دمای تهران به ۴۱درجه می‌رسد

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به تداوم افزایش گرما در روزهای آینده، گفت: دمای تهران در روزهای پنجشنبه و جمعه به ۴۱ درجه سانتیگراد خواهد رسید.

خبرگزاری ایلنا: مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به تداوم افزایش گرما در روزهای آینده، گفت: دمای تهران در روزهای پنجشنبه و جمعه به ۴۱ درجه سانتیگراد خواهد رسید.

احد وظیفه (مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی) درباره آخرین وضعیت آب و هوا در کشور گفت: کمینه دمای هوای امروز تهران ۲۳.۵ است که نسبت به روز گذشته حدود ۷ درجه کاهش داشته است.

وی با اشاره به روند افزایش دما در اکثر استان‌ها گفت: از امروز روند افزایش دما آغاز خواهد شد و انتظار داریم تا روز چهارشنبه و پنجشنبه دما به بالاترین میزان خود برسد. دمای امروز تهران ۳۸ درجه سانتیگیراد خواهد بود، اما انتظار داریم در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه به حدود ۴۰ درجه برسد. همچنین در روز پنجشنبه و جمعه نیز احتمال رسیدن دما به ۴۱ درجه نیز وجود دارد. روند افزایش دما نیز تا ۱۰ روز آینده ادامه دارد.

تصریح کرد: امروز و فردا در شمال غرب کشور رشد ابر و ناپداری را شاهد هستیم. همچنین در شمال شرق کشور یعنی خراسان شمالی ارتفاعات شرقی گلستان و سمنان و همینطور شمال غرب استان آذربایجان غربی و شرقی بخش‌های کوهستانی اردبیل رشد ابر و ناپایداری گزارش شده است. فردا نیز همین شرایط در این مناطق وجود دارد.

وظیفه خاطرنشان کرد: همچنین در جنوب استان سیستان و بلوچستان بخش‌هایی از هرمزگان، بخش‌های جنوبی استان فارس مانند شهرهای داراب، لار باران عصرگاهی گزارش شده است و شاهد رگبار تند همراه با سیلاب و آبگرفتگی در این مناطق خواهیم بود.

وی با اشاره به تداوم گرمای هوا در چند روز آینده، یادآور شد: در منطقه سیستان و بلوچستان نیز بادهای معروف ۱۲۰ روزه تا از روز سه‌شنبه تا پنج‌شنبه در این منطقه تقویت می‌شود که باعث ایجاد طوفان وگرد و غبار در برخی مناطق می‌شود.

The post دمای تهران به ۴۱درجه می‌رسد appeared first on توریسم آنلاین.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *