نکات نگهداری و تعمیر یخچال فریزر

تعمیر یخچال فریزر: مکان قرارگیری یخچال فریزر

مکانی که یخچال و ‌فریزر در آنجا قرار می‌گیرد، می‌تواند تاثیر بسزایی در طول عمر آن داشته باشد. همان‌طور که می‌دانید یخچال گرمای مواد غذایی و محتویات درون خود را گرفته و از فضای پشتی خود به محوطه‌ی بیرونی یخچال انتقال می دهد. بنابراین وجود فضای مناسب برای تهویه راندمان یخچال و ‌فریزر را افزایش می‌دهد. اکثر خانواده‌ها یخچال و ‌فریزر را در آشپزخانه قرار می‌دهند..

 

این مسئله به خودی خود مشکلی ایجاد نمی‌کند، اما اگر فضای آشپزخانه کوچک باشد، گرمای پشت یخچال نمی‌تواند به درستی به بیرون انتقال یابد؛ در نتیجه دمای موتور افزایش پیدا کرده و ممکن است مورد آسیب‌های جدی واقع شود. بعضی از خانواده‌ها نیز برای استفاده‌ی بیشتر از فضای آشپزخانه یخچال و ‌فریزر را به دیوار می‌چسبانند که این کار نادرست است..

تعمیر یخچال فریزر: پرهیز از مراجعه‌ی مکرر به یخچال

بسیاری از ما عادت داریم برای هر کار کوچک و بزرگی در یخچال را باز کنیم. این عادت آن‌چنان در برخی از افراد پر رنگ است که حتی در مواقعی اصلاً نمی‌دانند برای چه کاری به سراغ یخچال رفته‌اند و در آن را باز کرده‌اند و همین ندانستن سبب می‌شود تا گاهی برای چند دقیقه، به علت باز کردن در یخچال فکر کنند و در طول این چند دقیقه در یخچال همچنان باز است!

این کار سبب می‌شود سرمای داخل یخچال بیرون بیاید و حجم وسیعی از هوای گرم به داخل یخچال برود. در چنین حالتی موتور یخچال باید برای چندین ساعت دوباره کار کند تا فضای داخلی یخچال مثل اول خنک شود. چنین حالتی باعث افزایش استهلاک دستگاه می‌گردد و از طول عمر یخچال و ‌فریزر کاسته می‌شود.

تعمیر یخچال فریزر: پرهیز از بارگذاری زیاد از حد

همان‌طور که هر انسانی آستانه‌ی تحملی دارد، هر یخچال و ‌فریزر نیز تا حد معینی از محتویات را می‌تواند درون خود جای دهد و آن‌ها را خنک نگه دارد. هرگز تصور نکنید که ذره ذره‌ی یخچال‌ و فریزر را باید از مواد غذایی پر کنید؛ چرا که هر ماده‌ای گرمای معینی دارد و گرفتن گرمای حجم بالای مواد غذایی سبب می‌شود تا موتور گاه دو برابر و یا حتی چند برابر کار کند؛ در نتیجه پس از مدت کوتاهی فرسوده و خراب می‌شود.

 

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *