جابجایی بیش از ۳.۷ میلیون مسافر و ۳۳ هزار تن بار در فرودگاه‌ها/ مهرآباد در صدر

معاون برنامه‌ریزی، نظارت و امور اقتصادی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از جابه جایی سه میلیون و ۷۵۹ هزار و ۷۱۹ مسافر در فرودگاه‌های تحت مالکیت این شرکت و حمل‌ونقل بیش از ۳۳ هزار تن بار در مرداد ماه امسال خبر داد.

ایسنا: حمیدرضا سیدی اظهار کرد: در فرودگاه‌های تحت مالکیت این شرکت در مرداد امسال، ۳۱ هزار و ۳۳۵ فروند نشست و برخاست انجام شده که سه میلیون و ۷۵۹ هزار و ۷۱۹ مسافر وبیش از ۳۳ میلیون و ۸۲ هزار کیلوگرم بار و مرسولات پستی جابه جا شده است.

وی افزود: بر همین اساس در این بازه زمانی، فرودگاه مهرآباد با ۱۰ هزار و ۴۴۸ فروند بیشترین نشست و برخاست را به خود اختصاص داده و با جابه‌جایی بیش از یک میلیون و ۲۲۲ هزار مسافر پرترافیک‌ترین فرودگاه کشور بوده است. فرودگاه مشهد با ۷۰۰۷ فروند نشست و برخاست و اعزام و پذیرش بیش از یک میلیون مسافر و فرودگاه شیراز با ۲۶۲۳ فروند نشست و برخاست و اعزام و پذیرش بیش از ۲۶۴ هزار نفر مسافر از این منظر در رتبه‌های دوم و سوم قرار گرفتند.

معاون برنامه‌ریزی، نظارت و امور اقتصادی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با بیان اینکه در میان فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت، فرودگاه مشهد با ارسال و پذیرش بیش از ۱۰ میلیون کیلوگرم بار در رتبه نخست ارسال و جابه جایی بار قرار دارد، ادامه داد: فرودگاه مهرآباد با ارسال و پذیرش بیش از هشت میلیون و ۶۲۹ هزار کیلوگرم بار و فرودگاه شیراز با ارسال و پذیرش بیش از دو میلیون و ۹۰۰ هزار در رتبه‌های‌ بعدی هستند.

به گفته‌ سیدی، سهم پروازهای داخلی از کل پروازهای مرداد ماه امسال، ۲۸ هزار و ۸۵۵ فروند نشست و برخاست طبق آمارهای موجود بوده که طی آن بیش از سه میلیون و۳۹۷ هزار مسافر و بیش از ۲۶ میلیون کیلوگرم بار منتقل شده‌است.

وی همچنین با اشاره به اینکه تمام پروازهای فرودگاه مهرآباد داخلی است و از این جهت علاوه بر رتبه نخست در کل پروازها، رتبه نخست در پروازهای داخلی را نیز دارد گفت: فرودگاه مشهد با ۵۷۴۶ فروند نشست و برخاست، اعزام و پذیرش بیش از ۸۲۰ هزار مسافر و ارسال و پذیرش بیش از شش میلیون و ۷۰۰ هزار کیلوگرم بار در جایگاه دوم و فرودگاه شیراز با ۲۲۲۹ فروند نشست و برخاست، اعزام و پذیرش بیش از ۲۱۵هزار مسافر و ارسال و پذیرش بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار کیلوگرم بار در جایگاه سوم قرار دارد.

معاون برنامه‌ریزی، نظارت و امور اقتصادی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران اظهار کرد: همچنین طبق این آمار سهم پروازهای خارجی مرداد ۹۸، در فرودگاه‌های بین‌المللی تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها نیز، نشست و برخاست ۲۴۸۰ فروند هواپیما است که طی آن بیش از ۳۶۲ هزار مسافر اعزام و پذیرش و نزدیک به هفت میلیون کیلوگرم بار ارسال و پذیرش شده‌است.

سیدی در این باره گفت: فرودگاه مشهد با نشست و برخاست ۱۲۶۱ فروند هواپیما، اعزام و پذیرش بیش از ۲۱۱ هزار مسافر و ارسال و پذیرش بیش از سه میلیون کیلوگرم بار و مرسولات، در رتبه نخست در پروازهای خارجی قرار گرفته است و پس از آن فرودگاه شیراز با ۳۹۴ فروند نشست و برخاست، اعزام و پذیرش بیش از ۴۹ هزار مسافر و جابه جایی بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار کیلوگرم بار و فرودگاه اصفهان با ۲۳۴ نشست و برخاست، جابجایی ۲۹ هزار و ۶۶۵ نفر مسافر و ارسال و پذیرش ۶۷۰ هزار و ۲۲۸ کیلوگرم بار رتبه‌های دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.

The post جابجایی بیش از ۳.۷ میلیون مسافر و ۳۳ هزار تن بار در فرودگاه‌ها/ مهرآباد در صدر appeared first on توریسم آنلاین.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *