تکمیل و مرمت بزرگترین آب انبار کشور در اسدآباد

فرماندار اسدآباد گفت: مرمت بزرگترین آب انبار کشور در اسدآباد دارای 85 درصد پیشرفت فیزیکی بوده که در مرحله پایانی مرمت قرار دارد و در سال آینده افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید.

ایسنا: ‌کریم حمید وند در حاشیه بازدید از آب انبار صفوی اسدآباد به عنوان یکی از آثار تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی کشور به خبرنگاران اظهار کرد: 3 اثر تاریخی از دوران صفویه شامل آب انبار‌، حمام نیلوفر و مسجد جامع واقع در بازار اصلی شهر نشان از تاریخ کهن این شهرستان دارد‌.

وی افزود: امسال 150 میلیون تومان برای مرمت آب انبار اعتبار تخصیص داده شد که در صورت اینکه پیمانکار تعهدی کار کند مابقی اعتبار مورد نیاز را هم از اعتبارات سال آینده تامین خواهیم کرد‌.

حمیدوند با اشاره به اینکه مرمت آب انبار شیخ علی خان صفویه چندین فصل است که ادامه دارد و در حال حاضر با پیشرفت فیزیکی 85 درصد به مرحله پایانی کار رسیده و سال آینده افتتاح خواهد شد، تصریح کرد: با توجه به نزدیک شدن به پایان سال، اداره میراث فرهنگی و گردشگری باید با دایر نمودن نمایشگاه صنایع دستی از این مکان استفاده بهینه داشته باشد‌.

مدیر اداره میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی هم گفت: آب انبار شیخ علی خان صفویه مربوط به دوره صفویه در بازار اصلی شهر قرار گرفته و 6 متر زیر‌ زمین قرار دارد و با 18 پله به آب انبار اصلی می رسد‌.

 آب انبار کشور در اسدآباد

کامران اکبری شایگان مخزن اصلی این آب انبار را 20 متر در 15 متر برشمرد و تصریح کرد: این آب انبار با سقف تخت یکی از بزرگترین آب انبارهای کشور محسوب شده که در گذشته های دور آب شرب منطقه و نیز آب مورد نیاز بخش کشاورزی را هم تامین می کرده است‌.

‌شهرستان اسدآباد دارای 158 آثار تاریخی و باستانی بوده که 58 اثر آن ثبت آثار ملی کشور شده و 93 تپه باستانی هم در این شهرستان تاریخی وجود دارد‌.

The post تکمیل و مرمت بزرگترین آب انبار کشور در اسدآباد appeared first on توریسم آنلاین.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *