راهنمای انتخاب بهترین بیمه مسافرتی چیست؟

بیمه مسافرتی بیمه‌ای ضروری برای سفر است که برای سفرهای خارجی صادر می‌شود.

با توجه به اینکه در بسیاری از کشورهای خارجی، هزینه‌های مختلف مثل هزینه درمان بسیار بالاست و همچنین ممکن است مسافران ایرانی با شرایط، زبان و قوانین آن کشورها آشنایی نداشته باشند، بهترین راه برای داشتن یک سفر مطمئن و کم هزینه، داشتن بیمه مسافرتی است.

بیمه مسافرتی چیست
اگر شما قبل از سفر به کشورهای خارجی بیمه مسافرتی را خریداری کنید، در زمان وقوع حوادث مختلفی مثل بیماری، گم شدن بار و مدارک، تأخیر در پرواز، مشکلات حقوقی و … بیمه از شما حمایت می‌کند.
از طرف دیگر بسیاری از سفارت‌خانه‌ها یکی از شروط صدور ویزا را، داشتن بیمه مسافرتی اعلام می‌کنند. پس خرید بیمه مسافرتی علاوه بر اینکه در بسیاری از مواقع اجباری است، با توجه به پوشش‌های فراوان خود به نفع بیمه‌گذاران هم خواهد بود. پوشش‌های بیمه مسافرتی شامل موارد زیر است:
• هزینه‌های پزشکی شامل هزینه معاینه، درمان، جراحی و بستری شدن در بیمارستان و مراکز درمانی
• هزینه‌های ضروری دندانپزشکی مثل درمان عفونت شدید، دندان درد، کشیدن دندان و…
• هزینه ارسال داروهای ضروری و مورد نیاز بیمه‌گذار
• هزینه‌های رفت و آمد و اقامت یکی از همراهان بیمه شده، در صورت ابتلا به بیماری یا وقوع حادثه‌ای که بیش از ۱۰ روز نیاز به بستری شدن در بیمارستان داشته باشد.
• هزینه مسائل حقوقی و حمایت‌های حقوقی مثل مشاوره و پیگیری پرونده
• هزینه‌ سرقت یا مفقودی بار و مدارک مسافر
• هزینه تاخیر پرواز

بیمه مسافرتی داخلی
یکی از تصورات اشتباه در مورد بیمه مسافرتی این است که این بیمه را برای سفرهای داخل ایران هم می‌توان تهیه کرد. در صورتی که چنین نیست و بیمه مسافرتی فقط مخصوص سفرهای خارجی است.
البته در مورد حوادثی که احتمال وقوع آن در سفرهای داخلی وجود دارد، می‌توان از بیمه حوادث و بیمه مسئولیت استفاده کرد.
در سفرهایی که شما به همراه تور یا آژانس‌ مسافرتی انجام می‌دهید، اگر حادثه‌ای برایتان رخ دهد که مقصر آن، تور باشد، پرداخت خسارت به عهده مسئول تور خواهد بود. در چنین شرایطی تور یا آژانس باید به مسافران خود خسارت پرداخت کند و در صورت داشتن بیمه حوادث و یا بیمه مسئولیت، شرکت بیمه خسارت را تا سقف تعهد خود پرداخت می‌کند.

بیمه مسافرتی خارجی
بیمه مسافرتی را شما می‌توانید برای سفر به همه کشورهای خارجی و هر زمانی قبل از شروع سفر تهیه کنید. اما اعتبار این بیمه‌نامه پس از خروج شما از کشور شروع خواهد شد.
مدت بیمه‌نامه مسافرتی از یک روز تا یک سال متغیر است. البته در این بیمه شرط ۹۲ روز وجود دارد. یعنی فقط سفرهای کمتر از ۹۲ روز تحت پوشش بیمه هستند و اگر بیمه‌نامه مسافرتی شما شش ماهه یا یک ساله باشد، باز هم باید هر ۹۲ روز به کشور بازگردید. البته در بیمه‌های مسافرتی دانشجویی چنین شرطی وجود ندارد.
همچنین در بیمه مسافرتی شرکت‌های بیمه داخلی با شرکت‌های کمک رسان خارجی قرارداد دارند و خدمات این بیمه را از طریق این شرکت‌ها به بیمه‌گذاران ارائه می‌کنند. داشتن اپراتور فارسی زبان، تعداد شعب زیاد و کیفیت خدمت رسانی شرکت‌های کمک رسان، در انتخاب بهترین بیمه مسافرتی تأثیر زیادی دارد.


بیمه مسافرتی سامان

بیمه سامان، به عنوان یک شرکت بیمه همیشه به دنبال ارائه خدمات متمایز و جدید بوده که بتواند رضایت حداکثری بیمه گذاران را کسب کند.
از مزایای بیمه مسافرتی سامان میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
• پرداخت مستقیم هزینه ها در کشور مقصد شما (منحصرا در بیمه سامان)
• عدم نیاز به پرداخت هیچ هزینه ای توسط شما
• استفاده از خدمات کمک رسانی بین المللی توسط شرکت Mideast
• ارائه پشتیبانی شبانه روزی ۲۴ ساعته در هر نقطه از جهان
• پشتیبانی از بیمه‌شدگان توسط اپراتور فارسی زبان
• عدم محدودیت سنی
از سایر خدمات بیمه سامان می‌توان به ارائه بیمه مسافرتی دانشجویی و بیمه مسافرتی ورزشی اشاره کرد که هیچ گونه محدودیت سنی ندارد.

بیمه مسافرتی ایران
بیمه ایران اولین و تنها بیمه دولتی در صنعت بیمه است و به همین دلیل یکی از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین شرکت‌های بیمه در ایران محسوب می‌شود. در بیمه مسافرتی هم با وجود اینکه بیمه مسافرتی ایران حق بیمه بیشتری نسبت به سایر شرکت‌ها دارد، اما همچنان بیمه پر‌فروشی است.
در بیمه مسافرتی ایران علاوه بر پوشش‌های اصلی این بیمه‌نامه که در بالا ذکر شد، پوشش‌های خاصی مثل پوشش بازگرداندن کودک بی سرپرست و پوشش عملیات جست و جو و نجات برای یافتن بیمه‌گذار به بیمه‌گذاران ارائه می‌شود. شرکت کمک رسان بیمه ایران هم شرکت Evasan است.

بیمه مسافرتی ملت
بیمه مسافرتی ملت نسبت به سایر شرکت‌های بیمه قیمت مناسب تری دارد و به همین دلیل در زمینه بیمه مسافرتی یکی از بیمه‌های پرفروش محسوب می‌شود. بیمه مسافرتی ملت به همراه همه پوشش‌های اصلی ارائه می‌شود و حداکثر مبلغ پوشش برای هزینه‌های درمانی در این بیمه ۶۰ هزار یورو است.
در حال حاضر شرکت‌های Swiss Assist و Remedشرکت کمک رسان بیمه مسافرتی ملت هستند.

بیمه مسافرتی دی
بیمه دی یکی از شرکت‌های بیمه‌ای است که در کنار سایر بیمه ها، بیمه مسافرتی را نیز به مشتریان خود ارائه می‌کند. در بیمه مسافرتی دی تمام پوشش‌های اصلی عرضه می‌شود و این شرکت بیمه با شرکت کمک رسان SOS و رایزشوتز همکاری می‌کند.

بیمه مسافرتی SOS
شرکت SOS یا همان Iran Assistance شرکت کمک رسان است، نه شرکت بیمه. یعنی این شرکت به طور مستقیم بیمه صادر نمی‌کند و فقط خدمات مربوط به خسارت را به شرکت‌های بیمه ارائه می‌کند. در زمینه بیمه مسافرتی هم برخی از شرکت‌های بیمه مثل بیمه آسیا و بیمه سرمد، با شرکت SOS قرارداد دارند و خسارت بیمه مسافرتی در کشورهای خارجی را از طریق این شرکت‌ها پرداخت می‌کنند.

بیمه مسافرتی ارزان
به طور کلی بیمه مسافرتی نسبت به بقیه بیمه‌ها بیمه گرانی نیست، اما با این وجود بسیاری از افراد به دنبال این هستند که از بین شرکت‌های بیمه شرکتی را انتخاب کنند که بیمه مسافرتی ارزان تری ارائه می‌کند. البته قیمت بیمه مسافرتی در همه شرکت‌های بیمه یکسان نیست و حق بیمه آن به معیارهای مختلفی مثل سن خریدار بیمه، کشور مقصد، مدت سفر، میزان تعهدات بیمه‌نامه، پوشش‌های بیمه‌نامه و کیفیت شرکت کمک رسان بستگی دارد.
بیمه ملت و بیمه سرمد جزو شرکت‌های بیمه‌ای هستند که بیمه مسافرتی خود را با حق بیمه پایین تری به فروش می‌رسانند که قیمت و شرایط همه بیمه‌های مسافرتی مثل بیمه مسافرتی ملت را می‌توانید در سایت ازکی مشاهده کنید.

بهترین بیمه مسافرتی
به غیر از قیمت بیمه‌نامه، معیارهای مختلفی وجود دارد که در انتخاب بهترین بیمه مسافرتی تأثیرگذار است. معیارهایی مثل نحوه پرداخت خسارت، کیفیت خدمت رسانی شرکت بیمه و شرکت کمک رسان و کامل بودن پوشش‌های بیمه. به عنوان مثال بیمه مسافرتی سامان را می‌توان از نظر پوشش ها، بهترین بیمه عنوان کرد.
همچنین برای سفر به کشورهای مختلف، بهترین شرکت کمک رسان بر اساس کیفیت پرداخت خسارت و محل قرارگیری شعبه‌های آن متفاوت است.
با توجه به معیارهای ذکر شده، می‌توانیم بگوییم که انتخاب بهترین بیمه مسافرتی، که با شرایط شما و سفرتان متناسب باشد، کار آسانی نیست و نیاز به دریافت مشاوره تخصصی دارد. به همین منظور کارشناسان متخصص و باتجربه ازکی در این انتخاب شما را راهنمایی خواهند کرد.

خرید اینترنتی بیمه مسافرتی از ازکی
در سال‌های اخیر سایت‌های فروش آنلاین بیمه و به خصوص سایت azki.com امکانی را فراهم کرده اند تا افراد بدون نیاز به مراجعه حضوری و صرف وقت و انرژی زیاد، بیمه مسافرتی خود را به صورت آنلاین خریداری کنند.
در سایت ازکی پس از ورود اطلاعات لازم می‌توانید قیمت و شرایط انواع بیمه مسافرتی را مشاهده کنید و پس از مقایسه و بررسی، به مرحله ورود اطلاعات و پرداخت آنلاین وارد شوید. همچنین در حال حاضر ازکی امکان صدور آنی بیمه مسافرتی را فراهم کرده است. یعنی با انتخاب این گزینه بیمه مسافرتی شما در عرض چند دقیقه صادر خواهد شد.
ضمنا مشاوران ازکی برای ارائه مشاوره دقیق و بی طرفانه از مرحله خرید تا مرحله خسارت در خدمت شما هستند.

The post راهنمای انتخاب بهترین بیمه مسافرتی چیست؟ appeared first on توریسم آنلاین.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *