پیشنهاد هنری برای پایتخت‌نشین‌ها

نگارخانه‌ها و گالری‌های تهران با برگزاری نمایشگاه‌های هنری میزبان علاقه‌مندان هنرهای تجسمی هستند.

ایسنا: در این گزارش مروری دارد بر برخی از نمایشگاه‌هایی که در روزهای پنجشنبه و جمعه (۳۱ مرداد و اول شهریور) افتتاح می‌شوند و در این ایام برقرار هستند:

******

گالری اُ

نمایشگاه انفرادی نقاشی مریم صباغ‌پور با عنوان «روزی که من خرگوش بودم» روز جمعه (اول شهریور ماه) در گالری اُ افتتاح می‌شود و تا ۱۲ شهریور نیز ادامه دارد.

در بخشی از توضیح این نمایشگاه آمده است: «روزی که من خرگوش بودم، مجموعه‌ای طراحی‌ درباره‌ آینده‌ای است که دیگر شباهتی به گذشته‌ خیال‌گونه‌ خود ندارد. در این مجموعه، مریم صباغ‌پور رویکردی انتقادی به آینده‌ی انسان ترسیده از دنیای کنونی دارد و تلاش می‌کند پیکره‌ی پیچیده و درهم تنیده‌ جامعه‌ی انسانی را با تأثیر از واقعیت‌های اجتماعی، با زبانی مبهم، گسسته و پر از استعاره و ریشخند به تصویر بکشد.

ساعات بازدید این نمایشگاه یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت ۱۲ تا ۲۰ و جمعه‌ها از ۱۶ تا ۲۱ اعلام شده است. گالری روزهای شنبه تعطیل است.

گالری اُ در خیابان خیابان سنایی، خیابان شاهین (خدری)، پلاک ۱۸ واقع شده است.

گالری ای‌جی

چهارمین سری از نمایشگاه انفرادی استعداد ای. جی. از روز جمعه (اول شهریور ماه) تا هفتم شهریور ماه در گالری ای‌جی برپاست.

گالری ای‌جی در خیابان کریمخان، خیابان عضدی جنوبی، پلاک ۴۳ واقع شده است.

همچنین امکان بازدید از این نمایشگاه هر روز از ساعت ۱۷ تا ۲۱ فراهم است.

گالری آریا

نمایشگاه گروهی تصویرسازی گالری آریا از اول تا دهم شهریور ماه در این گالری برگزار است.

در این نمایشگاه آثار گندم امیر احمدی، پریسا پارسا، پردیس چوپانی، فاطمه حیدری، سمانه صلواتی، فائزه شیخ زاده، مریم طهماسبی، انسیه غفاری، الهام کریمی، زهرا گنجی، بیتا مرادخانی، فائزه معراج محمدی، عاطفه معمار، مرجان مظاهری، فرناز منصوری، لیدا مومنی، بهاره میران، مهرنوش همیشه بهار، سیما یزدانی و مریم یسلیانی به نمایش گذاشته شده است.

گالری آریا، خیابان ولیعصر، بالاتر از سه راه دکتر بهشتی، کوچه زرین، شماره ۱۰ واقع شده است. همچنین ساعات بازدید از این نمایشگاه از هر روز ۱۴ الی ۲۰ و جمعه‌ها ۱۶ تا ۲۰ اعلام شده است.

گالری دنا

نمایشگاه انفرادی عکاسی تامر تامر به کیوریتوری یلدا معیری و با عنوان «اینجا زنها بلند می‌خندند» از اول تا ششم شهریور ماه در گالری دنا برگزار است.

گالری دنا واقع در میدان فردوسی، خیابان سپهبد قرنی، کوچه سوسن، پلاک۴ است و از ساعت ۱۶ الی ۲۰ امکان بازدید دارد.

گالری سیحون

نمایشگاه انفرادی نقاشی میلاد غلامی با عنوان «چرخ نگاره» روز جمعه (اول شهریور ماه) در گالری سیحون افتتاح می‌شود. این نمایشگاه تا ۱۳ شهریور ماه ادامه دارد.

گالری سیحون در خیابان وزرا، خیابان چهارم، پلاک ۱۱ واقع شده است. همچنین امکان بازدید از این نمایشگاه از شنبه تا پنجشنبه ساعت ۱۱ تا ۱۹ و جمعه‌ها ساعت ۱۶ تا ۲۰ فراهم است.

گالری سیحون دوشنبه‌ها تعطیل است.

گالری شلمان

نمایشگاه انفرادی نقاشی‌خط ویدا شادمهر با عنوان «دیدگاه» از اول تا ششم شهریور در گالری شلمان برگزار است.

گالری شلمان در خیابان میرداماد، نرسیده به شریعتی، رودبارغربی (جنوبی)، کوچه کاووسی، پلاک واقع شده است. ساعت بازدید از این نمایشگاه نیز ۱۶ تا ۲۰ فراهم است.

گالری پنجشنبه‌ها تعطیل است.

گالری شیرین

نمایشگاه چیدمان با ترکیب مواد، پرفورمنس، مجسمه و ویدئو از فرزانه وزیری‌تبار روز جمعه (اول شهریور ماه) در گالری شیرین افتتاح می‌شود.

نمایشگاه انفرادی فرزانه وزیری‌تبار به صورت چیدمان با ترکیب مواد، پرفورمنس، مجسمه و ویدئو و با عنوان «فرم فرزانه را دنبال می‌کند» از یکم تا ۱۳ شهریور ماه در گالری شیرین برگزار است.

ساعات بازدید از این نمایشگاه جمعه‌ها ۱۶ الی ۲۰ و شنبه تا پنجشنبه ۱۱ الی ۲۰ اعلام شده است. گالری دوشنبه‌ها تعطیل است.

گالری شیرین در خیابان کریم‌خان زند، خیابان سنایی، کوچه‌ ۱۳، شماره ۵ واقع شده است.

گالری طراحان آزاد

نمایشگاه انفرادی چیدمان آمنه زمانی با عنوان «دار» از اول تا ششم شهریور ماه در گالری طراحان آزاد برپاست.

گالری طراحان آزاد در میدان فاطمی، میدان گل‌ها، میدان سلماس واقع شده است.

گالری پنج‌شنبه‌ها تعطیل است.

گالری گلستان

نمایشگاه نقاشی‌های سهیلا منصوری روز جمعه (اول شهریور ماه) در گالری گلستان افتتاح می‌شود و تا ششم شهریور نیز ادامه دارد.

گالری گلستان در دروس، خیابان کماسایی، شماره ۳۴ واقع شده است. همچنین ساعات بازدید از این نمایشگاه جمعه تا چهارشنبه ساعت ۱۶ تا ۲۰ فراهم است.

گالری پنجشنبه‌ها تعطیل است.

گالری نگر

نمایشگاه گروهی نقاشی به کیوریتوری زینب موحد روز جمعه (اول شهریور ماه) در گالری نگر افتتاح می‌شود و تا ششم شهریور نیز برگزار است.

در این نمایشگاه آثار زینب موحد، مهرنوش نجفی زند، ندا حکمیان، مریم میرناطقی، سارا رمضان بیک، میسون کتان، فاطمه توکلی، پریسا قاسمی، مریم نیاکی، شقایق طاهریان، نیلگون بدیعی، مرجان صادقی، گلناز رخ فیروز، سمانه ولی محمدی، مهشید عبدالرحیمی، نسیم ذاکری، مینا پیله وری و افرا نصراللهی به نمایش گذاشته شده است.

ساعات بازدید از این نمایشگاه هر روز به غیر از شنبه‌ها و پنجشنبه‌ها ۱۳ تا ۲۰ اعلام شده است. همچنین مراسم افتتاحیه از ساعت ۱۶ تا ۲۱ برگزار می‌شود.

گالری نگر در خیابان قیطریه، ضلع جنوبی پارک، خیابان روشنایی، کوچه دلارام، پلاک ۳۳ واقع شده است.

گالری ماه مهر

نمایشگاه انفرادی نقاشی علیرضا میرزا رضایی با عنوان «پندار وهم» روز جمعه (اول شهریور ماه) در گالری ماه‌ مهر افتتاح می‌شود. این نمایشگاه تا تاریخ ۱۱ شهریور ادامه دارد.

امکان بازدید از این نمایشگاه هر روز از ساعت ۱۵ تا ۲۱ و جمعه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ وجود دارد.

گالری ماه مهر در بلوار آفریقا، خیابان نیلوفر، پلاک ۷، مؤسسه ماه مهر، طبقه دوم واقع شده است.

گالری ویستا

نمایشگاه گروهی چند رسانه‌ای درباره حقیقت محتمل درباره قدرت و هویت اجتماعی با همکاری FactoryT و به گکیروریتوری آسیه سلیمیان روز جمعه (اول شهریورماه) در گالری ویستا افتتاح می‌شود و تا ۱۵ شهریور نیز ادامه دارد.

در این نمایشگاه آثار شهرام انتخابی، علی بابایی زاد، زرتشت رحیمی، علی سلطانی تهرانی، نگار عالم زاده گرجی، بهنام کامرانی، نیکلاس گلدباخ، اندرو گیلبرت و بیورن ملهوس ارائه شده است.

گالری ویستا در خیابان مطهری، خیابان میرعماد، کوچه دوازدهم، پلاک ۱۱ واقع شده است.

علاقه‌مندان می‌توانند هر روز به غیر از شنبه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ از این نمایشگاه بازدید کنند

گالری هور

نمایشگاه انفرادی نقاشی‌های بنفشه نیلی با عنوان ابر فیروزه‌ای از یکم تا بیست و دوم شهریور ماه در گالری هور برگزار است.

گالری هور در خیابان مطهری، خیابان میرزای شیرازی شمالی، کوچه نعیمی، شماره ۱۲ واقع شده است.

همچنین ساعات بازدید از این نمایشگاه در روزهای یکشنبه تا جمعه ساعت ۱۵ تا ۲۰ اعلام شده است.

گالری روزهای شنبه تعطیل است.

گالری والی

نمایشگاه گروهی نقاشی با عنوان «نیم‌رخ» و به کیوریتوری فربد مرشدزاده از روز جمعه (اول شهریور ماه) تا ۱۷ شهریور در گالری والی برگزار است.

در این نمایشگاه آثار هنرمندانی همچون رسول احمدی، فواد بنکدار، کیانا تبریزیان، مارال تجربه کار، احمدرضا ثقفی، لیدا جاویدی، مونا جولا، مسعود رشدی، عاطفه سیاوشی، آرزو شهدادی، آنالی طاهریان، سحر فرسیابی، معین معمار کاشانی، شیرین میرجمالی، ندا میرحسینی، نیلوفر نادری و آنیتا یعقوبی ارائه شده است.

گالری والی در میدان ونک، خیابان شهید خدامی، پلاک ۷۲ واقع شده و ساعت بازدید نیز از هر روز (به غیر از شنبه‌ها) ۱۲ الی ۲۰ و جمعه‌ها ۱۶ الی ۲۰ اعلام شده است.

The post پیشنهاد هنری برای پایتخت‌نشین‌ها appeared first on توریسم آنلاین.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *