ساخت پاپیروس با وجود نبود گردشگر

با وجود این‌که شمار گردشگران مصر کاهش یافته است اما سنت تولید پاپیروس همچنان ادامه دارد.

ایسنا: خبرگزاری فرانسه، در دهکده‌ای واقع در مصر گروهی از کشاورزان و صنعتگران در تلاش‌اند همزمان با امرار معاش سنت ساخت پاپیروس دوران فرعون‌ها را زنده نگه دارند.

در دهه ۷۰ میلادی یک معلم هنر به کشاورزان دهکده «القرامس» روش‌های باستانی ساخت پاپیروس و تزئین آن با طراحی و متن را آموزش داد.

اکنون این دهکده و حومه آن به عنوان بزرگ‌ترین قطب تولید پاپیروس در مصر شناخته می‌شود.

«پاپیروس‌»ها  که در مصر باستان به عنوان کاغذ برای نگارش مورد استفاده قرار می‌گرفتتد، اکنون توسط هنرمندان محلی با خط هیروگلیف، خوشنویسی عربی، نمادهایی باستانی و با منشایی از طبیعت تزئین می‌شوند تا به عنوان سوغاتی به گردشگران فروخته شوند.

اما گردشگری در مصر مدت‌ها است که با مشکلاتی مواجه شده و حالا همه‌گیری کرونا این مشکلات را تشدید کرده است. سال گذشته سود حاصل از گردشگری در مصر فقط به چهار میلیارد دلار رسید. این رقم یک‌چهارم سودی است که مصر پیش از شیوع ویروس کرونا پیش‌بینی‌ کرده بود.

یکی از سازندگان پاپیروس «القرامس» می‌گوید: «من حدود ۸۰ درصد درآمد کلی خودم را از دست داده‌ام. پیش از این ماهانه هزار دلار درآمد داشتم و حالا درآمدم تقریبا صفر است.»

گیاه پاپیروس  در آب می‌روید و ارتفاع آن می‌تواند تا چهار متر برسد. شکل این گیاه الهام‌بخش ترئینات ستون‌های معبدهای مصر باستان بوده است.

The post ساخت پاپیروس با وجود نبود گردشگر appeared first on توریسم آنلاین.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *