در هر سفری چه لباسی باید بپوشیم؟

یکی از دغدغه‌های قبل از سفر، لباس‌هایی‌ست که باید همراه ببریم. انتخاب لباس مناسب سفر بسته به جایی که می‌خواهیم به آن سفر کنیم، فصل سفر و وسیله‌ای که می‌خواهیم با آن به سفر برویم، متفاوت است و باید به ریزه‌کاری‌هایی توجه کنیم.

هواپیما

لباس مناسب در هواپیما

لباس مناسب هواپیما، راحت، نرم و سبک است. ممکن است با یک ساعت پرواز به مقصد برسیم یا ساعت‌ها در هواپیما باشیم. پس راحتی لباس را باید در نظر داشته باشیم. لباس کتان یا نخی‌ای که نه جذب و نه گشاد باشد، کمک می‌کند خستگی سفر را کمتر احساس کنیم. بهتر است جنس لباس منفذدار باشد تا عرق نکنیم و گرم‌مان نشود.

دمای داخل هواپیما تا حدی قابل تنظیم است، اما این دما برای خیلی‌ها زیادی خنک به‌نظر می‌رسد. دو لایه لباس پوشیدن باعث می‌شود راحت‌تر با دمای داخل هواپیما هماهنگ شویم و سرما یا گرما اذیت‌مان نکند. این‌طور وقت‌ها کت و ژاکت خیلی به‌درد می‌خورد.

لباس‌هایی که تعدادی جیب زیپ‌دار دارند، به‌کارمان می‌آیند. کارت پرواز، کارت شناسایی، کیف پول یا هر چیز دیگری را که می‌خواهیم دم دست‌مان باشد، می‌توانیم در جیب‌ها جا بدهیم.

در هواپیما باید کفش سبک و تخت به‌پا کنیم. راه رفتن طولانی بین گیت‌ها و سالن‌های پرواز، درحالی‌که کیف و چمدان به دست داریم و کفش پاشنه‌بلند به پا، خسته‌مان می‌کند.

جوراب ساق بلند،‌ جوراب کشی یا جوراب‌شلواری در پروازهای طولانی به‌دادمان می‌رسد و کاری می‌کند که پاها کمتر خسته و متورم شوند. اگر پروازمان طولانی‌ست، باید لباسی بپوشیم که موقع استفاده از سرویس بهداشتی مجبور نشویم زیپ یا دکمه‌های زیادی را باز و بسته کنیم.

بیشتر بخوانید: ضروری ترین لوازم کمپینگ چیست؟

سفر زمینی

لباس مناسب ماشین

اگر قرار است با ماشین خودمان سفر کنیم، خوب است یک کیف کوچک دم دست‌مان برای قرار دادن یک دست لباس اضافه داشته باشیم. ممکن است لباس‌مان کثیف شود یا آب و چای روی آن بریزد، در اینطور مواقع دیگر نیازی به باز کردن چمدان و به‌هم ریختن لباس‌هایی که بادقت چیده‌ایم، نیست.

سفر تابستانی

لباس تابستانی

در تابستان بیشتر ساعت‌های روز هوا آنقدر گرم است که آدم ترجیح می‌دهد لباس نازک و خنکی تنش باشد. در تابستان ممکن است نیش پشه‌ها کلافه‌مان کند، بنابراین بد نیست یک لباس آستین بلند همراهمان داشته باشیم.

لباس‌های روشن و شاد، با حال‌وهوای سفر هماهنگ‌ترند، اما باید یادمان باشد که احتمال کثیف و لک شدن آنها هم زیاد است.

خوبی لباس‌های تابستانی این است که کمتر در چمدان جا اشغال می‌کنند. با این‌همه قرار نیست همه‌ی کمد را به چمدان منتقل کنیم. برای هر روز سفر، یک دست لباس، کافی به‌نظر می‌رسد. تی‌شرت‌های نرم و نخی، شلوارهای راحت مثل جین نازک، کت اسپورت که کمی گرما داشته باشد، ‌مانتوهایی که زیاد گشاد و دست‌وپاگیر نباشند و چند شال رنگی که با مانتو ست می‌‌شود، کافی به‌نظر می‌رسد.

در بعضی از شهرها اختلاف دمای روز و شب زیاد است و شب‌ها سرد می‌شود. گاهی در مرکز شهر گرم است، اما بین درختان جنگل یا دامنه‌ کوه، هوا چند درجه سردتر می‌شود. کت، ژاکت نازک یا شال این مشکل را حل می‌کند. در سفرهای زمینی، باید کفش مناسب پیاده‌روی هم همراه‌مان باشد.

بیشتر بخوانید: برای سفر باید چه وسایلی همراه ببریم؟

لوازم جانبی مناسب سفر

بعضی‌ها فکر می‌کنند وسایلی مثل عینک آفتابی، کرم ضدآفتاب، کلاه، کرم ضدگزیدگی و این طور چیزها، خیلی هم اهمیت ندارند. اما کسی دوست ندارد دچار آفتاب‌سوختگی شود یا مدام جای نیش حشرات را بخاراند، پس اینها را سرسری نباید گرفت.

سفر زمستانی

لباس زمستانی

مهم‌ترین کاری که در سفر زمستانی باید انجام بدهیم، انتخاب چند لایه لباس است. چند لایه لباس پوشیدن فوت و فنی‌ست که هم به‌درد سفر می‌خورد و هم روزهای عادی. به این‌ترتیب  با تغییر دما، ما هم یک لایه لباس کم یا زیاد می‌کنیم.

لباس سبکی که گرمای بدن را حفظ کند، یکی دو لایه لباس گرم‌تر که اجازه ندهد سرما از لای لباس‌ها نفوذ کند و در آخر یک لایه ضدآب مثل کاپشن یا بارانی، کافی و خوب به‌نظر می‌رسد. یک تاپ یا زیرپوش نخی، بلوز نخی جذب، بافت نازک، پولیور یا ژاکت و در آخر پالتو یا کاپشن،‌ انتخاب مناسبی‌ست.

اگر هوا بارانی و برفی باشد، به دستکش ضدآب احتیاج داریم. در دمای خیلی سرد می‌توانیم دستکش پشمی را زیر دستکش ضدآب به دست کنیم تا هم گرم بمانیم و هم خشک.

هیچ لباسی، جای یک جفت جوراب گرم و نرم را نمی‌گیرد. چند جفت جوراب با ضخامت مختلف باید همراه‌مان باشد. بد نیست همیشه یک جوراب اضافی در کیف دستی داشته باشیم؛ به این ترتیب اگر هوا سردتر شد، انتخاب گرم‌تری هم داریم.

نوشته در هر سفری چه لباسی باید بپوشیم؟ اولین بار در وبلاگ اسنپ تریپ. پدیدار شد.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *