مکان‌های دیدنی تفلیس

بالکن‌های تزیین شده از چوب، که با قدم زدن بر روی سنگفرش‌های خیابان‌های تفلیس نمایانند، جلوه خاصی به شهر بخشیده. شهر تفلیس، پایتخت گرجستان، در بین دو قاره اروپا و آسیا قرار گرفته و از چیزی که فکرش را می‌کنید متفاوت‌تر است. تفلیس به خیابان‌های سرزنده، خانه و بناهای زیبا، جاذبه‌های تاریخی و دیدنی، و بهترین غذاهای اروپایی شهرت دارد و در بسیاری از گوشه‌های این شهر دلتان می‌خواهد دوربین‌تان را درآورید و آن را ثبت کنید. اما کدام جاها و مکان‌های دیدنی تفلیس را حتما باید دید؟

قلعه ناریکالا – Narikala Fortress

این قلعه در قرن چهارم و در بالای تپه ساخته شده و منظره‌ای شگفت‌انگیز از شهر تفلیس را به شما می‌دهد. بد نیست بدانید ساخت قلعه ناریکالا در زمان ساسانیان و دورانی که تفلیس جزو ایران بود انجام شده. به قلعه که برسید، باغ بوتانیکال تفلیس و حمام‌های سولفور آبانتوبانی را هم می‌توانید ببینید و بعد از آنها از نزدیک هم بازدید کنید.

کلیسای جامع تثلیث – Holy Trinity Cathedral(Sameba)

این کلیسای عظیم و بزرگ ارتدوکس، یکی از دیدنی‌های تفلیس است که حتما باید دید. کلیسا به نام سامِبا هم شناخته می‌شود و ۹۷ متر ارتفاع دارد و در رتبه سوم بلندترین کلیسای ارتدکس جهان قرار گرفته. در اکثر نقاط تفلیس کلیسا را می‌توان پیدا کرد، و البته شگفتی اصلی آن در نقاشی‌ها و استفاده بی‌نظیر از سنگ مرمر و موزاییک در طراحی داخلش است.

 برج ساعت – The Clock Tower

در قسمت قدیم شهر تفلیس و در سال ۲۰۱۰، ریزو گابریازده برج ساعت منحصر به فردی ساخت که شامل کوچک‌ترین و بزرگ‌ترین ساعت شهر می‌شوند. در نگاه اول، اینطور به نظر می‌رسد که این ساعت از قصه و افسانه و انیمیشن‌ها بیرون آمده. راس هر ساعت یک فرشته با چکشی کوچک چند ضربه می‌زند، ساعت را اعلام می‌کند، و دوباره به داخل می‌رود! در دو نوبت، ساعت ۱۲ ظهر و ۷ عصر هم یک نمایش عروسکی به اسم “چرخه زندگی” برای مدت کوتاهی اجرا می‌شود. فراموش نکنید راس یکی از این دو ساعت در برج ساعت حاضر باشید و با حال و هوای رویا و قصه در این شهر آشنا شوید.

مجسمه مادر – Mother of Georgia

اگر قرار باشد تفلیس را با یک نماد بشناسیم، مجسمه مادر همان نماد خواهد بود. مجسمه‌ای که بالای تپه‌ سولالاکی قرار گرفته و تقریبا از همه جای شهر می‌توان آن را دید. این مجسمه که کارتلیس ددا هم نامیده می‌شود، به مناسب سالگرد تفلیس و ۱۵۰۰ ساله شدنش در ۱۹۵۸ ساخته شده. مجسمه مادر ۲۰ متر ارتفاع و جنس آلومینیومی دارد و زنی با لباس ملی هر روز و هر شب از شهر نگهبانی می‌کند.

میدان آزادی – Liberty Square

میدان آزادی تفلیس هم از مکان‌های مهم شهر است که اتفاقات زیادی را در طول تاریخ به خودش دیده؛ از جشن‌ها گرفته تا جدایی و استقلال گرجستان از روسیه. در نزدیکی میدان هم خیابان روستاولی قرار گرفته که حتما باید در سفر به تفلیس در آن قدم بزنید. علاوه بر آن، هتل‌ها، رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها، و مراکز خرید بسیاری را در اطراف میدان می‌توانید پیدا کنید.

پل صلح – The Bridge of Peace

چه از پارک ریکه (Rike Park) به سمت مرکز شهر و قسمت قدیم بخواهید بروید و یا برعکسش، از روی پل صلح می‌توانید عبور کنید. این پل در سال ۲۰۱۰ تاسیس شد و به سرعت به یکی از مکان‌های دیدنی تفلیس و معروف در بین گردشگران تبدیل شد. در زمان غروب و شب، چشم‌اندازی زیبا از رود کورا یا کر را در اینجا می‌توان دید و از آرامش خاص آن بهره برد.

یادبود تاریخ گرجستان – The Chronicle of Georgia

برای بازدید از این مکان دیدنی تفلیس، باید حدود ۲۰ دقیقه از مرکز شهر دور شوید. در این بناهای یادبود، تاریخ گرجستان را می‌توان دید. البته که این مکان کامل نیست و در ۱۹۸۵ ساخته شده. ۱۶ ستون با اندازه‌های ۳۰ تا ۳۵ متری قرار دارند و در بالای هرکدام تصویر پادشاه، ملکه، و قهرمان‌های گرجستان نمایان هستند. در ضمن از یادبود تاریخ تا دریای تفلیس هم فاصله‌ای نیست و از آن هم می‌توانید بازدید کنید، منظره غروب در هر دو مکان بسیار دیدنی و خیره‌کننده است.

بهترین زمان سفر به تفلیس

شهر تفلیس آب و هوای مرطوب و نیمه‌گرمسیری دارد. در فصل تابستان متوسط دمای هوا ۲۵ درجه و گاهی به ۳۰ درجه هم می‌رسد. با این حال اگر با هوای گرم میانه خوبی دارید تابستان وقت خوبی برای سفر است. اما شاید بهترین زمان برای سفر تفلیس، بهار است؛ هم زیبایی خاص و هم آب و هوای معتدل و مطبوعی دارد. این را هم در نظر داشته باشید که قیمت بلیط هواپیما تفلیس در بهار نسبت به دیگر مواقع کمی بیشتر است. فصل پائیز هم می‌تواند زمان خوبی برای مسافرت باشد و برخی از روزهای زمستان دمای هوا به زیر صفر هم می‌رسد، که شاید امکان بازدید راحت از شهر را نداشته باشید. به هرحال، در هر زمان و فصلی که برای سفر و بازدید از مکان‌های دیدنی تفلیس برنامه‌ بریزید، با چند کلیک ساده و به راحتی بلیط هواپیما تهران تفلیس را از سایت اسنپ‌تریپ می‌توانید خریداری کنید.

نوشته مکان‌های دیدنی تفلیس اولین بار در وبلاگ اسنپ تریپ. پدیدار شد.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *