۱۰ مکان مناسب برای تحصیل در خارج از کشور

تحصیل در خارج از کشور یا بهتر است بگوییم تحصیل در دانشگاه‎های معتبر دنیا رویای بسیاری از مردم است. برای بسیاری دیگر هم تحصیل در خارج از کشور به‎عنوان پله‎ای است که به کمک آن می‎توانند راه اقامت دائم در کشور دلخواهشان را هموار کنند. البته به این دلیل که بیشتر دانشجویان امکان کار کردن در هنگام تحصیل را ندارند و اصلا بیشتر کشورها یا این اجازه را به انها نمی‎دهند یا محدودیت‎های زیادی در مود ن به کار می‎گیرند بشتر دانشجویان به دنبال یافتن بهترین کشور برای تحصیل رایگان هستند.در هر صورت مزایای تحصیل در خارج از کشور به‎اندازه‎ای زیاد است که سالانه  عده زیادی از مردم جهان را قانع می‎کند در این راه قدم بردارند.

تحصیل در برخی از کشورها نیازمند هزینه زیاد است و برخی از بهترین دانشگاه‎ها نیز برای تحصیل هزینه کمی را از شما طلب می‎کنند. با توجه به شرایط اقتصادی کشورمان بهترین کشورها برای تحصیل   ایرانیان همان کشورهایی هستند که امکان تحصیل رایگان را در اختیار دانشجویان قرار می‎دهند.اگر می‎خواهید در مورد ۱۰کشور ارزان‏‎ برای ادامه تحصیل اطلاعاتی به دست آورید با پارس توریسم همراه شوید.

نروژ

بهترین کشورها برای تحصیل رایگان

اگرچه تمام کشورهای شمال اروپا مقاصد تحصیلی نسبتا مقرون به صرفه هستند اما، تحصیل در نروژ انتخاب ماست زیرا تحصیل در  دانشگاه‎های این کشور به استثنای چند موسسه_ چه برای مهاجران داخل  اروپا و چه برای مهاجران خارج از اروپا_ رایگان است. در واقع نروژ بهترین کشور برای تحصیل رایگان است. کشورهای شمال اروپا به زیبایی طبیعت و کیفیت بالای زندگی مشهور هستند و نروژ نیز از این قاعده مستثنی  نیست.

یکی دیگر از دلایل تحصیل در نروژ، در دسترس بودن برنامه‎های آموزش انگلیسی در تمام سطوح تحصیلی است همچنین بسیاری از مردم محلی به  زبان انگلیسی مسلط هستند که این کار را برای مهاجران راحت خواهد کرد. تنها مشکل زندگی در نروژ این است که هزینه‎های زندگی در این کشور نیز مانند بیشتر کشورهای شمال اروپا بالا خواهد بود.

تایوان

بهترین کشورها برای تحصیل  رایگان

تایوان، کشوری در آسیا، یکی از ارزانترین کشورهای جهان برای تحصیل در خارج از کشور است. در ۴۰ دانشگاه این کشور بیش از ۱۲۰ دوره آموزشی به زبان انگلیسی ارائه می‎شود. تایوان یک مقصد محبوب برای یادگیری زبان ماندارین ( یک گروه از زبان‌‎های چینی که در قسمت‌های شمالی و جنوب غربی چین صحبت می‌شوند.) می‎‎باشد. هزینه‎های زندگی در تایوان نسبتا پایین است برای مثال هزینه مسکن در این کشور سالانه تا ۸۸هزار دلار می‎باشد.

آلمان

 بهترین کشورها برای تحصیل رایگان

آلمان به عنوان “سرزمین ایده ها” شناخته شده می‎شود. این کشور روزبه‎روز در میان دانشجویان خارجی محبوب‎تر می‎شود. باور این مساله دشوار است اما، دانشگاه‎های با کیفیت این کشور هزینه‎های نسبتا پایین و کیفیت بالای زندگی را ارائه می دهند. در مقطع کارشناسی و دکتری تحصیل در همه دانشگاه‎های آلمان به جز بادن وورتمبرگ رایگان است. آن دسته از دانشجویان کارشناسی ارشد که دوره کارشناسی را در آلمان نگذرانده‎اند معمولا به مبلغ € ۲۰،۰۰۰ در سال برای تحصیل نیاز دارند. اما امکان گرفتن کمک هزینه‎های تحصیلی نیز موجود است. لازم به ذکر است دوره‎های آموز ش انگلیسی زیادی خصوصا در سطح تحصیلات تکمیلی در آلمان موجود است. در مورد هزینه‎های زندگی در آلمان باید گفت شما می‎توانید با حداقل  €۱۰,۲۰۰ در سال هزینه‎ زندگی خود را پوشش دهید اما برای پوشش هزینه‎های زندگی، به حداقل ۱۰،۲۰۰ نیاز  است اما بسته به شیوه زندگی، موقعیت مکانی و عادت های جاری احتمالا این هزینه افزایش پیدا می‎کند.

مکزیک

بهترین کشورها برای تحصیل رایگان

مکزیک یکی از کشورهای آمریکای لاتین است که بسیاری از دانشجویان خارجی در دانشگاه‎هایش درحال تحصیل هستند. مکزیکو سیتی به‎عنوان یکی از ۱۰۰ کشور  برتر برای دانشجویان شناخته شده است. هزینه‎های زندگی نیز در مکزیک به طور قابل ملاحظه‎ای کم است و اگرچه زبان اصلی مردم مکزیک اسپانیایی است اما، بیشتر دانشگاه‎های این کشور برای جذب دانشجویان خارجی دوره‎هایی با زبان انگلیسی برگزار می‎کنند.

هند

بهترین کشورها برای تحصیل رایگان

هند انتخاب مناسب برای دانشجویانی است که به‎دنبال ترکیب مناسب قیمت و تنوع فرهنگی هستند. این کشور آسیایی گزینه‎ای فوق‎العاده درمیان کشورهای ارزان برای تحصیل است. در دانشگاه‎های هند، به ویژه در سطح تحصیلات تکمیلی از زبان انگلیسی استفاده می‎شود. همچنین هزینه‎های زندگی در هند مقرون به صرفه است. برای مثال در سفری یک طرفه با استفاده از وسایل حمل‎ونقل عمومی ۲۹دلار  بودجه لازم است. درمورد هزینه تحصیل هم باید گفت بستگی زیادی به دانشگاه و سطح تحصیلات دارد اما معمولا بیش از ۷،۸۸۰ دلار آمریکا در سال نیست و شما باید بتوانید به راحتی با ۴،۶۰۰ دلار در سال زندگی کنید.

آرژانتین

بهترین کشور برای تحصیل رایگان

آرژانتین دومین کشور بزرگ در آمریکای جنوبی، با زیبایی طبیعی و جغرافیایی متنوع است. دانشگاه‎های آرژانتین برای دانشجویانی مناسب است که به فعالیت‎های ماجراجویی و اکتشاف در فضای باز علاقه دارند. همچنین آرژانتین یکی از امن‎ترین کشورهای منطقه محسوب می‎شود و فرهنگی پر شور و سرگرم‎کننده دارد. آرژانتین در لیست بهترین کشورها برای تحصیل رایگان قرار می‎گیرد. معمولا دانشجویان خارجی می‎توانند به‎صورت رایگان در دانشگاه‎های دولتی و یا باحدود ۵۱۰۰ دلار در سال در موسسات خصوصی به تحصیل بپردازند.  برای هزینه زندگی در آرژانتین سالانه حدود ۵هزار دلار نیاز است.

لهستان

بهترین کشورها برای تحصیل رایگان

لهستان را باید یکی از کم هزینه‎ترین کشورهای اروپایی برای تحصیل دانست.  این کشور دارای کیفیت آموزش فوق‎العاده و همچنین تاریخ و فرهنگی غنی است. همچنین شما اگر به زبان لهستانی مسلط باشید می‎توانید در دانشگاه‎های این کشور به‌صورت  رایگان تحصیل کنید. برای آن دسته از دانشجویان خارجی که به این زبان مسلط نیستند نیز دوره‎های آموزشی با زبان انگلیسی موجود است که حدودا ۲تا۳هزار یورو در سال هزینه دارد. برای هزینه زندگی هم شما در لهستان سالانه به حدود ۷هزار یورو نیاز دارد. در رتبه‎بندی بهترین شهرهای دنیا برای دانشجویان ورشو پایتخت لهستان در رتبه پنجم قرار گرفته است.

مالزی

بهترین کشو برای تحصیل رایگان

مالزی بدون شک یکی از ارزان‎ترین کشورها برای تحصیل در خارج از کشور، به‎ویژه از نظر هزینه‎های زندگی است. در سال ۲۰۱۶ شهر کوالالامپور یکی از مقرون به‎صرفه‎ترین شهرها برای دانشجویان شناخته شد. هزینه تحصیل در کوالالامپور به‎طور متوسط سالانه ۴هزار دلار و برای برخی از دانشگاه‎ها حتی ارزان‎تر نیز هست. لازم به ذکر است کشور مالزی دانشجویان زیادی را نیز برای تحصیل به کشورهایی همچون استرالیا می‎فرستد.

آفریقای جنوبی

بهترین کشور برای تحصیل رایگان

آفریقای جنوبی که به‎خاطر زیبایی‎های طبیعی، تنوع فرهنگی و تاریخ آشفته اش مشهور است؛ به‎عنوان یکی از بهترین کشورهای خارجی  از نظر  پایین بودن هزینه نیز  شناخته می‎شود.هزینه‎های تحصیل و همچنین هزینه‎های زندگی در آفریقای جنوبی بسیار پایین است. هزینه‎های تحصیل در دانشگاه‎های مختلف آفریقای جنوبی متفاوت است، اما به طور متوسط سالانه ۶هزار دلار برای دانشجویان بین المللی که در دانشگاه کیپ تاون (دانشگاه برتر آفریقای جنوبی در رتبه‏بندی دانشگاه‎های جهان QS) و دانشگاه کیپ غربی تحصیل می‎کنند مورد نیاز است. برای هزینه‎‎های تحصیل هم سالانه حدود ۱۲۰ هزار دلار باید در نظر گرفت.

این لیست که شامل بهترین کشور برای تحصیل رایگان و کشورهای کم هزینه برای تحصیل می‎باشد بر اساس رتبه‎بندی این دانشگاه‎ها از QS تهیه شده است. برای اطلاعات بیشتر  و کامل‎تر در این زمینه می‎توانید به لیست کامل‎تر موسسه  QS مراجعه کنید. لازم به ذکر است رنکینگ موسسه کاکارلی سیموندز (Quacquarelli Symonds) یا به‎طور مختصر همان QS از معتبرترین رنکینگ‎های دانشگاهی است.

*بخشی از مطالب از سایت topuniversities گرفته شده است.

نوشته ۱۰ مکان مناسب برای تحصیل در خارج از کشور اولین بار در پارس توریسم. پدیدار شد.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *