تدوین تقویم رویدادهای فرهنگی برای کاخ گلستان

رئیس کاخ جهانی گلستان همزمان با رونمایی از ۳۱ تصویر کمتر دیده شده از آلبوم‌خانه این کاخ جهانی، از تدوین تقویم رویدادهای فرهنگی با هدف نمایش بخش‌هایی از گنجینه‌ی کاخ گلستان خبر داد.

ایسنا: همزمان با روز جهانی میراث دیداری و شنیداری، نمایشگاهی از تک عکس‌های آلبوم خانه کاخ گلستان با نام «نظاره بر نادیده‌ها» در حوض‌خانه کاخ گلستان افتتاح شد.

این عکس‌ها نمایشگاهی از تک عکس‌هایِ اصل آثار تصویری چاپ شده در زمان قاجار است که تاکنون در معرض نمایشِ عمومی قرار نگرفته‌اند.

آفرین امامی – مدیر پایگاه میراث جهانی کاخ گلستان – که از حدود یک ماه قبل به جای مسعود نصرتی در این سمت، منصوب شده است، نیز در سخنانی درباره‌ی رویکرد و برنامه‌های پیشِ روی فرهنگی کاخ گلستان اظهار کرد: با توجه به وجود آثار ارزشمند تاریخی در مخازنِ نگهداری آلبوم‌خانه و کتابخانه نسخ خطی و سایر مخازن نگهداری اشیا و آثار در مجموعه کاخ گلستان، تقویم رویدادهای فرهنگی با برگزاری نمایشگاه‌های موضوعی و فصلی برای بخشی از گنجینه‌های کاخ گلستان تهیه و تدوین می‌شود.

او با اشاره به ظرفیت‌های بسیار بالا و برنامه‌ریزی‌های پیشِ رو برای معرفی هر چه بیشتر داشته‌ها و اندوخته‌های موجود این مجموعه که تاکنون در معرض دید مردم و علاقه‌مندان قرار نگرفته است، افزود:‌ بر اساس سیاست‌گذاری انجام شده با تمهیداتِ پیشِ رو، قصد داریم مردم را با نادیده‌ها و ناشناخته‌های کاخ گلستان آشناتر کرده و به جذابیت گردشگری این مجموعه اضافه کنیم.

وی همچنین از تهیه‌ و تدوین تفاهم‌نامه‌های فرهنگی با سایر ارگان‌های مرتبط و مشارکت اماکن تاریخی، سایر موزه‌ها و مراکز پژوهشی و حوزه‌های فرهنگی در آینده‌ای نزدیک و با هدف اجرایی کردن این طرح خبر داد و گفت:‌ در حوزه دیپلماسی فرهنگی – بین‌المللی نیز قصد داریم تا با نام فعالیت‌های مشترک، امکان برگزاری نمایشگاه‌هایی از این دست به صورت مستمرو با هدف شناساندن کاخ گلستان و آثار ارزشمند موجودِ آن برگزار کنیم.

نمایشگاهِ «نظاره بر نادیده‌ها» از ۱۴ تا ۱۷ آبان در حوض‌خانه کاخ گلستان از ساعت ۹ تا ۱۶:۳۰ پذیرای علاقه مندان و بازدیدکنندگان خواهد بود.

The post تدوین تقویم رویدادهای فرهنگی برای کاخ گلستان appeared first on توریسم آنلاین.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *