همه چیز درباره تحصیل در استرالیا

تحصیل در استرالیا

استرالیا یکی از محبوب‎ترین کشورها برای مهاجرت است ملبورن یکی از شهرهای این کشورها چندین سال به‎عنوان بهترین شهر در جهان شناخته می‎شد. کشور استرالیا وضعیت رفاهی خوبی دارد و همچنین امکانات مناسبی را برای کسانی که در دانشگاه‎هایش تحصیل می‎کنند_خواه استرالیایی باشند و خواه مهاجر_فراهم می‎کند. به‎خاطر همین دلایل است که استرالیا مقصدی محبوب برای مهاجرت می‎باشد. اما اخذ ویزای استرالیا حداقل برای ایرانیان کار ساده‎ای نیست. خصوصا قوانین مرزی این کشور نسبت به کسانی که غیرقانونی وارد می‎شوند؛ بسیار سختگیر است. گاه سختی کار انقدر زیاد است که متقاضیان سعی می‎کنند گزینه بهتری را برای مهاجرت جایگزین کنند. با این حال برای آن دسته از افراد که با وجود همه سختی‎ها می‎خواهند به استرالیا مهاجرت کنند؛ اخذ ویزای تحصیلی ساده‎ترین راه است. در این یاداشت سعی داریم تمام اطلاعات لازم درباره تحصیل در استرالیا را در اختیار شما قرار دهیم. با پارس توریسم همراه باشید.

تحصیل در استرالیا

تحصیل در استرالیا

در استرالیا بیش از ۲۲هزار رشته تحصیلی و ۱۱۰۰ دانشگاه و کالج وجود دارد. همین گذاره به‎راحتی تنوع انتخاب‎های پیش روی شما برای تحصیل را نشان می‎دهد. به‎طور کلی دانشگاه‎های استرالیا دانشجوی خارجی را به‎راحتی می‎پذیرند. این کشور سومین کشور دانشجو پذیر پس از انگلیس و آمریکا می‎باشد. نکته جالبی که توجه همه دانشجویان را به خود جلب می‎کند این است که در میان ۱۰۰ دانشگاه برتر دینا ۷ دانشگاه در کشور استرالیا قرار دارد و همچنین از ۳۰ شهر برتر دنیا برای تحصیل ۵ شهر در کشور استرالیا قرار گرفته‎اند. دانشجویان مهاجری که موفق می‎شوند پس از اتمام تحصیل خود در استرالیا بمانند می‎توانند امیدوار باشند شغلی مناسب پیدا کنند زیرا وضعیت شغلی و وضعیت رفاهی در این کشور بسیار مناسب است. این دلایل کافی است تا دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در خارج از کشور را دارند مهاجرت به استرالیا را به هر جای دیگری ترجیح دهند.

اما یقینا سوالات زیادی برای کسانی که می‎خواهند قدم در این راه بگذارند وجود دارد. سوال‎هایی از این قبیل که آیا امکان گرفتن ویزای استرالیا بدون مدرک زیان وجود دارد؟ تحصیل در استرالیا در مقطع دکترا و دیگر مقاطع تحصیلی به چه‎صورت است؟ آیا امکان تحصیل رایگان در استرالیا وجود دارد؟ تحصیل پزشکی در استرالیا با مدرک دیپلم چگونه است و… در ادامه سعی کرده‎ایم به برخی از این سوالات پاسخ دهیم.

تحصیل در استرالیا

ادامه تحصیل در استرالیا

قبل از اینکه برای اخذ ویزای تحصیلی در استرالیا اقدام کنید باید دو شرط را داشته باشید. اول اینکه یک موسسه تحصیلی در استرالیا برای تحصیل تمام وقت شما را پذیرفته باشد. دوم اینکه در صورتی که سنتان کمتر از ۱۸ سال است باید تمعیداتی برای اینکه در مدت اقامتتان در استرالیا در رفاه باشید قبل از مهاجرت بیاندیشید. برای ثبت نام در دوره‎های مختلف تحصیلی در استرالیا، مثلا تحصیل در استرالیا کارشناسی ارشد یا دکترا لازم است همراه با درخواست ویزا تاییدیه ثبت‎نام را ارسال کنید. در چند حالت ارسال تاییدیه لازم نیست. درصورتی که اسپانسرتان وزارت امور خارجه یا وزارت دفاع استرالیا باشد. درصورتی که دانشجوی تبادلی ثانویه باشید و در نهایت درصورتی که دانشجوی پژوهشی تحصیلات تکمیلی باشد. در غیر این صورت حتما باید تاییده های خود را همراه با مدارک دیگر برای اخذ ویزای استرالیا ارسال کنید.

تحصیل در استرالیا

شرایط سنی ویزای تحصیلی استرالیا

در هر سنی چه برای تحصیل در مقاطع ابتدایی  تا دبیرستان و چه برای تحصیل در مقاطع دانشگاهی امکان تحصیل در استرالیا وجود دارد. برای تحصیل بچه‎ ها در استرالیا (مقاطه دبستان و دبیرستان) دوحالت تحصیل در مدرسه خصوصی و تحصیل در مدرسه دولتی وجود دارد. امکانات بسیار مناسبی مانند خوابگاه دانشجویی، غذای مناسب و… برای این محصلان فراهم می‎شود. آن دسته از کسانی که مقاطع دبستان و دبیرستان را در استرالیا گذرانده‎اند شانس بسیار بیشتر برای تحصیل در دانشگاه‎های معتبر این کشور را دارند. افرادی که می‎خواهند در این دو مقطعه تحصیلی شرکت کنند باید زیر ۱۸ سال سن داشته باشند.

درمورد کسانی که این دوران تحصیلی را در ایران گذرانده‌اند و آخرین مدرک تحصیلی‎شان دیپلم ایران است دانستن این نکته ضروری است که لازم است دوره پیش‎دانشگاهی را در استرالیا بگذرانند . پس از آن می‎توانند وارد دانشگاه شوند. در حالت‏‎های دیگر پذیرش تحصیل در استرالیا هم برای ورود به داشنگاه نیاز به نامه پذیرش دانشگاه است که در بالا درباره آن توضیح داده شد.

هزینه تحصیل در استرالیا

راه‎های تحصیل ارزان در استرالیا یکی از چیزهایی است که بیشتر متقاضیان به‎دنبال یافتن آنها هستند اما آیا واقعا تحصیل در استرالیا رایگان امکان‎پذیر می‎باشد؟ تحصیل در استرالیا رایگان نیست اما دوره‎های ارزان‎تر و گران‎تر وجود دارد. برای مثال هزینه مدارس دولتی ۱۰ تا ۱۸ هزار دلار در سال و هزینه مدارس خصوصی ۲۵ تا ۶۰ هزار دلار در سال می‎باشد. درمورد دانشگاه‎ها هم شرایط به همین صورت است. در خصوص این موارد هزینه‎ها براساس مقطع تحصیلی متفاوت است. برای مثال هزینه تحصیل در مقطع پیش دانشگاهی در یک دوره ۱ تا ۲ ساله حدود ۲۵ تا ۳۰ هزار دلار سالانه است. در حالی که تحصیل در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در هر سال برایتان حدود ۳۵ هزار دلار آب می‎خورد. لازم به ذکر است باید هزینه خوابگاه را از قبل پرداخت کنید.

هزینه های زندگی در استرالیا  برای یک دانشجو

تحصیل در استرالیا

یقینا همه کسانی که تصمیم می‎گیرند به استرالیا سفر کنند قبل از فکر کردن به هر چیز دیگر به هزینه‎های زندگی در این کشور فکر می‎کنند همانطور که در بالا ذکر شد تحصیل در استرالیا هزینه دارد و رایگان نیست اما چیزی که ما در این بخش از آن حرف می‎زنیم هزینه‎های جاری است که یک دانشجو باید در طول اقامتش در استرالیا بپردازد. مانند هزینه خورد و خوراک، هزینه رفت‎وآمد و…

اگر قرار باشد در طول اقامت خود در استرالیا خانه‎ای کرایه کنید باید برای آن هفته‎ای ۲۰۰ تا ۵۰۰ دلار هزینه کنید. برای هزینه خوراک نیز حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ دلار در هفته در نظر بگیرید. همچنین متوسط هزینه برای حمل و نقل نیز بین ۵۰ تا ۸۰ دلار می‎باشد. برای هزینه‎های دیگر مانند آب و برق و گاز نیز باید ۱۰۰ تا ۱۵۰ دلار در هفته در نظر بگیرید. با یک حساب سرانگشتی می‎توان نتیجه گرفت هزینه زندگی در استرالیا برای ایران گران است و بنابراین درصورتی که تمکن مالی قوی و یا کار مناسب در استرالیا نداشته باشید امکان زندگی برایتان وجود نخواهد داشت. برای ادامه تحصیل در استرالیا ابتدا سعی کنید ابتدا راه مناسب برای تامین هزینه‎های خود را پیدا کنید و بعد دست به مهاجرت بزنید.

نوشته همه چیز درباره تحصیل در استرالیا اولین بار در پارس توریسم. پدیدار شد.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *