چطور با اتوبوس راحت‌تر سفر کنیم؟

همیشه نمی‌شود با هواپیما و قطار و ماشین شخصی سفر کرد. از یکطرف به مقصد همه شهرها قطار و هواپیما وجود ندارد، از طرف دیگر ممکن است نخواهیم هزینه زیادی برای بلیط کنیم. سفر با اتوبوس درست است که از راه‌های کلاسیک سفر است و با سختی‌هایی همراه است، اما با رعایت نکاتی می‌شود سفر راحت‌تری با اتوبوس داشت.

۱- خرید بلیط اتوبوس

خرید اینترنتی بلیط اتوبوس

دیگر از آن زمانی که باید حتما می‌رفتیم ترمینال و بلیط اتوبوس را از آنجا می‌خریدیم گذشته. دوره، دوره تکنولوژی‌ست و از همانجایی که هستیم هم می‌توانیم بلیط اتوبوس‌مان را با چند کلیک ساده بخریم. سرویس اتوبوس اسنپ‌تریپ به تازگی راه افتاده و حالا علاوه بر رزرو آنلاین هتل و خرید اینترنتی بلیط هواپیما می‌توان بلیط اتوبوس را هم از آن تهیه کرد.

برای سفرهای نزدیک می‌شود با اتوبوس‌های معمولی سفر کرد، اما برای مسافت‌های طولانی بهتر است سراغ اتوبوس‌های معمولی نرویم.

۲-سفر سبک

لباس راحت در اتوبوس

این مورد هم به وسایل سفر برمی‌گردد و هم به لباس‌هایی که می‌پوشیم. اگر کیف دستی‌مان بزرگ باشد مجبوریم آن را در قسمت بار بگذاریم و ممکن است تا رسیدن به آن دسترسی نداشته باشیم. بهتر است کیف یا ساکی کوچک همراهمان باشد و وسایل ضروری را در آن قرار دهیم.

مورد دیگر برمی‌گردد به لباس‌هایمان. در سفر با اتوبوس بهتر است لباس‌هایمان راحت باشد و لباس‌های تنگ یا کلفت نپوشیم. کفش‌های پاشنه‌دار یا بنددار ممکن است در اتوبوس اذیت‌کننده باشد. باید کفشی بپوشیم که هوا بتواند جریان داشته باشد.

۳-اسباب راحتی

بالشت بادی

اتوبوس ممکن است سرد باشد، در این موقع یک پتوی مسافرتی کوچک می‌تواند از سرما نجات‌مان می‌دهد. صندلی اغلب اتوبوس‌ها ممکن است باعث کمردرد، سردرد یا گردن‌درد شود. داشتن بالشت‌ و دورگردنی‌های بادی می‌تواند از دردمان بکاهد.

ممکن است در اتوبوس خواب‌مان نبرد یا سروصدا زیاد باشد. در این حالت همراه داشتن چشم‌بند یا گوش‌گیر خوب است.

۴-اسباب سرگرمی

کتاب خواندن در اتوبوس

سفر با اتوبوس ممکن است خیلی کسالت‌بار و خسته‌کننده باشد. فکر کنید نه مناظر زیباست و نه هم‌صحبت خوبی دارید و خواب هم به چشم‌تان نمی‌آید. برای اینطور مواقع  بهتر است اسباب سرگرمی همراه داشته باشیم تا زمان زودتر بگذرد. روی گوشی‌تان موزیک خوب به قدر کافی داشته باشید، بازی و کتاب جذاب هم سرگرم‌کننده است.

این روزها زمان‌های مرده را می‌شود با گوش دادن به پادکست‌ زنده کرد. پادکست‌ آهنگ سفر و رادیو جلون از پادکست‌های خوب در زمینه سفرند که می‌شود آنها را از اپ‌های پادکست دانلود کرد.

۵-خوراکی

معمولا در همه اتوبوس‌ها، حتی معمولی‌ترین‌شان، بسته خوراکی به مسافران داده می‌شود. اما ممکن است خوراکی‌های اتوبوس را دوست نداشته باشیم یا زود تمام‌شان کنیم، بنابراین بهتر است خوراکی‌ اضافه مثل میوه و آجیل و لقمه‌های کوچک همراه‌مان باشد.

کدام اتوبوس برای سفر بهترند؟

اتوبوس های وی آی پی

دیگر از آن زمانی که برای سفر با اتوبوس فقط یک حق انتخاب داشتیم گذشته. این روزها اتوبوس‌های سفری انواع و اقسام مختلف دارند و برای کسی که بخواهد با آن سفر کند، دایره انتخاب‌ها زیاد است. البته انتخاب تا حدی زیادی بستگی به هزینه‌ای که می‌خواهیم کنیم، دارد.

اتوبوس‌های معمولی: این اتوبوس‌ها شلوغ‌تر از اتوبوس‌های vip هستند. بین ۳۸ تا ۵۰ صندلی دارند. صندلی‌هایشان با یک اهرم کمی به عقب خم می‌شود و معمولا دو تلویزیون، یکی در جلوی اتوبوس و یکی در وسط دارند.

اتوبوس‌های معمولی به دلیل سیستم قدیمی موتورشان، معمولا پرسروصدا هستند. این نوع اتوبوس‌ها بیشتر برای طی مسافت‌های کوتاه برای مثال ۳ تا ۵ ساعت مناسبند.

اتوبوس‌های VIP : این اتوبوس‌ها ۲۵ صندلی دارند و فاصله بین آنها هم معمولا زیاد است. صندلی‌های این اتوبوس‌ها دو نوع است: نیمه‌تخت‌شو و تخت‌شو. به همین دلیل هم محبوبیت آنها بیشتر است. سیستم صوتی و تصویری در جلوی صندلی هر شخص قرار دارد و هروقت دلمان خواست خودمان می‌توانیم آن را روشن و خاموش کنیم. vip ها راحت‌ترند، هرچند بلیط‌شان هم کمی گران‌تر است.

نوشته چطور با اتوبوس راحت‌تر سفر کنیم؟ اولین بار در وبلاگ اسنپ تریپ. پدیدار شد.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *