جزئیات رفتار تحقیرآمیز با مسافران ایرانی روسیه /ماجرای هشدار سفارت ایران در مسکو به مسافران ایرانی چه بود؟

سفارت ایران در مسکو به شهروندان ایرانی که قصد سفر به روسیه دارند هشدارها و توصیه‌های ارائه کرده است. اما ماجرای این هشدارها چه بوده است؟

چمدان: گزارشی در روزهای گذشته به نقل از شاهدان عینی در فضای مجازی منتشر شد که حاکی از برخورد ناشایست پلیس مسکو با مسافران ایرانی بود. در این گزارش گفته شده مسافرانی که روز شنبه پنج مرداد با پرواز ماهان وارد فرودگاه‌ ونوکووای مسکو شده‌اند با تحمل پنج ساعت شرایط شبه بازداشت، توقیف گذرنامه‌ها، بازجویی‌های غیرمتعارف و رفتار توهین‌آمیز ماموران فرودگاه روبرو شده‌اند.

بنا بر این گزارش ماموران فرودگاه هنگام بررسی پاسپورت مسافران ایرانی گذرنامه اکثر آنها را توقیف و آنها را به سالنی محصور فرستاده‌اند و سپس بعد از رفتارهایی تحقیرآمیز … به صورت تک‎‌تک از همه آنها بازجویی کرده‌اند.

به نوشته این گزارش شاهدان و مسافران و گردشگران ایرانی می‌گویند این رفتار همواره با مسافران ایرانی در فرودگاه مسکو صورت گرفته و می‌گیرد.

سفارت ایران در مسکو چند روز پس از انتشار این گزارش‌ در فضای مجازی نسبت به این موضوع واکنش نشان داد.

سفارت ایران در مسکو در بخشی از طلاعیه‌ای که متشر کرده اورده است: سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو با نظر داشت این واقعیت که رفتار مذکور با برخی از شهروندان ایرانی در یکی از فرودگاه‌های مسکو غیر قابل پذیرش بوده، ضمن انجام ملاقات‌های متعدد با مقامات مختلف روسیه در وزارت امور خارجه این کشور و دیگر نهادهای ذیربط و با ارسال چندین یادداشت اعتراض آمیز، مراتب اعتراض و گله‌مندی خود را اعلام کرده و همواره تاکید کرده است که باید احترام شهروندان ایرانی حفظ شده و حقوقی از آنان ضایع نشود.

این سفارتخانه می‌افزاید: با این وجود موضوع ضرورت حفظ حقوق و شئون شهروندان ایرانی همچنان در دستور کار این سفارت و وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران قرار دارد و امیدواریم پیگیری‌های کنونی با مساعدت سازمان‌های ذیربط روسیه نتیجه خواهد داد و در آینده شاهد تکرار مشکلات مذکور نخواهیم بود.

سفارت ایران در مسکو هشدارها و توصیه‌هایی نیز به مسافران داشته است که از لینک زیر می‌توانید بخوانید:
دردسر جدید برای ایرانی‌ها در فرودگاه‌های روسیه ؛ سفارت ایران در مسکو هشدار داد | ایرانی‌ها از رفتن به دو منطقه روسیه خودداری کنند

The post جزئیات رفتار تحقیرآمیز با مسافران ایرانی روسیه /ماجرای هشدار سفارت ایران در مسکو به مسافران ایرانی چه بود؟ appeared first on توریسم آنلاین.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *