفی ای نسبت به او نداشتند و حتی همچنان او را گزینه ای مناسب برای هدایت تیم شان می دانند.
و این بازیکنان تیم چین بودند که بیشترین انتقادات را بعد از شکست مقابل ایران متحمل شدند؛ به ویژه مدافعان که به راحتی شرایط را برای گلزنی مهاجمان ایران فراهم کردند.
به هرحال چینی که در دو سه سال اخیر، با هزینه های هنگفت در سوپرلیگ کشورشان و خرید سهام باشگاه های اروپایی، سر و صدای زیادی به پا کردند، بار دیگر متوجه شدند در رقابت های ملی، هنوز راه درازی در پیش دارند؛ راهی به طولانی تر رویای فتح جام جهانی در سال ۲۰۵۰٫

نوشته تصمیم عجیب لیپی بعد ازشکست مقابل ایران اولین بار در پارس توریسم. پدیدار شد.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *