بزرگترین آب انبار تاریخی کشور، میزبان گردشگران می‌شود

‌فرماندار اسدآباد گفت: پس از ۲۰ سال انتظار سرانجام در نوروز سال ۹۸ درهای اثر تاریخی آب انبار صفوی شهرستان به عنوان بزرگترین آب انبار کشور به روی مسافران و گردشگران نوروزی باز خواهد شد.

ایسنا: کریم حمیدوند در ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی، اظهار کرد: در نوروز سال ۹۸ در راستای بازدید گردشگران و مسافران و شهروندان از آب انبار شهر اسدآباد به عنوان اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی کشور نمایشگاه صنایع دستی در این محل دایر خواهد شد.

وی با بیان اینکه این اثر تاریخی در دست مرمت و تعمیر بوده و در ۲۰ سال اخیر به علت همین امر تعطیل بوده است خاطر نشان کرد: در حال حاضر مرمت آب انبار اسدآباد دارای ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی است و تا پایان سال آینده افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید.

حمیدوند در ادامه از توسعه زیرساخت‌های گردشگری این شهرستان در سال جاری خبر داد و گفت: امسال با صرف اعتباری افزون بر ۱ میلیارد و ۱۸۰ میلیون تومان زیرساخت‌های گردشگری شهرستان از جمله کف سازی و معبر سازی ۲ روستای ملحمدره و حبشی، احداث سرویس بهداشتی حبشی، محوطه سازی و تعیین محدوده کتیبه آقا جانبلاغی، تعمیر و نگهداری موزه تاریخ و فرهنگ و مرمت آب انبار شهرستان توسعه یافت.

وی همچنین از تشکیل کمیته‌های ۱۰ گانه ستاد تسهیلات سفر در این شهرستان خبر دادو تصریح کرد: به دلیل نبود مسافرخانه در شهرستان، خانه‌های بوم گردی، امکانات مدارس، استفاده از خوابگاه‌ها و پانسیون‌های دانشجویی با مجوز لازم در تعطیلات عید، از نقش مؤثری در اقامت مسافران برای نوروز سال ۹۸ در این شهرستان برخوردار خواهد بود.

حمیدوند با تاکید بر اینکه در صدور مجوز برای پانسیون‌ها و خوابگاه‌های دانشجویی در راستای تعطیلات نوروزی برای جذب گردشگر و مسافر سخت گیری نکنیم تصریح کرد: حضور و اقامت گردشگران و مسافران در شهرستان از نقش مؤثری در ارتقا درآمد شهرستان برخوردار است.

مدیر اداره میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی اسدآباد هم با اشاره به افتتاح دو خانه بوم گردی با ظرفیت ۴۰ نفر در روستاهای ملحمدره و ترخین آباد در دهه فجر امسال اظهار کرد: در اردیبهشت ماه سال آینده دو خانه بوم گردی دیگر در روستای ملحمدره به بهره برداری می‌رسد که فعالیت خانه‌های بوم گردی اسدآباد در اردیبهشت ماه سال آینده به ۱۰۰ نفر افزایش می‌یابد.

کامران اکبری شایگان با بیان اینکه در حال حاضر شهرستان اسدآباد دارای یک خانه بوم گردی در روستای گردشگری ملحمدره است، افزود: در دهه فجر امسال سفره خانه سنتی این روستای گردشگری نیز افتتاح خواهد شد.

وی در ادامه تصریح کرد: مسابقه نقاشی، عکس، نوروز خوانی، اجرای موسیقی در پارک‌ها و روستاهای گردشگری، مسابقه هفت سین،، نمایشگاه صنایع دستی، بازی‌های بومی… از جمله برنامه‌های تعطیلات عید سال ۹۸ پیش بینی شده در این شهرستان خواهد بود.

The post بزرگترین آب انبار تاریخی کشور، میزبان گردشگران می‌شود appeared first on توریسم آنلاین.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *