فرودگاه امام با قطار تکمیل می‌شود

فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) با توسعه ظرفیت‌های ریلی و جاده‌ای می‌تواند به عنوان هاب لجستیک عمل کند؛ معاون وزیر راه و شهرسازی، این فرودگاه را نماد توسعه ملی می‌داند.

ایسنا: تبدیل فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) به عنوان یک بندر خشک از سال‌های گذشته مدنظر قرار گرفته و تلاش‌هایی برای این منظور صورت گرفته است. ترمینال سلام که از سال ۱۳۸۸ در دستور کار قرار گرفت و اواخر خردادماه امسال افتتاح شد، یکی از زمینه‌های توسعه این منطقه است. حدود یک ماه دیگر نیز پروازهای داخلی به این فرودگاه برقرار می‌شود که به اهمیت آن می‌افزاید. در این شرایط توسعه خطوط ریلی به عنوان تکمیل کننده پتانسیل فرودگاه امام (ره) عمل خواهد کرد؛ چرا که ظرفیت‌های زمینی با توجه به بار ترافیکی، محدود است.

امیرمحمود غفاری، معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی در خصوص توسعه منطقه آزاد و منطقه ویژه در شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) و فعال شدن گمرک در این مجموعه گفته است: اینکه مجموعه شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) به‌عنوان نماد توسعه ملی معرفی می‌شود، اغراق نیست. بی‌شک این منطقه یکی از نقاط جدی جهت عزیمت کشور در مسیر توسعه است.

وی افزود: بااین‌حال در این طرح باید تمام جوانب و لوازم دیده شود. این بدان معنا است که ایجاد گمرک و گرفتن کد ترانزیتی یک اتفاق بسیار خوب است، اما اگر تکمیلی نباشد به آن نقطه مدنظر در مسیر توسعه نخواهیم رسید.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: در این خصوص بحث راه‌آهن در شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) موضوع بسیار جدی بوده و حتماً باید ریل به آن وصل شود. این موضوع از آنجایی مهم است که ظرفیت بارگذاری زمینی ترافیکی محدود بوده و به همین خاطر بحث راه‌آهن برای تبدیل‌شدن شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) به هاب لجستیک اهمیت دارد.

غفاری با اشاره به ظرفیت بالای اقتصادی شهر فرودگاهی امام (ره) اظهار کرد: خصوصیت بارز این مجموعه درجایی است که می‌تواند خیلی به بودجه دولتی وابسته نباشد. یعنی هر فازی این امکان را دارد که منبع درآمد فاز دیگر باشد.

The post فرودگاه امام با قطار تکمیل می‌شود appeared first on توریسم آنلاین.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *