ورود سامانه بارشی از جنوب غرب کشور/ آسمان تهران بارانی است

امروز با ورود سامانه بارشی از جنوب غرب کشور، بارش‌ها در شمال خلیج فارس و کهگیلویه و بویر احمد آغاز می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز با ورود سامانه بارشی از جنوب غرب، بارش‌ها به ترتیب در شمال خلیج فارس، خوزستان، کهگیلویه و بویر احمد، شمال استان‌های فارس و بوشهر آغاز می‌شود و بعدازظهر فعالیت سامانه بتدریج به غرب، شمال غرب، مرکز، شرق و دامنه‌های جنوبی البرز گسترش می‌یابد. بارش در کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال بختیاری، شمال خوزستان، جنوب لرستان، غرب کردستان و جنوب آذربایجان غربی از شدت بیشتری برخوردار است و در ارتفاعات به صورت برف خواهد بود.

روز پنجشنبه با شمالی شدن جریان‌ها بر روی دریای خزر بارش در سواحل دریای خزر شروع می‌شود و گستره فعالیت سامانه کل کشور را فرا می‌گیرد. بارش در این روز در کهگیلویه و بویر احمد، چهار محال و بختیاری، جنوب اصفهان، شرق خوزستان، غرب فارس، شمال بوشهر، غرب استان‌های کردستان، کرمانشاه و شمال ایلام شدت دارد و برای دامنه‌های البرز مرکزی و زاگرس مرکزی بارش برف، وزش باد و کولاک پیش‌بینی می‌شود.

روز جمعه در نوار شمالی کشور دامنه‌های البرز شرقی و شمال شرق کشور فعال بوده و بعد ازظهر این روز از شمال شرق خارج می‌شود. روز پنجشنبه در نیمه جنوبی و جمعه در جنوب شرق کشور وزش باد شدید رخ می‌دهد و اواخر جمعه و طی روز شنبه کاهش دمای ۶ تا ۱۰ درجه‌ای برای نیمه شمالی کشور پیش‌بینی می‌شود.

The post ورود سامانه بارشی از جنوب غرب کشور/ آسمان تهران بارانی است appeared first on توریسم آنلاین.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *