گردشگران، هزینه نگهداری از شهر ونیز را پرداخت می‌کنند

مقام‌های ایتالیا برای بازدید از مرکز شهر تاریخی ونیز مالیات وضع می‌کنند تا از پس هزینه‌های بالای حفظ این مقصد محبوب گردشگری که روی آب بنا شده است، برآیند.

ایرنا: «لوئیجی برونیارو» شهردار ونیز گفت که وضع مالیات، زمینه مدیریت بهتر شهر و پاکسازی آن را فراهم می کند و احترام بیشتری را برای ساکنان آن به ارمغان می آورد.
شورای شهر ونیز مسئول وضع مالیات برای بازدید از این شهر و تعیین شیوه جمع آوری مالیات‌ها است.
براساس اعلام دفتر شهردار شهر ونیز، رقم مالیات از حدود دو تا 10 یورو برای هر فرد متغیر است و دانشجویان، مسافرانی که برای کار یا تجارت به طور کوتاه مدت به این شهر سفر می‌کنند و ساکنان محلی، از پرداخت مالیات معاف هستند.
همچنین گردشگرانی که شبانه از ونیز دیدن می‌کنند، ملزم به پرداخت مالیات نیستند، زیرا در حال حاضر مالیات اندکی برای اقامت در شب پرداخت می کنند که به تناسب فصل بازدید، مکان اقامت و سن و سال گردشگران، متغیر است.
مقام‌های ایتالیایی تخمین می‌زنند که هر سال 30 میلیون نفر از ونیز دیدن می کنند و حدود یک پنجم از آنها دستکم یک شب را در مرکز تاریخی این شهر می گذرانند.
به گفته شهردار ونیز، هزینه تمیز کردن شهر و برقراری امنیت در آن تاکنون از جیب ونیزی‌ها پرداخت شده است.
هزینه‌های زندگی در ونیز بالا است و هجوم گردشگران به این شهر، به مستعمل شدن و از بین رفتن معماری آن منجر شده، ضمن اینکه این شهر بر اثر وزش بادهای شدید، صحنه وقوع سیلاب‌های پی در پی است.
مقام های ونیز تاکید دارند که هزینه حفظ بناهای عمومی در مرکز تاریخی شهر به دلیل انتقال مواد و مصالح لازم با قایق، یک سوم بیش از هزینه‌های سرزمین اصلی ایتالیاست؛ ضمن اینکه پاکسازی شهر نیز باید با دست انجام شود.
در این میان، وجوهات مضاعفی برای تامین هزینه های امنیتی همچون استقرار 150 نیروی پلیس محلی در هر یکشنبه و 350 نیروی در حال انجام وظیفه در تعطیلاتی چون شب سال نو و کارناوال ها، در نظر گرفته می شود.
از سویی دیگر، شهردار شهر فلورانس خواستار وضع قانونی شده است که امکان تعیین حق ورودی برای بازدید از همه مقاصد بزرگ گردشگری در ایتالیا فراهم شود.
در حال حاضر، مالیات اقامت یک شب در فلورانس حداکثر پنج یورو است.

The post گردشگران، هزینه نگهداری از شهر ونیز را پرداخت می‌کنند appeared first on توریسم آنلاین.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *