سفر نوروزی به «آلا داغلار»

فرصت بسیار کمی تا آغاز تعطیلات عید نوروز باقی ‌مانده و برای یک سفر مفید و متفاوت در این ایام، چه بهتر که زودتر مقصد خود را انتخاب کنیم.

دنیای اقتصاد: در فرصت باقی‌مانده هر روز یک جاذبه را در پهنه وسیع ایران معرفی خواهیم کرد. مبنای معرفی این جاذبه‌ها که از میان جاذبه‌های ملموس و ناملموس هستند، بکر بودن، دور بودن نسبت به مرکز، اهمیت، متفاوت بودن و… است. برای آنکه بیشتر از این جاذبه‌ها بدانید، می‌توانید رد آنها را در اینترنت جست‌وجو کنید.
بارها گفته شده سفر از زمانی آغاز نمی‌شود که به مقصد می‌رسید، بلکه مسیر هم جزئی از سفر به حساب می‌آید. برای همین از دیدنی‌های مبدا تا مقصد غافل نشوید و سعی کنید تجربه‌ای متفاوت به دست آورید. در ۲۵ کیلومتری شمال شرق تبریز و در مسیر زنجان به ماهنشان یکی از شگفتی‌های خلقت قرار دارد که از تماشای آن نمی‌توان گذشت. در این مسیر کوه‌هایی قرار گرفته‌اند که رنگارنگ بودن‌شان هر بیننده را به خود خیره نگه می‌دارد. «آلا داغلار» که به زبان ترکی معنی کوه‌های رنگی می‌دهد رنگ‌های قرمز، قهوه‌ای، سبز، نارنجی، زرد و سفید را در خود جای داده است. این کوه‌ها حدود ۷۰ کیلومتر مربع وسعت و از زنجان تا شهرستان میانه و از تبریز به اَهر امتداد دارند. اگر خوش‌شانس باشید و در زمان رسیدن به این طبیعت زیبا هوا مساعد باشد و نور خوبی به سمت کوه‌ها بتابد، می‌توانید به شکل خیره‌کننده‌ای رنگ‌ها را در دل این کوه‌ها ببینید.

برای همین پیشنهاد ما این است که از این کوه‌ها به‌صورت گذری عبور نکنید و برای ساعاتی هم شده به دل کوه بزنید؛ چون زیبایی‌های بیشتری انتظار شما را می‌کشد؛ مخصوصا اگر بدانید در اطراف این کوه‌ها روستاهایی هم قرار دارد که بی‌شباهت به رنگارنگی کوه‌ها نیست؛ روستاهایی با خانه‌های رنگارنگ که زیبایی این فضا را هم چند برابر کرده است. یک رسم زیبایی که مردم این محدوده دارند این است که تحت تاثیر رنگارنگی کوه سعی می‌کنند قبل از رسیدن سال نو خانه‌های خود را با همین رنگ‌ها به ویژه رنگ قرمز تزئین کنند و آمدن بهار را نوید دهند. اگر در روزهای نوروز عازم سفر در این مسیر هستید می‌توانید فرصت را غنیمت شمرده و یک روستاگردی خوب و رنگارنگ را هم تجربه کنید.

The post سفر نوروزی به «آلا داغلار» appeared first on توریسم آنلاین.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *