بهترین جاهای دیدنی ژاپن

بهترین مکان های دیدنی ژاپن

در زمان‌های دور کشور سامورایی ژاپن سعی داشت از طریق جنگ جهان را تسخیر کند. این کشور امروزه از طریق گسترش فناوری توانسته است بر مردم جهان مسلط شود و یکی از کشورهای بزرگ صنعتی در دنیا محسوب می‌شود. این کشور دارای فرهنگ و تاریخ بسیار غنی، معابد زیبا، باغ‌های چشم نواز و طبیعی، کوه‌های زیبا و فستیوال‌های مختلفی است که باید از آن بازدید کنید.

در این مقاله قصد داریم ۱۰ مورد از بهترین مقاصد توریستی و گردشگری در ژاپن را معرفی کنیم.

همچنین بخوانید: زیباترین قلعه های تاریخی ژاپن
  1. کویا سان (Koya-san):

کویا سان یا کوه کویا یکی از مهم‌ترین سایت‌ها در بودیسم شینگون است. شینگتون یک فرقه در ژاپن است که از سال ۸۰۵ زمانی که توسط کوبو دایشی معرفی شد مورد استفاده قرار می گیرد.

این مکان مرکز اصلی فرقه محسوب می‌شود و شهر کوچکی نیز در اطراف معبد ساخته شده است. محل آرامگاه کوبو دایشی از درخت‌های بسیاری پوشیده شده است. توریست‌ها و گردشگران می‌توانند نحوه زندگی راهب‌ها را در این معبد مشاهده کنند.

  1. ایشیگاکی:

ایشیگاکی در غرب اوکیناوا واقع شده و یکی از مقاصد محبوب ساحلی در ژاپن محسوب می‌شود.

افراد می‌توانند جزایر دیگر در مجمع الجزایر Yaeyama را نیز کاوش کنند. این ساحل در حدود ۱۲۵۰ مایل از شهر توکیو فاصله دارد و تقریبا معبد یا زیارتگاهی در آن یافت نمی‌شود اما بازدید کنندگان می‌توانند از زندگی شبانه در این ناحیه لذت ببرند.

  1. کانازاوا:

در اواسط قرن نوزدهم کانازاوا چهارمین شهر بزرگ ژاپن بود. این شهر در اطراف یک قلعه بزرگ و باغ‌های زیبای آن ساخته شد. امروزه کانازاوا  مرکز استان ایشیکاواست. این شهر در طول جنگ جهانی دوم از بمب گذاری‌ها جان سالم به در برده  است.

مناطق مرکزی شهر مانند Nagamachi با خانه‌های سامورایی و منطقه قهوه خانه هیگاشی Chaya، دست نخورده باقی  مانده است.

  1. هیروشیما:

هیروشیما در جزیره هونشو واقع شده و از بیشتر شهرهای ژاپن جوان تر است. این شهر کمتر از ۵۰۰ سال قدمت دارد اما سرنوشت عجیب آن برای همیشه در ذهن افراد باقی می‌ماند. در ۶ اوت سال ۱۹۴۵ این شهر توسط بمب‌های اتمی بمباران شد.

هیروشیما دارای جاذبه‌های مختلفی در مورد صلح و دوستی است این جاذبه‌ها شامل پارک صلح، بنای یادبود صلح و موزه یادبود صلح می باشد. این شهر همچنین دارای جاذبه‌های دیگری همچون قلعه هیروشیماست.

  1. کاماکورا:

شهر کاماکورا کمتر از یک ساعت با توکیو فاصله دارد و قبلا به عنوان یک شهر مهم محسوب می‌شد.

سال‌ها قبل پادشاهان ژاپن دولت نظامی خود را در این شهر بنا می‌کردند. امروزه یک منطقه ساحلی آرام است که به خاطر وجود معابد و زیارتگاه‌های متعدد مورد علاقه بازدید کنندگان و توریست‌ها قرار می‌گیرد.

شاید بتوان گفت یکی از مشهور ترین قسمت‌های این منطقه دایبوتسو است که در آن مجسمه بودایی برنزی با درختان احاطه شده است. هر چند معابد قدیمی و باستانی شهر نیز از اهمیت زیادی برخوردار است.

  1. نیکو:

نیکو یک شهر کوچک در ورودی پارک ملی نیکو است و به خاطر Toshogu (یکی از معابد پر زرق و برق و آرامگاه توکوگاوا ایه یاسو) مشهور و شناخته شده است.

یکی دیگر از جاذبه‌های محبوب پل شین کیو قرمز رنگ است. یکی از مکان‌های محبوب برای بازدید در ژاپن، پارک ملی است که منظره کوهستانی بی نظیر، دریاچه‌ها، آبشارها، میمون‌های وحشی و بسیاری از مسیرهای پیاده روی را در اختیار بازدید کنندگان قرار می دهد. در حالی که مناظر خیره کننده این ناحیه در تمامی فصول سال قابل مشاهده است اما پاییز بهترین موقعیت برای دیدن زیبایی‌های آن محسوب می‌شود.

  1. تاکایاما:

بازدید کنندگانی که به دنبال صلح و آرامش هستند می‌توانند سری به شهر توریستی هیدا تاکایاما بزنند.

در این شهر افراد می‌توانند تجربه بی نظیری از زندگی روستایی را نیز داشته باشند. شهر تاکایاما در شمال ژاپن واقع شده و یکی از بهترین شهرهای قدیمی در این کشور محسوب می‌شود. زیباترین بخش این شهر قدیمی سانماچی نام دارد که حاوی سه کوچه باریک و تنگ است که در آن ساختمان‌های چوبی با بوتیک‌های کوچک قرار دارد.

  1. نارا:

نارا قبلا به عنوان هیجو شناخته شده بود. این شهر در ابتدا پایتخت ژاپن بوده است و در سال ۷۱۰ توسعه یافته است. سپس پایتخت در سال ۷۸۴ زمانی که دولت با قدرت صومعه تهدید شد به ناگااوکا منتقل گردید.

این شهر کمتر از یک ساعت با کیوتو فاصله دارد و معابد قدیمی و بزرگی برای بازدید در آن وجود دارد. بازدید کنندگان می توانند از دیدن معبد تودایجی لذت ببرند.

همچنین بخوانید: دیدنی ترین مکان های توریستی ژاپن
  1. کیوتو:

این شهر ۱۰۰۰ سال پیش به عنوان پایتخت امپراطوری ژاپن مشهور بوده است. شهر کیوتو در مرکز جزیره هونشو واقع شده و ۱.۵ میلیون نفر جمعیت دارد. این شهر به عنوان شهر ۱۰۰۰۰ معبد و زیارتگاه مشهور است زیرا هزاران معبد و زیارتگاه زیبا همچون Fushimi Inari و معبد بودایی در آن قرار دارد.

شهر کیوتو به خاطر باغ‌های زیبا و فستیوال گیون ماتسوری شناخته شده و مشهور است.

  1. توکیو:

مسافرانی که دوست دارند با مردم توکیو معاشرت داشته باشند باید سری به این شهر بزنند. منطقه شهری پایتخت ژاپن پرجمعیت ترین شهر در جهان است.

از شکوفه‌های باغ‌‌های سنتی گیلاس و آلبالو تا بازارهای ماهی در توسکیجی این شهر مناظر بی نظیری برای بازدید دارد. توکیو سنت را با موارد جدید ترکیب کرده است. حتی پیاده روی در کوچه‌های این شهر فعال می‌تواند انرژی فوق العاده ای در اختیار بازدید کنندگان قرار دهد.

نوشته بهترین جاهای دیدنی ژاپن اولین بار در مجله سفر پدیدار شد.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *