پیل اشکانی در زیرگذر تئاترشهر

 بخشی از آثار موزه علم و فناوری از جمله پیل اشکانی مربوط به دوره ساسانی در زیرگذر و ایستگاه مترو تئاترشهر پایتخت به نمایش درآمده است.

ایرنا: این آثار با همکاری شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه و موزه علم و فناوری از ۲۰ مهر در گالری زیرگذر تئاترشهر به نمایش درآمده است و تا ۲۰ آبان ماه در معرض دید علاقه‌مندان قرار خواهد داشت.

پیل‌های اشکانی که نخستین بار سال ۱۳۹۶ توسط باستان‌شناس آلمانی در مرز عراق و ایران کشف شد، به‌ وسیله میله های برنزی به یکدیگر متصل بودند و گفته شده از منزل یک کاهن یا کیمیاگر ایرانی در دوره ساسانی به دست آمده است.

فرضیاتی در مورد کاربرد پیل اشکانی ذکر شده که «تولید جریان الکتریکی»، «آبکاری طلا روی دیگر فلزات» و «استفاده درمانی با شوک الکتریکی» از جمله آنهاست.

شرکت بهره برداری مترو تهران اعلام کرده که به منظور ارج نهادن به میراث تاریخی و فرهنگی کشور و معرفی دستاوردهای باستانی علمی و نوآورانه، این برنامه فرهنگی در زیرگذر ایستگاه تئاترشهر به مرحله اجرا درآمده است.

قرار است در قالب این برنامه فرهنگی آثار علمی و نوآورانه، هنری و فرهنگی در چند نوبت به اکران در آید و در معرض دید عموم شهروندان گذاشته شود.

ایستگاه مترو و زیرگذر تئاتر شهر در تقاطع خیابان ولیعصر(عج) و انقلاب اسلامی شهر تهران واقع شده است.

The post پیل اشکانی در زیرگذر تئاترشهر appeared first on توریسم آنلاین.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *