بهترین مکان های ماجراجویی در گرجستان

ماجراجویی در گرجستان

روسیه، ترکیه، دبی، تایلند و خیلی از کشورهای دیگر برای گردشگران ایرانی مقاصد پر رفت و آمدی محسوب می‌شوند اما در این میان نام گرجستان برای خیلی از افراد شاید بتازگی شنیده شده باشد و کمتر از جاذبه های آن باخیر باشند.

گرجستان کشوری با قابلیت های بالای ماجراجویی است که منابع و امکانات آن نیز بسیار زیاد می‌باشد.

پایتخت گرجستان تفلیس است. این شهر بزرگ مملو از تاریخ و آثار باستانی و معماری های زیبا و چشم نواز است. شب های این شهر به جرأت می‌توان گفت کمی از شب های برلین نخواهد داشت.

همچنین بخوانید: برترین جاذبه های گردشگری تفلیس گرجستان

اما طبیعت بکر و خاصیت مکان های متنوع و متعدد طبیعی این کشور آن را تبدیل به محلی خاص برای ماجراجویی کرده است.

پارک های ملی و مناطق محافظت شده طبیعی، جنگل های بکر، ساحل دریای سیاه و کوهستان های پر برف ترکیبی پیچیده از تفریحات متنوع را در اختیار شما قرار خواهد داد.

راهپیمایی و کوهنوردی در کوه های کاوکاسوس که به تازگی هزینه‌های هنگفتی برای بهبود راه ها و امکانات آن نیز به انجام رسیده است.

همچنین می‌توانید به شهر کازبگی که امروزه نام جدید آن ستپانت اسمیندا است بروید و از کلیسای ساخته شده در قرن چهاردهم آنجا در کنار ارتفاعات نزدیک به ۲۲۰۰ متری لذت ببرید و برفراز قله کوه کازبک بالاتر از ابرها به نظاره آن‌ها بنشینید.

گرجستان ۶ پیست اسکی داشته که بهترین آن در ۱۲۰ کیلومتری شمال تفلیس در گودواری است. در این پیست بیش از ۵۰ کیلومتر انواع پیست ها برای شما آماده است که با هر نوع تبحری که دارید از آنجا لذت ببرید. بلندترین ارتفاعات آنجا حدود ۳۳۰۰ متر است که همیشه سال معمولاً بارش برف را خواهید داشت اما بیشتر برف در ژانویه خواهد بود و کمترین میزان آن در حدود آوریل می باشد.

با دریاچه ها و رودخانه های بسیاری که در سطح کشور پراکنده شده‌اند شما امکان این را خواهید داشت که تقریباً در هر شهر و روستایی به قایقرانی بپردازید. اما بهترین قایقرانی حتی با کایاک را می‌توانید در فاصله کمتر از یک ساعت از تفلیس در رودخانه متکواری بدست آورید که آب های آرام در کنار قلعه قرن ۱۷ میلادی به شما حس گذر در زمان را القاء خواهد کرد.

در منطقه گودواری فارغ از بحث اسکی می‌توانید از پرواز با چتر و پاراگلایدر هم لذت ببرید. طبیعتاً می‌توان جت سواری را با اسکی نیز ترکیب کرد اما مسلماً نمای تابستانی کوهستان، جنگل، روستا و مردمان منطقه از جذابیت بیشتری برخوردار است.

در پارک ملی توشتی افراد محلی به شما این امکان را می‌دهند که لذت اسب سواری در کوهستان را نیز تجربه کنید. شما می‌توانید با استفاده از راهنمای محلی و اسب به مسیرهای کوهستانی با ارتفاع بیش از ۳۰۰۰ متر رفته و مسیر گله ها و چوپانهای محلی را تجربه کرده و اصطلاحاً از مسیرهای مالرو گرفته یا کوهپیمایی با اسب ها چالاک را با حس ماجراجویی خود درهم آمیزید. شک نکنید که در اینجا مناظر بکر و باورنکردنی را در کنار هیجانات عبور از گذرگاهای کوهستانی را با هم تجربه خواهید کرد.

 

نوشته بهترین مکان های ماجراجویی در گرجستان اولین بار در مجله سفر پدیدار شد.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *