پیشنهاد مونسان برای رونق گردشگری خراسان جنوبی

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در نشست هم‌اندیشی با فعالان گردشگری خراسان جنوبی، برنامه‌ها و پیشنهاداتی را برای رفع مشکلات حوزه گردشگری این استان ارائه داد.

ایسنا:علی اصغر مونسان، در نشست هم‌اندیشی با فعالان گردشگری خراسان جنوبی اظهار کرد: صنعت گردشگری در کشور نوپا است، بنابراین با سختی‌های زیادی باید به جلو برویم.

وی با بیان اینکه با تلاش شما فعالان گردشگری این مهم در خراسان جنوبی رونق خوبی پیدا کرده است، بیان کرد: با وجود همه تنش‌های مختلف بیرونی، درونی، تحریم‌ها و حذف پروازها، آمارهای گردشگری داخلی و خارجی به صورت فزاینده‌ای در حال رشد است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به رشد حجم سرمایه‌گذاری در این بخش اشاره کرد و گفت: این حجم از سرمایه‌گذاری نشان از آینده خوب در این حوزه است.

مونسان با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۲۴۵۰ پروژه در بخش گردشگری در حال اجرا است، افزود: از این تعداد ۵۰۰ پروژه مربوط به هتل و اقامتگاه است.

وی اظهار امیدواری کرد: با اقدامات و تلاش‌های انجام شده در آینده نه چندان دور گردشگری در رتبه اول یا دوم اقتصاد کشور قرار گیرد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ادامه داد: علاوه بر این نقش فعالیت‌های گردشگری در بخش اشتغال بی‌نظیر بوده و این شغل‌ها پایدار است.

مونسان یادآور شد: هرچند در بخش گردشگری قوانین و حمایت‌های قانونی کمتری نسبت به سایر بخش‌ها داریم، اما آمارها نشان از توسعه این صنعت است.

وی با اشاره به اینکه در دولت مصوبات خوبی در حمایت از صنعت گردشگری داشته‌ایم، بیان کرد: این مصوبات نقش زیادی در توسعه بخش گردشگری داشته است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با تأکید بر اینکه یکی از مشکلات خراسان جنوبی این است که باید در امر تبلیغات بیشتر و بیشتر کار کنیم، افزود: در حال حاضر ظرفیت خوبی در این استان وجود دارد، اما شناخته نشده است.

مونسان بیان کرد: در این راستا به مدیرکل روابط عمومی دستورات داده شده تا روی تولید محتوا کار و تلاش خود را بیشتر کند.

راه‌اندازی پویش معرفی گردشگری خراسان جنوبی

وی در ارتباط با راه‌اندازی پویشی برای معرفی جاذبه‌های گردشگری خراسان جنوبی نیز گفت: در این زمینه نیز مدیرکل بازاریابی وزارت به عنوان مدیر ویژه استان معرفی می‌شود تا با راه‌اندازی این پویش با کمک فعالان گردشگری شاهد رونق گردشگر در این استان باشیم.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بر لزوم تولید رویدادهای گردشگری بیشتری در خراسان جنوبی تأکید کرد و افزود: یکی از راه‌های جذب گردشگری، برگزاری این رویدادها است.

مونسان با اشاره به ظرفیت‌های استان در بخش کویرنوردی، اظهار کرد: گردشگری در این استان نوپاتر است، بنابراین باید برخی محدودیت‌ها را رعایت کنیم.

وی بیان کرد: معتقد هستیم تورهای گردشگری باید همه قوانین را رعایت کنند و عدم رعایت قوانین و موازین اسلامی پذیرفته نیست.

مونسان با تأکید بر اینکه به هیچ عنوان هیچ کس حق ندارد از موازین اسلامی و قانون عبور کند، بیان کرد: این بزرگترین آسیب برای صنعت گردشگری است.

وی ادامه داد: باید مدیران هتل‌ها و اقامتگاه‌ها، قوانین و مقرارت را در این بخش رعایت کنند ضمن اینکه برخی علما در سفر به شهرستان‌هایی که داشتم نکاتی را مطرح کردند که باید تلاش کنیم تورها با رعایت قوانین و ضوابط کشور باشد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با بیان اینکه وزارت نیز به مزیت کویر در استان کمک خواهد کرد، تصریح کرد: به دنبال اخذ مجوز خودروی ویژه گردشگری با تخفیفات گمرکی هستیم.

مونسان با بیان اینکه برای خرید خودروهای آفرود نیز اگر در قالب شرکت حمل و نقل گردشگری باشد، آماده پرداخت تسهیلات هستیم، اظهار کرد: درخواست اختصاص زمین در ۵۰۰ نقطه برای مناطقی که هتل در آن ساخته نشده به رئیس جمهور داده شد.

وی بیان کرد: در این راستا تاکنون ۳۸۰ نقطه در کشور شناسایی شده و در اولین جلسه هماهنگی سران قوا مطرح خواهد شد که به تصویب برسد.

وی اظهار کرد: انجمن‌های حرفه‌ای نیز به استان‌ها ابلاغ شده است و مدیران موظف هستند هرچه که می‌توانند به انجمن‌های حرفه‌ای محول کنند.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در ارتباط با بیمه راهنمایان تور نیز گفت: در لایحه بودجه سال آینده امید داریم بیمه برای راهنمایان را حل کنیم.

مونسان با بیان اینکه در خصوص چارترها نیز بالا و پایین شدن قیمت‌ها برای چارترکننده‌ها کنار گذاشته شد، افزود: این برنامه برای این مناطق کمتر توسعه یافته می‌تواند دنبال شود به شرط اینکه سبب جهش قیمت‌ها نشود و تلاش می‌کنیم دستور از وزیر راه بگیریم شود تا این چارتر برای استان گرفته شود.

وی در مورد برخی دغدغه‌ها در حوزه گردشگری نیز گفت: باید خیال مردم راحت شود که گردشگری آسیبی نخواهد بود، اما اینکه مراکز رسمی کسب و کار تعطیل شود موضوعیت ندارد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در مورد معرفی جاذبه‌های استان در صدا و سیما، بیان کرد: در این زمینه توافقی با رئیس رادیو و تلویزیون انجام شده است؛ بدون محدودیت آمادگی داریم برای خراسان جنوبی تسهیلات در نظر بگیریم و اکنون ۶۰۰ میلیارد ریال در اختیار داریم تا در اختیار فعالان گردشگری قرار گیرد.

وی با تأکید بر اینکه احداث مهمانسراهای ادارات خلاف قانون است، بیان کرد: بخش دولتی حق ندارد با فعالان گردشگری رقابت کند بلکه باید به شما کمک کند .

مونسان گفت: قول می‌دهیم با همراهی شما صنعت گردشگری را در خراسان جنوبی که پر از جاذبه است، رشد پیدا کند.

وی یادآور شد: خراسان جنوبی یکی از استان‌هایی است که گردشگری خارجی بیشتر از گردشگری داخلی دارد و باید کمک کنیم هم گردشگری خارجی و هم گردشگری داخلی در آن رشد پیدا کند.

محمدرضا امیر حسنخانی، نماینده مردم طبس، بشرویه، فردوس و سرایان در مجلس شورای اسلامی نیز اظهار کرد: خیلی خرسندیم که در این سفر منطقه غرب استان نیز دیده شد، اما باید سفر دیگری در خدمت شما باشیم تا از جاذبه‌های دیگر استان بازدید داشته باشید.

وی خواستار راه‌اندازی پویش برای معرفی جاذبه‌های گردشگری شد، ادامه داد: همه وزارتخانه‌ها باید به شما کمک کنند و اعتباری تخصیص یابد تا خراسان جنوبی را از نظر گردشگری به منطقه نمونه گردشگری تبدیل کنیم.

بیمه، مالیات، تأمین خودرو آفرود، تسهیلات ارزان قیمت، واگذاری امور به تشکل‌های حرفه‌ای، معرفی جاذبه‌های گردشگری استان در رادیو و تلوزیون و راه‌اندازی پویش برای معرفی این جاذبه‌ها از جمله موضوعات مطرح شده از فعالان گردشگری در این نشست بود.

The post پیشنهاد مونسان برای رونق گردشگری خراسان جنوبی appeared first on توریسم آنلاین.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *