تقاضای سفر هوایی کاهش یافته است

معاون بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری گفت:در شرایط فعلی که پیک سفرهای تابستانی است بطور میانگین عرضه از تقاضا بیشتر است و در مسیرهای پرتردد، نارضایتی از کمبود صندلی نیست و گلایه از نرخ ها است.

ایرنا: پس از واکنش سازمان تعزیرات نسبت به افزایش نرخ بلیت پروازها در مسیرهای پر مسافر، هفته گذشته معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی به گرانی سفرهای هوایی اعتراض کرد و گفت که مدل نرخ‌گذاری بلیت هواپیما، مزاحم سیاست‌های کلان سفر شده است و آزادسازی نرخ پروازها، سفر را از دسترس عموم خارج کرده است.

ولی تیموری گفته بود شاید مسائل پیش آمده در نرخ پروازها ناشی از تعداد محدود هواپیما باشد.

وی گفته بود آزادسازی نرخ، تابعی از عرضه و تقاضا است، وقتی این دو شاخص با یکدیگر هم‌خوانی ندارد نمی‌توان از آزادسازی صحبت کرد. شاید به همین دلیل، بلیت یک مسیر که ۳۵۰ هزار تومان قیمت دارد در زمان عرضه به یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان می‌رسد.

معاون بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا در این باره گفت:در حال حاضر بطور میانگین عرضه از تقاضا بیشتر است و در مسیرهای پر تردد نارضایتی از کمبود صندلی نیست و گلایه از نرخ ها است.

مرتضی دهقان ادامه داد: نرخ های فعلی نیز ناشی از افزایش عمومی هزینه های مربوط به شرکت های هواپیمایی است.

وی با توضیح اینکه در حوزه هواپیمایی بخشی از هزینه ها ریالی و بخش عمده ای از هزینه ها نیز ارزی است، گفت: مشکلات ناشی از تحریم های ظالمانه آمریکا باعث افزایش هزینه ها از جمله هزینه های ارزی شرکت های هواپیمایی شده است.

دهقان اضافه کرد: با توجه به قیمت تمام شده و با تعیین و اعلام جدول نرخ بلیط هواپیما از افزایش بی رویه قیمت ها و امکان سوء استفاده جلوگیری شده است.

وی تاکید کرد: در شرایط فعلی که پیک سفرهای تابستانی است در صورت بروز تخلف از سوی ایرلاین ها به موضوع رسیدگی و با متخلف برخورد صورت می گیرد.

معاون بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری در عین حال گفت: با تامین هزینه ها، امکان ادامه خدمت برای شرکت ها فراهم می شود.

دهقان گفت: برای شرکت های هواپیمایی، مطلوبیت در کاهش هزینه ها است که بتوانند خدمات خود را با قیمت پائین تری عرضه و در نتیجه مشتری بیشتری را جذب کنند.

آمارهای پروازی که از خرداد ماه امسال توسط سازمان هواپیمایی کشوری منتشر شد حکایت از کاهش میزان سفرهای داخلی در آخرین ماه بهار داشت.

در بهار امسال مجموعاً ۱۵ هزار و ۲۷۰ سورتی پرواز داخلی انجام شده که نسبت به بهار سال گذشته (۹۷) که در مجموع ۱۶ هزار و ۶۷۵ سورتی پرواز انجام شده بود، ۸.۴ درصد کاهش تعداد پروازها را شاهد هستیم.

The post تقاضای سفر هوایی کاهش یافته است appeared first on توریسم آنلاین.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *