بهترین مقاصد سفرهای داخلی در تابستان

فصل تابستان همیشه نوید دهنده‌ی مسافرت‌های دسته‌جمعی، خوراکی‌های خنک و دلچسب، و ساحل و آبتنی بوده. کمتر کسی پیدا می‌شود که برای چند روزی هم که شده، چند شبی را در مسافرت و تعطیلات تابستانی نگذراند. مقاصد و شهرهای بسیاری در ایران، با آب و هوای مطبوع و خوبی که دارند، برای سفر تابستانی کاملا مناسبند. در ادامه با ۵ استان و چندین شهر تابستانی برای برنامه‌ریزی سفری متفاوت و منحصر به فرد آشنا خواهید شد.

مازندران

شمال ایران، همیشه مقصد پرطرفدار سفرهای تابستانی بوده و به احتمال زیاد خواهد بود. اما به غیر از شهرهای ساحلی استان مازندران، در تابستان می‌توان به سراغ جاهایی رفت که ارتفاع بیشتر و هوای خنک‌تری دارند. روستای فیلبند، که در حدود ۱۷۰ کیلومتری از تهران قرار دارد، یکی از مکان‌های مناسب برای سفر تابستانی است. به فیلبند، “بام شرقی مازندران” هم می‌گویند و چشم‌اندازی خیره کننده را می‌توانید از اینجا ببینید.

لرستان

اگر می‌خواهید مقصدی متفاوت را انتخاب کنید، در رفتن به لرستان تردید نداشته باشید. شهرهای استان لرستان هم جاذبه‌های تاریخی و هم مقاصد طبیعی بی‌نظیری را در خودشان جای داده‌اند. سفرتان را با بازدید از خرم آباد و رفتن به اماکنی مانند قلعه فلک‌الافلاک و بام خرم آباد می‌توانید آغاز کنید. اگر در فصل بهار در لرستان بودید، یادتان باشد سری به دشت لاله‌های واژگون الیگودرز بزنید. البته در تابستان، دشت همچنان زیبایی خاص خودش را دارد.

تهران

باورش برای برخی شاید سخت باشد، اما در اطراف استان تهران شهرهایی با آب و هوای مناسب را در تابستان می‌توان پیدا کرد. دماوند یکی از آنهاست که بسیاری از کوهنوردان فصل تابستان را هم برای صعود به قله دماوند انتخاب می‌کنند. از کوه که بگذریم، در این شهر می‌توانید به چشمه اعلا، دشت مشا، و دریاچه تار بروید. فیروزکوه هم مقصدی تابستانی و نزدیک به تهران است و با مناظر بکری که دارد، بسیاری از طبیعت‌دوستان را به خودش می‌کشاند و دعوت می‌کند. روستای هرانده و چشمه خمده برخی از دیدنی‌های فیروزکوه هستند.

هرمزگان

همانطور که عده‌ای از گرمای تابستان فراری‌اند، عده‌ای گرمای بیشتر را می‌پسندند؛ مخصوصا با هوای شرجی جنوب. به همین دلیل است که تقریبا در هر فصلی از سال، کیش و قشم، دو جزیره محبوب خلیج فارس، طرفداران خاص خودشان را دارند. اگر اهل شب‌زنده‌داری باشید، بعد از غروب کردن آفتاب به راحتی می‌توانید در جزیره بگردید و در طول روز در هتل کیش استراحت کنید یا در ساحل و پلاژ آفتاب بگیرید.

اردبیل

اگر همچنان به دنبال مقصد سفر تابستانی در ایران و با آب و هوای ملایم و مطبوع می‌گردید، شاید اردبیل بتواند شما را راضی کند. می‌توانید در ابتدا به سراغ دیدن اماکن تاریخی اردبیل مانند آرامگاه شیخ صفی الدین اردبیلی بروید. و برای رفتن به جاهایی مانند جنگل فندق‌لو، با کمتر از ۱ ساعت رانندگی، برنامه‌ریزی کنید. سرعین، به آبگرم‌هایش و یکی از مقاصد خنک تابستانی معروف است. اردبیل تا سرعین ۳۰ کیلومتر فاصله دارد، اما با این حال می‌توانید در یکی از هتل‌های شهر سرعین چند شبی را بگذرانید و به روستای آلوارس هم سر بزنید.

اگر شما تجربه سفر در تابستان به این مکان‌ها و شهرها را دارید، آن را با ما و دیگر خوانندگان وبلاگ اسنپ‌تریپ به اشتراک بگذارید. و یا برای آشنایی بیشتر با مقاصد داخلی در تابستان، به سراغ مطالعه مطلب «بهترین مکان برای مسافرت در تابستان در ایران کجاست؟» بروید.

نوشته بهترین مقاصد سفرهای داخلی در تابستان اولین بار در وبلاگ اسنپ تریپ. پدیدار شد.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *