بهترین جاذبه های گردشگری برلین

سفر یک روزه عالی از برلین

دلایل بسیاری برای سفر به برلین وجود دارد. افرادی که به تاریخ علاقه مندند می‌توانند از معماری بی نظیر آن لذت ببرند و به مکان‌های تاریخی بسیار مهم که از دوران جنگ جهانی دوم باقی مانده‌اند سری بزنند. برای افرادی که عاشق هنر هستند نیز این شهر موارد بسیار زیادی دارد. این افراد می‌توانند از موزه‌ها، کلیساها و اپراهای مختلف نهایت استفاده را ببرند. بیشتر افراد زمان کافی برای گشت و گذار ندارند و معمولا به دنبال سفرهای یک روزه هستند. به همین منظور در این مقاله قصد داریم ۷ سفر یک روزه عالی از برلین را بیان کنیم.

  1. وانسی

محبوب ترین مقصد توریستی در روزهای گرم تابستان در اطراف برلین، وانسی است. این ناحیه ساحلی مکان قایقرانی برای بیشتر افراد ثروتمند برلین است. جاذبه‌های این مکان شامل قایقرانی، تفرجگاه ساحلی، ویلاهای موجود در آن، بازدید از موزه  است. البته بیشتر افراد به خاطر یک دلیل اصلی به این مکان سفر می‌کنند و آن هم وجود آرامش و راحتی در کنار سواحل شنی زیباست.

  1. اردوگاه کار اجباری زاخسنهاوزن:

این مکان یکی از بزرگترین اردوگاه‌های کار اجباری نازی‌ها بود که توسط رژیم نازی در ژوئیه سال ۱۹۳۶ در ۳۵ کیلومتری شمال برلین تاسیس شد. به خاطر نزدیکی آن به برلین، معمولا افسران قبل از رفتن به جنگ در این مکان آموزش می‌دیدند.

این مکان نه تنها برای زندانی کردن یهودیان و سایر افراد به کار می‌رفت بلکه مکانی برای اعدام مبارزان مقاومت بود. چند مورد از امکانات کمپ دوباره بازسازی شده است و سفر به آن می‌تواند زندگی سخت زندانیان را به خوبی به تصویر بکشد.

در سال ۲۰۱۲، این مکان به عنوان موزه و یادبود برای تورها بازگشایی شد و امکانات آن دوباره بازسازی گردید.

  1. Spreewald:

این منطقه یک ناحیه محیط زیستی محافظت شده است و شبیه پارک ملی در ایالت متحده آمریکا می‌باشد. این مکان از سال ۱۹۹۰ همین گونه بوده است. یکی از ویژگی‌های اصلی این ناحیه وجود منطقه درهم آمیخته‌ای از کانال‌های آبیاری است که به شبکه‌ای از کانال‌ها تبدیل شده است.

همانند ونیز، بیشتر مسافران برای بازدید از این ناحیه به قایق نیاز خواهند داشت. با این حال، بخش بسیار عظیمی از این منطقه خالی از سکنه است و به عنوان یک ناحیه حفاظت شده برای گونه‌های مختلف گیاهی و جانوری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این منطقه دیدنی و زیبا تنها یک ساعت از جنوب برلین فاصله دارد و می‌توان برای فرار از زندگی شهری سفری یک روزه آن داشت. علاوه بر طبیعت زیبا و بکر آن، Spreewald میزبان قبیله اسلاوی است که قرن‌ها پیش در این ناحیه زندگی می‌کردند. خانه‌های روستایی سنتی در امتداد آبراه‌ها مناظر بسیار زیبا و چشم نوازی ایجاد کرده‌اند.

  1. لایپزیگ:

با استفاده از قطار، تنها یک و نیم ساعت از برلین تا این شهر فاصله وجود دارد. این شهر از زمان قرون وسطی یکی از مکان‌های تجاری مهم بوده است و مرکز بزرگ امپراتوری مقدس روم محسوب می‌شد. این شهر هنوز هم به عنوان مرکز فرهنگی مهم جهان میزبان گوته، یوهان سباستین باخ و Mendelsson است. مکان‌های دیدنی در این شهر شامل کلیسای جامع سنت توماس، باغ‌های گیاه شناسی زیبا، یادبود معروف سازمان ملل و کلیسای سنت نیکلاس است.

  1. جزایر گرمسیری اقامتی:

بزرگترین استخر سرپوشیده اروپا در داخل گنبد آشیانه هواپیماهای قدیمی ساخته شده است. این ساختار با نام Aerium شناخته شده و برای اولین بار به عنوان یک آشیانه برای زپلین ساخته شده بود. در سال ۲۰۰۳، این آشیانه به یک شرکت مالزیایی فروخته شد که این شرکت نیز از این مکان بزرگ برای ایجاد جنگل‌های استوایی به همراه یک روستا، تالاب و استخر شنای گرمسیری استفاده کرده است. این مکان مورد توجه افراد بزرگسال و کودکان قرار می‌گیرد و زندگی طبیعی جنگلی را به تصویر می‌کشد.

  1. درسدن:

درسدن قبل از اینکه در بمباران جنگ جهانی دوم به شدت آسیب ببیند، به عنوان “فلورانس در البه” شناخته شده بود زیرا مجموعه‌ای زیبایی از هنرها و معماری‌های زیبا و چشم نواز در آن قرار داشت. بعد از سال‌ها، این شهر دوباره شکوه و عظمت قبلی را به دست آورد. درسدن چندین نشانه جالب تاریخی همچون کاخ زیبای Zwinger را ارائه می‌دهد. شهر قدیمی نیز حاوی موقعیت تاریخی بسیاری همچون کلیسای جامع Frauenkirch است. این شهر با برلین یک ساعت فاصله دارد.

  1. پوتسدام:

پوتسدام کمتر از یک ساعت با برلین فاصله دارد و در خارج مرز پایتخت قرار گرفته است. تا سال ۱۹۱۸، پوتسدام اقامت گاه سلطنتی قیصر و پادشاهان پروس بود. شبکه بزرگی از دریاچه‌های متصل به هم، نقاط برجسته تاریخی و مکان‌های زیبا از جاذبه‌های اصلی این شهر محسوب می‌شود. یکی از مکان‌های قابل توجه و زیبا کاخ سنسوسی است. این کاخ به عنوان ویلای تابستانی پادشاه پروس، فردریک کبیر مورد استفاده قرار می‌گرفت. بخش اصلی آن  کاخ یک طبقه‌ای به سبک روکوکو است که ده اتاق دارد. باغ‌های رسمی و کاخ بزرگ جدید در قرن نوزدهم به آن اضافه شده است.

نوشته بهترین جاذبه های گردشگری برلین اولین بار در مجله سفر پدیدار شد.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *