بهترین مراکز خرید تهران و معروف‌ترین راسته‌های شهر، کدامند؟

در دوره ظهور مال‌ها و مراکز خرید بزرگ در تهران هستیم. این شهر دیگر مثل دهه هفتاد و هشتاد فقط چند مرکز خرید ندارد. انتخاب‌ها زیاد است و در بیشتر خیابان‌ها به خصوص آنهایی که شلوغ‌ترند یک مرکز خرید بزرگ وجود دارد، ولی ما در اینجا دنبال معرفی بهترین‌ها هستیم و در این نوشته سراغ بهترین مراکز خرید تهران رفته‌ایم.

پالادیوم

مرکز خرید پالادیوم

پالادیوم، مرکز خرید بزرگ و لوکسی‌ست در شمال تهران که همه چیز در آن فراهم است. می‌توانیم هم خرید کنیم، هم تفریح و وقتی خسته شدیم در یکی از رستوران‌ها یا کافه‌هایش بنشینیم و چیزی بخوریم. بیشتر برندهای معروف در این مرکز خرید شعبه دارند، ولی این را هم باید بدانیم که لوکس بودن به معنای گران بودن هم هست.

پالادیوم در یکی از خوش‌آب‌وهواترین محلات تهران قرار گرفته، در خیابان مقدس اردبیلی، نرسیده به میدان الف. اینجا، عصرها و همچنین آخرهفته‌ها خیلی ترافیک است. پیشنهاد می‌کنیم اگر می‌توانید صبح به این مرکز خرید بروید.

پالادیوم به بازار تجریش و کاخ سعدآباد هم نزدیک است.

آدرس: خیابان مقدس اردبیلی، نرسیده به میدان الف

ارگ تجریش

ارگ تجریش

بعد یا قبل از گشت‌وگذار در میدان تجریش می‌توانیم سری به این مرکز خرید بزنیم. ارگ، مرکز خریدی ۵ طبقه است که بهترین برندهای عطر، لباس و کفش، لوازم آرایشی و جواهرات را می‌توانیم در آن پیدا کنیم. این مرکز خرید کافه هم دارد و دنج‌ترین جایش، پشت‌بامش است. رستوران بام سبز ارگ را در این قسمت پیدا می‌کنیم.

آدرس: شمال میدان تجریش، خیابان سعدآباد

مرکز خرید روشا

مرکز خرید روشا

این مرکز خرید در فرمانیه قرار دارد و طراحی آن به شکلی‌ست که فضای فروشگاه‌ها و مغازه‌ها جدا از هم نیست. به این معنی که همانطور که داریم راهمان را می‌رویم از مغازه دیگری سردرمی‌آوریم. همه چیز در این مرکز خرید پیدا می‌شود، از فروشگاه‌های لوازم‌آرایش و زیبایی تا هایپراستار و فودکورت و لباس‌فروشی.

آدرس: نیاوران، تقاطع خیابان عمار و فرمانیه

مرکز خرید ونک

مرکز خرید ونک

در این چند سال مراکز خرید زیادی در تهران ساخته شده، ولی مرکز خرید ونک همچنان به فعالیتش بدون کمترین تغییرادامه می‌دهد. بیشتر مغازه‌های این مرکز خرید را مغازه‌های لباس مجلسی و مانتوفروشی تشکیل داده.

گشت‌وگذار می‌تواند محدود به همین مرکز خرید نباشد، از آن که بیرون بیاییم، مغازه‌های دیگری هم وجود دارد که بتوانیم به آنها سر بزنیم.

آدرس: میدان ونک، خیابان کاروتجارت

سام سنتر

سام سنتر

سام سنتر، یک مرکز خرید لوکس و گران در خیابان فرشته است. بیشتر برندهای معروف را در این مرکز خرید پیدا می‌کنیم، اما معروفیت سام سنتر بیشتر به‌خاطر کافه‌ها و رستوران‌هایی‌ست که حالا به پاتوق خیلی‌ها تبدیل شده.

آدرس: الهیه، خیابان فرشته

مرکز خرید تیراژه ۲

تیراژه 2

از شمال شهر که فاصله بگیریم، در جنوب تهران هم به مرکزخریدهای خوبی می‌رسیم. یکی از این مراکز خرید، تیراژه ۲ در خیابان شهید مدنی‌ست.

تیراژه ۲، در ۵ طبقه، مغازه‌های زیادی را در خودش جای داده. مثل دیگر مراکز خرید، از کیف و کفش تا لباس و مانتو را می‌توانیم اینجا پیدا کنیم.

مزیت این مرکز خرید نسبت به باقی مراکز خرید این است که هایپراستار هم دارد و در طبقه آخرش فودکورت و خانه بازی برای سرگرمی بچه‌ها هم هست و همه چیز برای یک روز مفرح فراهم است.

آدرس: اتوبان امام علی، خروجی مدنی، کنار مترو مدنی

بام لند

بام لند

در دو سه سال اخیر، مراکز خریدی در تهران افتتاح شده که به بزرگی یک شهرند، بام لند یکی از آنهاست. کمی که از مرکز شهر دور شویم و به سمت دریاچه مصنوعی چیتگر برویم، بام لند را می‌بینیم.

بام لند، شبیه مراکز خرید همیشگی نیست و نمونه‌اش را بیشتر در خارج از ایران دیده‌ایم. در یک محوطه باز روبه دریاچه، فروشگاه‌ها، رستوران‌ها و کافه‌های اسم‌ورسم‌داری قرار گرفته‌اند. می‌توانیم هروقت از گشتن در مغازه‌ها خسته شدیم، در کنار دریاچه قدمی بزنیم، به پرنده‌ها غذا بدهیم و دوباره به داخل برگردیم.

آدرس: بزرگراه ﺷﻬﯿﺪ ﻫﻤﺖ، ﺧﺮوﺟﯽ ﺑﻠﻮار ﮐﺎﺷﺎن، میدان موج، خیابان موج، بلوار صدف

ایران مال

ایران مال

ایران مال، بزرگترین مرکز خرید خاورمیانه در نزدیکی بام لند است؛ ۳۲ هکتار دارد و بخش‌های زیادی در آن هست که برای دیدن همه‌شان باید خود را برای پیاده‌روی طولانی آماده کرد.

این مرکز خرید هم بخش‌های سنتی دارد و هم مدرن. مثلا در یک طبقه هایپراستار، مرکز تفریحی، پیست پاتیناژ می‌بینیم و در طبقه دیگر به بازارچه‌های سنتی و باغ‌های ایرانی برمی‌خوریم. این مجموعه باغ کتاب، شهربازی و نمایشگاه ماشین و همه‌جور امکاناتی برای تفریح و سرگرمی دارد.

آدرس: تهران، اتوبان شهید خرازی غرب به شرق، نرسیده به خروجی دریاچه چیتگر

بیشتر بخوانید: سوغات تهران را از کجا بخریم؟

پیشنهادهای دیگر 

مرکز خرید اندیشه در خیابان سهرودی جنوبی، نرسیده به سیدخندان

مرکز خرید آسیا در خیابان نلسون ماندلا، بلوار صبا

مرکز خرید میلاد نور در شهرک غرب

بیشتر بخوانید: یک روز در بازار تهران

راسته‌های معروف تهران

خیابان انقلاب

جز مراکز خرید تهران، از بازارها و راسته‌های قدیمی، یا قسمت‌هایی از شهر که بورس کالایی خاص‌اند می‌توان خرید خوبی کرد:

خیابان بهار، بورس لباس نوزاد و بچه‌گانه: این خیابان کلی مغازه لباس‌فروشی مخصوص نوزادان و کودکان دارد و چیزی (جز اسباب‌بازی و کتاب) نیست که مربوط به کودک باشد و نتوانید در این خیابان پیدایش کنید. اگر دنبال سیسمونی هستید بد نیست به خیابان سنایی واقع در کریم‌خان هم سری بزنید.

خیابان و میدان انقلاب، بورس کتاب تهران: خیابان انقلاب، مرکز فرهنگی و دانشگاهی تهران است و کلی کتاب‌فروشی را در خودش جای داده. نایاب‌ترین کتاب‌ها را می‌توان در این قسمت از تهران پیدا کرد.

خیابان جمهوری، بورس لوازم صوتی و تصویری: اگر دنبال وسایل صوتی-تصویری مثل تلویزیون، ویدئو و لوازم خانگی برقی مثل مایکروفر و آبمیوه‌گیر و چرخ‌گوشت هستید، راهتان را باید به سمت خیابان جمهوری کج کنید. انواع گوشی موبایل را هم می‌توان از پاساژهای این خیابان مثل پاساژ علاءالدین و مرکز چهارسو خرید.

خیابان مفتح، بورس لباس مجلسی و حاملگی: این خیابان پر از مغازه‌هایی‌ست که لباس مجلسی و حاملگی می‌فروشند. از این خیابان که به سمت میدان هفت‌تیر بروید، به بورس مانتوفروشی‌های تهران می‌رسید.

نوشته بهترین مراکز خرید تهران و معروف‌ترین راسته‌های شهر، کدامند؟ اولین بار در وبلاگ اسنپ تریپ. پدیدار شد.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *