راهنمای قطارهای قم مشهد قم؛ از حرم تا حرم

مشهد و قم به دلیل زیارتی بودن‌شان از آن شهرهایی‌اند که در همه‌ فصل‌های سال طرفدار دارند. بعضی‌ها با یک تیر دو نشان می‌زنند، اول به قم می‌روند و بعد با قطار قم مشهد راهی مشهد می‌شوند.

این خط که به مسیر حرم به حرم معروف شده، به‌خصوص در مناسبت‌های مذهبی بازار داغی دارد. قطارهای قم مشهد قم قیمت و امکانات متفاوتی دارند. ما می‌توانیم باتوجه به اینکه گروهی سفر می‌کنیم یا تنها، قطار مناسب را پیدا کنیم.

باوجود گرانی بلیط‌ها و سلیقه‌ افراد، در مسیر قم مشهد قم، قطار خیلی پرطرفدار است. کافی‌ست روزهای سفر را انتخاب کنیم و با کمی جست‌وجو، با بهترین قیمت بلیط قطار بخریم.

انواع قطار قم مشهد قم

قطار فدک

برای این مسیر از چند شرکت مختلف می‌توانیم بلیط قطار بخریم. قیمت این بلیط‌ها باتوجه به امکاناتی که ارائه می‌کنند و مدت زمان سفر متفاوت است.

قطار فدک: اگر بخواهیم با قطاری سفر کنیم که هر چند ساعت در ایستگاه‌های مختلف توقف نکند و زمان را نکشد، قطار فدک انتخاب مناسبی به‌نظر می‌رسد. قطار فدک سه کلاس اکونومی، بیزنس و ویژه دارد.

ممکن است با خرید بلیط فدک امکان اقامت در هتل را هم پیدا کنیم. در این صورت باید بررسی کنیم از بین هتل‌ های مشهد کدام هتل ارائه شده. برای مثال قطار ۵ ستاره فدک همراه با عصرانه و دو شب اقامت در هتل ۲ ستاره را می‌توانیم به مبلغ ۲۶۳ هزار تومان بخریم. قیمت همین بلیط همراه با اقامت در هتل ۵ ستاره ۳۷۷ هزار تومان است.

خوب است بدانیم قطار ۵ ستاره ویژه فدک که ساعت ۵ و ۳۵ دقیقه عصر از قم حرکت می‌کند، ۷ صبح به مقصد می‌رسد.

قطار پارسی: گاهی بودجه سفرمان محدود است و باید سرو‌ته هزینه‌ها را بزنیم. در چنین وقت‌هایی می‌توانیم سراغ قطار پارسی برویم که در خط قم مشهد قم در حرکت است. این قطار ۶ تخته و ۳ ستاره‌ست و قیمت بلیطش ۶۸ هزار تومان عرضه شده.

قطار پارسی

قطار پارسی ساعت ۸ و ۳۶ دقیقه‌ شب از قم حرکت می‌کند و ساعت ۱۰ و ۱۰ دقیقه صبح روز بعد ما را به مشهد می‌رساند. اگر ۳ عصر راه بیافتد، ۴ صبح به مقصد رسیده‌ایم.

قطار سپهر: یکی دیگر از قطارهای قم مشهد قم، قطار ۴ ستاره سپهر است که در دسته قطارهای رجا قرار می‌گیرد. هر کوپه در این قطار ۴ نفر ظرفیت دارد. امکانات راضی‌کننده هم فراهم شده، مثل تهویه مطبوع، سیستم صوتی و تصویری، مجله و کتابخانه. موقع خرید بلیط می‌توانیم غذای موردنظرمان را انتخاب کنیم و البته هزینه‌اش را جداگانه حساب کنیم.

قیمت بلیط این قطار، ۱۲۳ تا ۱۵۹ هزار تومان است که اگر آن‌ را بخریم و ساعت ۴ عصر به ایستگاه راه‌آهن قم برویم، ۵ و ۲۵ دقیقه صبح فردای آن روز طلوع خورشید را در مشهد خواهیم دید.

قطار شهاب: یکی دیگر از قطارهای رجا در خط رفت و برگشت قم مشهد قم، قطار شهاب است. کوپه‌های این قطار ۳ ستاره، چهار نفره هستند. اگر بلیط قطار شهاب را تهیه کنیم، خیال‌مان از سیستم سرمایش و گرمایش راحت است. رستوران این قطار غذاهای خوبی سرو می‌کند؛ ضمن اینکه در میان‌وعده‌ها هم از ما پذیرایی می‌شود.

چه قطاری سوار شویم، بهتر است؟ اینجا بخوانید. 

قطار شهاب

شهاب سیستم احضار مهماندار ندارد، اما اگر کاری پیش بیاید، می‌شود یکی از مهمانداران درحال رفت‌وآمد را پیدا کرد. قیمت این بلیط حدود ۹۰ هزار تومان است. اگر ساعت ۱۲ نیمه شب از قم حرکت کنیم، ۱ و ۲۵ دقیقه ظهر روز بعد در ایستگاه راه‌آهن مشهد چمدان‌مان را زمین می‌گذاریم.

قطار سروش: یکی از قطارهای شرکت بن ریل، قطار سروش است که قیمت مناسب و امکانات خوبی دارد. این قطار ۴ ستاره و ۴ تخته‌ است. قیمت حدودی این قطار ۱۰۵ هزار تومان است.

بیشتر بخوانید: راهنمای قطارهای تهران یزد تهران

قیمت بلیط قطار قم مشهد قم چقدر است؟

قطار پارسی یکی از پایین‌ترین قیمت‌ها را دارد. پس این قطار ۶ تخته از شرکت رجا می‌تواند برای سفرهای ارزان گزینه‌ خوبی باشد.

قطار شهاب از سری قطارهای رجا قیمت متوسطی دارد و به‌درد بودجه‌های متوسط می‌خورد. البته اگر بلیط قطار فدک را همراه با هتل رزرو کنیم، نتیجه به‌صرفه و راضی‌کننده خواهد بود، ضمن این‌که خیال‌مان از کیفیت سفر راحت است.

در سفرهای لوکس هم می‌توانیم سراغ بلیط فدک برویم و هتل لوکس مدنظر خودمان را جداگانه رزرو کنیم.

قطار تهران یزد تهران از چه ایستگاه‌هایی می‌گذرد؟

ایستگاه های قطار

قطار از ایستگاه راه‌آهن قم راه می‌افتد و دو ساعت و نیم بعد به تهران می‌رسد. ایستگاه بعدی سمنان است که حدود سه ساعت زمان می‌برد. دو ساعت و نیم دیگر که بگذرد، قطار وارد ایستگاه شاهرود می‌شود. دیگر بیشتر راه را آمده‌ایم، اما سه ساعت و نیم دیگر تا ایستگاه نیشابور مانده. اینجا دقیقه‌های آخر راه است. دو ساعت دیگر که با فیلم و موسیقی سر خودمان را گرم کنیم، وارد مشهد می‌شویم.

زمان حرکت قطارهای قم مشهد قم چه موقع است؟

ساعت‌های حرکت قطار متنوع است و باید دید کدام با برنامه سفر ما جور است. ظهرها ساعت ۱۲ و ۵۰ دقیقه،‌ عصرها ساعت ۵ و ۳۵ دقیقه،‌ و شب‌ها ساعت ۹ و ۲۵ دقیقه و در نیمه شب قطار به‌طرف مشهد به‌راه می‌افتد.

قیمت‌ها مربوط به خرداد ۱۳۹۸ است.

نوشته راهنمای قطارهای قم مشهد قم؛ از حرم تا حرم اولین بار در وبلاگ اسنپ تریپ. پدیدار شد.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *