رژیم غذایی میلیاردر‌های صنعت تکنولوژی/تصاویر

مدیرعامل توییتر همیشه به دنبال وعده‌های غذایی سالم بوده است. او در سال ۲۰۱۲ اعلام کرد که هر روز برای صبحانه دو تخم مرغ آب‌پز با سس سویا می‌خورد. او مدتی گیاهخوار بود، اما به خاطر بتاکاروتن زیادی که در سبزیجات بود، پوستش کمی قرمز شده بود.

دنیای اقتصاد: ثروتمندان معمولا خانه‌ها و خودرو‌های لوکس میلیون دلاری دارند، اما لزوما برای خرید غذا‌های گران‌قیمت چندان راحت دست در جیبشان نمی‌برند. شاید به همین دلیل هم هست که بعضی از میلیاردر‌ها و ثروتمندان حوزه تکنولوژی به خاطر رژیم و عادت‌های غذایی عجیب و ناسالم‌شان شهرت پیدا کرده‌اند. در واقع اینکه ثروتمندان پول کافی برای داشتن سرآشپز مخصوص یا خرید غذا‌های سالم و گران‌قیمت دارند، دلیلی برای آن نیست که غذا‌های خوبی می‌خورند و رژیم غذایی سالمی دارند.

در حالی که بعضی از میلیاردر‌های دنیای تکنولوژی با آخرین رژیم‌های غذایی سالم یا گیاهخواری مشغول هستند، بعضی دیگر در وعده صبحانه شکلات می‌خورند یا ممکن است برای چند روز کلا چیزی نخورند! با این اوصاف شاید برایتان جالب باشد که بدانید میلیاردر‌های صنعت تکنولوژی چه رژیم غذایی داشته و روزانه چه چیز‌هایی می‌خورند و البته این رژیم واقعا چقدر روی موفقیت آن‌ها تاثیرگذار است.

ریچارد برانسون

ریچارد برانسون و روزی ۲۰ فنجان چای: برانسون که موسس شرکت سرمایه‌گذاری Virgin Group است و در بسیاری از استارت‌آپ‌های تکنولوژی سرمایه‌گذاری کرده، علاقه زیادی به چای دارد و روزانه چیزی در حدود ۲۰ فنجان چای می‌نوشد. او در سال ۲۰۱۶ به دیلی میل گفته بود: «نمی‌دانم بدون صبحانه انگلیسی و چای چطور می‌توانستم دوام بیاورم.» برانسون، اما در سال ۲۰۱۰ گفته بود که هر روز برای صبحانه کورن فلکس و سالاد میوه و البته گاهی هم ماهی آزاد می‌خورد.

او هر روز ورزش می‌کند، مدتی را با خانواده می‌گذراند و به جلسه‌های کاری می‌رود که ترجیح می‌دهد برای زمان ناهار برنامه‌ریزی شده باشند تا با خوردن ناهار انرژی بیشتری برای تصمیم‌گیری داشته باشند. برانسون دوست دارد شام را به‌صورت گروهی و دسته جمعی بخورد، چون معتقد است ماجرا‌ها و صحبت‌هایی که مطرح می‌شوند، می‌توانند الهام‌بخش باشند.

جف بزوس و صبحانه سالم در کنار خانواده: موسس و مدیرعامل شرکت آمازون گفته است هرگز جلسات کاری را در صبح برگزار نمی‌کند تا به این ترتیب وقت کافی برای خوردن صبحانه کافی و سالم در آرامش و در کنار همسر و چهار فرزندش داشته باشد. البته او احتمالا این روز‌ها و بعد از جدایی از همسرش، ناچار شده است که این عادت را تغییر بدهد. میلیاردر‌ها عادت‌های عجیب و غریبی دارند و انتخاب خوراکی و غذاهایشان هم نمی‌تواند از این روند مستثنی باشد. ظاهرا بزوس در یک جلسه کاری و برای صبحانه، اختاپوس مدیترانه‌ای با سیب زمینی، بیکن، ماست سبز سیر و تخم مرغ آب‌پز سفارش داده بود.

مدتی بعد از این جلسه صبحگاهی، بزوس صبحانه آن روز خودش را به‌عنوان استعاره‌ای از استراتژی تجاری آمازون معرفی کرده و گفته بود: «شما اختاپوسی هستید که من آن را برای صبحانه می‌خورم. وقتی به فهرست غذا نگاه کردم، چیزی را دیدم که نفهمیدم؛ چیزی که هرگز قبلا نخورده بودم. پس من باید اختاپوس را برای صبحانه‌ام می‌خوردم.»

بیل گیتس

بیل گیتس عاشق چیزبرگر: موسس غول نرم‌افزاری دنیا معمولا سعی می‌کند رژیم غذایی سالمی را دنبال کند و به‌عنوان مثال اصلا از غذا‌های کنسروی استفاده نمی‌کند، چون معتقد است این غذا‌ها باعث ایجاد نزدیک به ۱۶ کیلوگرم زباله آلومینیومی در سال می‌شوند. او آب زیادی می‌نوشد و دوست دارد برای صبحانه کورن فلکس شکلاتی بخورد.

با این حال، اما همسرش ملیندا می‌گوید او هرگز وعده‌های زیادی در روز نمی‌خورد، ولی عاشق چیزبرگر است؛ تا جایی که یکی از مدیران ارشد بنیاد گیتس گفته است هر کسی که با بیل گیتس ناهار می‌خورد، مجبور است چیزبرگر بخورد! او گفته است که بیل گیتس همیشه کسی را می‌فرستد تا بسته‌های همبرگر‌های مک دونالد را تحویل بگیرد. این مدیر ارشد فکر می‌کند احتمالا همسر گیتس به او اجازه نمی‌دهد که در خانه همبرگر بخورد.

استیو جابز

رژیم هویج و سیب به سبک استیو جابز: بنیان‌گذار و مدیرعامل محبوب و خلاق اپل به خاطر عادت‌های غذایی عجیبش شناخته می‌شد. او زمانی در طول چند هفته فقط یک یا دو وعده غذا می‌خورد. در زمانی هم رژیم سفت و سختی گرفته بود که تنها هویج و سیب می‌خورد. زمانی دیگر میوه‌خوار بود؛ یعنی فقط میوه، سبزیجات، مغز، غلات و جوانه می‌خورد. او ظاهرا فکر می‌کرد که رژیم گیاهخواری باعث می‌شد که او نیازی به استفاده از خوشبوکننده‌های بدن یا دوش گرفتن منظم نداشته باشد. گاهی اوقات جابز برای آنکه بتواند متمرکز و خلاق باشد، چیزی نمی‌خورد.

مارک زاکربرگ

مارک زاکربرگ و خوردن گوشت‌هایی که خودش قربانی می‌کند: مدیرعامل شرکت فیس‌بوک اهمیت چندانی به صبحانه نمی‌دهد و هر چیزی را که به نظرش خوب باشد، می‌خورد. او گفته است که نمی‌خواهد زمانش را برای چنین تصمیمات کوچک و کم‌اهمیتی تلف کند. زاکربرگ همچنین به خاطر چالش شخصی که در سال ۲۰۱۱ برای خودش گذاشت تا فقط گوشت حیواناتی را بخورد که خودش قربانی می‌کند، شهرت دارد.

او در این چالش گوشت بز، خوک مرغ و خرچنگ‌هایی را می‌خورد که خودش آن‌ها را می‌کشت. او هیچ احساس شرمساری بابت این کارش ندارد و حتی دوستانی که مهمان خانه‌اش باشند هم باید به همین شیوه در کنار او غذا بخورند. یک بار که جک دورسی مدیرعامل توییتر مهمانش بود، او را مجبور کرد تا گوشت بزی را بخورد که جلوی چشم او کشته بود. دورسی گفته است که به خاطر می‌آورد گوشت آن بز به‌صورت سرد سرو شد و او مجبور شد برای شام آن شب به خوردن سالاد اکتفا کند.

جک دورسی و رژیم غذایی سالم: مدیرعامل توییتر همیشه به دنبال وعده‌های غذایی سالم بوده است. او در سال ۲۰۱۲ اعلام کرد که هر روز برای صبحانه دو تخم مرغ آب‌پز با سس سویا می‌خورد. او مدتی گیاهخوار بود، اما به خاطر بتاکاروتن زیادی که در سبزیجات بود، پوستش کمی قرمز شده بود.

در سال ۲۰۱۳، اما دورسی اعلام کرد که رژیم غذایی سالم، بدون غذا‌های آماده و فرآوری شده را دنبال می‌کند. او اخیرا در توییتی گفته است که ۲۲ ساعت در روز چیزی نمی‌خورد و حتی ممکن است چند روز پشت سر هم چیزی نخورد. دورسی در تایید این کار گفته است: «حالا متوجه می‌شوم که چقدر برای غذا خوردن زمان از دست می‌دادم.»

ایلان ماسک و علاقه به خوردن شکلات در صبحانه: برای کسی که هفته‌ای ۸۰ تا ۹۰ ساعت در دو شرکت تسلا و اسپیس ایکس کار می‌کند، داشتن یک رژیم غذایی خاص کمی مشکل است. ماسک معمولا صبحانه نمی‌خورد و هر وقت هوس خوردن صبحانه بکند، حتما به سراغ شکلات مارس می‌رود.

او در این مورد گفته است: «سعی می‌کنم شیرینی‌ها را کم کنم. باید به جای شکلات، برای صبحانه املت و قهوه بخورم.» برای ماسک، ناهار هم به اندازه صبحانه بی‌اهمیت است؛ هر چند دستیار او در طول جلسات ناهارش را می‌آورد و ماسک در پنج دقیقه مقدار بسیار کمی از آن را می‌خورد. در عوض ماسک علاقه زیادی به خوردن شام دارد که اغلب هم در آن زمان در محل کارش است. او زمانی گفته بود که غذای مورد علاقه‌اش انواع کباب و غذا‌های فرانسوی هستند.

The post رژیم غذایی میلیاردر‌های صنعت تکنولوژی/تصاویر appeared first on توریسم آنلاین.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *