سپاهان و پرسپولیس در تعقیب هم در نقل و انتقالات

جنگ بزرگ امیر قلعه نویی و برانکو ایوانکوویچ برای دستیابی به عنوان قهرمانی این فصل در کنار دیگر مدعیان ادامه دارد و اکنون آنها در نقل و انتقالات نیز به شدت به دنبال تقویت خود هستند.

به گزارش “ورزش سه”، اولین چراغ نقل و انتقالاتی زمستانی را مدعیان قهرمانی این فصل با جذب مدافع روشن کردند. سپاهان با جذب محمد مسلمی‌پور از تیم امید به تقویت خود برای ادامه فصل پرداخت و برانکو نیز طبق لیست خود موفق شد با جذب محمد نادری به نقل و انتقالات بازگردد.
امیر قلعه نویی که همواره نقل و انتقالات پر سر و صدایی در تیم‌هایی که حضور داشته به نام خود کرده، با توجه به اظهاراتش پیش از پایان فصل مبنی بر نیاز جذب چند بازیکن دیگر، باید در انتظار اخبار دیگری برای حضور بازیکنان جدید در این تیم بود. پرسپولیس نیز که بعد از پشت سر گذاشتن دو محرومیت از پنجره نقل و انتقالاتی اکنون با اضافه شدن مهدی شیری، مهدی شریفی، مهدی ترابی، سروش رفیعی و محمد نادری بازگشتی قدرتمند به لیگ را انتظار می‌کشد، همچنان نام دو بازیکن دیگر را برای حضور در لیست تیم در اختیار دارد.

حمله به بازار دوم با جذب مهاجم

حمله دوم دو تیم در اتفاقی جالب توجه و مشابه به جذب بازیکن در خط حمله مربوط است؛ امیر قلعه نویی از عملکرد خط هجومی تیمش علیرغم آمار مناسبی که به این تیم اختصاص یافته رضایت ندارد و در سمت دیگر نیز برانکو تنها علی علیپور و گادوین منشا را به عنوان چهره‌های قابل اعتنای خط حمله در اختیار دارد و طی روزهای اخیر صحبت‌های زیادی درباره بازگشت مهدی طارمی و جذب رضا قوچان نژاد برای تقویت این خط به گوش می‌رسید. دو گزینه‌ای که البته بعید به نظر می‌رسد در این فصل پیراهن سرخ این تیم را برتن کنند. مهدی طارمی که اکنون در الغرافه حضور دارد، همچنان به دنبال پیشنهادات خارج از ایران است و امیدوار است با درخشش در جام ملت‌های آسیا بتواند فضای حضور در اروپا را نیز فراهم کند. قوچان نژاد نیز پیشنهاد مالی سنگینی را مطرح کرده که حضورش در پرسپولیس را منتفی می‌کند. با این حال هر دو تیم سپاهان و پرسپولیس امیدوارند تا در نقل و انتقالات زمستانی موفق شوند مهاجم باکیفیتی را به جمع خود اضافه کنند.

بهترین خط حمله‌ لیگ و آقای گل‌های بی جانشین

پرسپولیس در نیم فصل اول ۱۷ گل به ثمر رسانده که از این تعداد ۸ تای آن توسط مهاجمان (علی علیپور ۷ گل و منشا ۱ گل) به ثبت رسیده است. آماری که برای دو مهاجم مدعی این تیم قابل اعتنا نخواهد بود. با این حال فشار بالای بازی‌ها و فرصت کم برای ریکاوری و استراحت یکی از دلایلی بود که این دو مهاجم نتوانند در بیشتر بازی‌ها انتظارات را برآورده کنند. مساله‌ای که برانکو با جذب بازیکن جدید در این پست به دنبال برطرف کردن آن است.
سپاهان نیز در نیم فصل اول با ۲۸ گل زده برترین خط هجومی لیگ را به خود اختصاص داد. زردپوشان اصفهانی که بعد از مدت‌ها دوری از عنوان قهرمانی به دنبال بازگشتی باشکوه با امیر قلعه نویی به افتخار هستند، در خط حمله خود کی‌روش استنلی، سجاد شهباززاده، ساسان انصاری، مهرداد محمدی را در اختیار دارند که در سیستم مدنظر این تیم مهرداد محمدی و ساسان انصاری بیشتر به عنوان وینگر و دور از دروازه قرار دارند. آنها در نیمکت خود نیز مهاجم قابل اعتنایی با توجه به نیاز و استراتژی امیر قلعه نویی در اختیار ندارد و همین مساله باعث شد تا در بازی‌هایی که استنلی به دلیل محرومیت یا مصدومیت حضور نداشت به مشکل بربخورند و از خالد شفیعی و عزت پورقاز در خط هجومی سود ببرند. این اتفاق نیاز هر دو تیم را به مهاجم در ادامه فصل را نشان خواهد داد.

 

بازار راکد فوتبال ایران مهاجم ندارد

البته مشکل بزرگ به بازار نقل و انتقالاتی زمستانی فوتبال ایران برمی‌گردد. فوتبال ایران یکی از بدترین نقل و انتقالات زمستانی خود را پشت سر می‌گذارد و هیچ بازیکن قابل اعتنایی برای تغییر و جذب وجود ندارد. مساله‌ای که باعث شده تا طی روزهای اخیر راکدترین اخبار را در این زمینه شاهد باشیم. نگاهی به جدول گلزنان فوتبال ایران نیز ناامیدی بزرگتری برای این تیم دو برای جذب مهاجم به دنبال دارد. در صدر جدول استنلی قرار دارد که عضو سپاهان است و در رده بعدی نیز مهاجم خبرساز تراکتورسازی قرار دارد که هنوز مشخص نیست نیم فصل دوم را در این تیم خواهد بود یا خیر و سومین نفر هم عضو پرسپولیس است. گلزنان برتر نیز با ۱۵ بازی و ثبت ۶ گل و کمتر عملکرد قابل اتکایی نداشته‌اند که بتوان روی آنها حساب باز کرد، خصوصا که بیشتر آنها با قراردادی که با باشگاه‌های خود دارند عملا از پروسه بازار نقل و انتقالات زمستانی نیز خارج می‌شوند.

گزینه‌های خارجی اضافه می‌شوند؟

 

اکنون با این شرایط به نظر می‌رسد آنها تنها چاره خود را باید در جذب بازیکنان هجومی قابل توجه و با آمار و کیفیت مناسب را در خارج از کشور دنبال کنند. پرسپولیس اکنون سه بازیکن خارجی دارد و یک جای خالی برای جذب بازیکن خارجی دیگر در لیست خود دارد. سپاهان نیز دو بازیکن خارجی در لیست این فصل خود دارد که اتفاقا هر دو بازیکن نیز جزو ستاره‌های امیر قلعه نویی محسوب می‌شوند و باید به دنبال کامل کردن این جمع با جذب مهاجم قابل اعتنای دیگر باشند.
اکنون رقابت مدعیان قهرمانی این فصل در کنار استقلال، تراکتورسازی و پدیده مشهد رقابت خود برای جذب مهاجمی که می‌تواند در طول فصل آنها را به دستیابی این هدف بزرگ نزدیک کنند، آغاز کرده‌اند و باید دید کدامیک قادر است به فورواردی که مدعی جشن‌های گل این تیم تبدیل شود، دست یابد.

نوشته سپاهان و پرسپولیس در تعقیب هم در نقل و انتقالات اولین بار در پارس توریسم. پدیدار شد.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *