بیخوابی خود را به‌جای مصرف “قرص خواب‌آور” با این “دمنوش‌ها” درمان کنید!

باید توجه داشت که صرفاً یکی از عوارض مصرف قرص‌های شیمیایی خواب‌آور، ابتلا به “فراموشی” و تخریب حافظه کوتاه‌مدت است! استفاده از برخی از دمنوش‌ها می‌تواند در بهبود وضعیت خواب و درمان بیخوابی بسیار مؤثر باشد.

خبرگزاری تسنیم:متأسفانه بسیاری از افراد که به‌دلایل مختلف، دچار “اختلال خواب” می‌شوند به‌جای یافتن دلیل اصلی بی‌خوابی خود، ساده‌ترین راه ممکنه را که البته با عوارض و ضایعات فراوانی همراه است انتخاب می‌کنند: مصرف “قرص‌های خواب‌آور!”

باید توجه داشت که صرفاً یکی از عوارض مصرف قرص‌های شیمیایی خواب‌آور، ابتلا به “فراموشی” و تخریب حافظه کوتاه‌مدت است.

افرادی که اقدام به مصرف قرص‌های خواب‌آور می‌کنند باید به‌جای مصرف این داروهای پرعارضه و اعتیادآور، دلیل اصلی بی‌خوابی خود را بیابند و بر اساس آن اقدام به درمان این اختلال کنند مثلاً امروزه بسیاری از نوجوانان و جوانان عادت دارند ساعات پایانی شب از طریق تلفن همراه خود در فضای مجازی به گشت و گذار بپردازند(!) غافل از اینکه استفاده بلندملت و طولانی در ساعات منتهی به خواب از تلفن همراه و اینترنت می‌تواند موجب ایجاد اختلالات خواب دائمی در افراد شود و در درازمدت، این امر تبدیل به بی‌خوابی‌های مزمن و آزاردهنده شود.

پس یکی از راهکارهای درمان اختلالات خواب، پرهیز جدی از استفاده از تلفن همراه و کامپیوتر پیش از خواب است.

اما استفاده از برخی از دمنوش‌ها نیز می‌تواند در بهبود وضعیت خواب و درمان بیخوابی بسیار مؤثر باشد؛ در ادامه به برخی از این دمنوش‌ها و نوشیدنی‌ها اشاره شده است:

ــ دمنوش ترکیبی گل‌گاوزبان + سنبل الطیب + عرق بیدمشک خنک

ترکیب عسل + شیر

ــ دمنوش رازیانه (مخصوص خانم‌ها)

ــ دمنوش به‌لیمو + نبات

ــ دمنوش بابونه

The post بیخوابی خود را به‌جای مصرف “قرص خواب‌آور” با این “دمنوش‌ها” درمان کنید! appeared first on توریسم آنلاین.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *