اتمام پنجمین فصل پیمایش باستانشناسی ایران و آلمان در جیرفت

پنج فصل بررسی های میدانی مشترک ایران و آلمان در جیرفت کرمان منجر به پیمایش ۲ هزار ۲۰۰هکتار از این منطقه شد.

ایرنا: با اتمام پنجمین فصل بررسی های میدانی مشترک پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری و دانشگاه توبینگن آلمان در چارچوب تفاهم نامه، برنامه اجرایی همکاری های باستان شناسی میان موسسه مطالعات خاور نزدیک دانشگاه توبینگن و این مرکز، نشستی برای ارائه گزارش نتایج، برگزار شد.
ارائه گزارش پنجمین فصل فعالیت های پژوهشی هیات در چهار بخش صورت گرفت؛ در بخش اول روش شناسی شامل روش های نمونه گیری میدانی، GIS و ثبت و ضبط روش ها، روند مستندنگاری سفال ها و پایگاه داده های هیات توسط سرپرستان و اعضای هیات معرفی شد.
در بخش دوم نادر علیداد سلیمانی، محمد کرمی و پیتر فلتسنر به ترتیب به ارائه نتایج باستان شناسی در فصل ۲۰۱۹ مشتمل بر اهداف و برنامه های فصل بررسی، معرفی محوطه های مهم و نتایج جدید در خصوص تاریخ گذاری و سیستم های استقرار پرداختند.
در این فصل کاری ۲ هزار و ۲۰۰ هکتار بررسی پیمایشی صورت گرفته و در کل ۵ فصل، فعالیت ۶ محوطه ژئومغناطیس انجام شده است. همچنین ۷۵۰ نقش تاکنون ثبت شده است.
در ادامه بخشی از موضوعات مرتبط با بخش سوم که ارزیابی و چشم انداز فعالیت های هیات را مورد نظر داشت در مذاکرات هیات نظارت و ارزیابی با سرپرستان ادامه یافت.

The post اتمام پنجمین فصل پیمایش باستانشناسی ایران و آلمان در جیرفت appeared first on توریسم آنلاین.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *