بندر تفریحی و گردشگری در کشور نداریم

اسلامی با بیان اینکه بندر تفریحی و گردشگری در کشور نداریم گفت: بنادر ما می‌تواند در جذب گردشگر بسیار موفق باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان:  محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه مراسم گرامیداشت روز دریانوردی جمع خبرنگاران با بیان اینکه سال ۹۸ یکی از سال‌های ماندگار در تاریخ انقلاب اسلامی کشور به شمار می‌رود گفت: سال ۹۸ سالی است که ایران در اوج تحریم‌های غیرقانونی در همه شاخص‌ها به ویژه در حوزه دریانوردی رشد چشمگیری داشته و وحدت مثبت کاملاً در این بخش مشهود و پایدار است.

او به افزایش رشد تخلیه و بارگیری کالا‌ها در بنادر کشور اشاره کرد و گفت: سال گذشته میزان تخلیه و بارگیری از ۶۰ میلیون تن عبور کرده و ما در حوزه صادرات رشد ۶ درصدی داشتیم و حجم واردات ما هم ۲۵ درصد افزایش داشته است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه صنایع دریایی ما در ایجاد ظرفیت و تولید شناور‌های جدید و همچنین تعمیر اساسی شناور‌ها و ناوگان‌های نفتکش پیشرفت داشته است، گفت: ما توانستیم در سال ۹۸ ظرفیت‌های بی نظیر و چشمگیری در تمامی حوزه‌ها داشته باشیم.

اسلامی با بیان اینکه اوج این اقتدار اقدام ایران برای بازگشت نفتکش ایرانی بوده است. نفتکش ایرانی به صورت غیر قانونی در جبل‌الطارق بود و انگلیس با توجه به اقدامات غیرقانونی ناگزیر شد این کشتی را رها کند.

وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: این اقدام در مقایسه با اقدامی که در سال‌های گذشته انجام داده بود بسیار مهم بوده است. امروز با تجلیل از همه فعالان و دریانوردان ارزش آن‌ها را نشان دادیم و حضور ارتش و سپاه در دریا بیانگر اقتدار ایران است.

او با اشاره به اینکه اجرای طرح جامع توسعه سواحل مکران را به تصویب رسانده‌ایم، گفت: طرح توسعه سواحل مکران طرحی بلند مدت برای افزایش ظرفیت سرزمینی و جمعیت سواحل است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: این طرح بر اساس هدایت شورای عالی سواحل مکران دنبال می‌شود و مهم‌ترین طرح آن، این است که ۲ منطقه بزرگ صنعتی در منطقه چابهار و جاسک ایجاد کنیم.این طرح جامع توسط وزارت راه و شهرسازی به تصویب رسیده است و اجرای آن را وزارت راه دنبال می‌کند.

این مقام مسئول ادامه داد: اوج اقتدار جمهوری اسلامی ایران، ربایش نفتکش ایران به صورت غیر قانونی در جبل الطارق بود که انگلیس با توجه به اقدام غیر قانونی که انجام داده بود مجبور شد که از کشتی ما رفع توقیف کند.

اسلامی ادامه داد: حضور ارتش و سپاه در دریا‌ها و آب‌های آزاد و سرزمینی بیانگر اقتدار ایران است. کشتی گریس یک در حال آماده سازی برای حرکت است و این کشتی یا خدمه دارد و یا خدمه در راه دارد.

او درباره پرواز‌های حجاج هم گفت: پرواز‌های حج هیچ تاخیری ندارد، اما سری اول به دلیل عدم هماهنگی در انتقال حجاج در عربستان هواپیما‌های ما را از آسمان این کشور به یزد و ساری برگرداندند و منتظر صدور مجوز پرواز شدند.

اسلامی در پاسخ به سوال خبرنگار راه و شهرسازی درباره حضور بانوان در بخش دریانوردی گفت: بانوان در حوزه دریانوردی حضور چشمگیری دارند به طوری که خانم منصوریان به عنوان نماینده ایران در سازمان جهانی دریانوردی نقش پررنگی دارد و به عنوان بکی از گزینه‌های اصلی در رفع توقیف کشتی داشته است.

همچنین وزیر راه و شهرسازی در مراسم روز دریانورد با بیان اینکه این گردهمایی سالیانه برگزار می‌شود و یک جلوه قدرتی برای انقلاب اسلامی به شمار می‌رود گفت: تجربیات دستاورد‌ها و ارائه اهداف و مطالبات در این مراسم کمک می‌کند به صورت موثر و هم افزا در جهت رفع مشکلات همکاری کنیم.

وزیر راه و شهرسازی گفت: تجلیل از پیشکسوتان یادآور استفاده از تجربه گذشتگان است و یکی از نشانه‌های حرکت به جلو است.

او با اشاره به اینکه از بدو انقلاب همیشه دشمن دو هدف را دنبال کرده است گفت: دشمن همواره اجازه پیروزی و موفقیت را از انقلاب اسلامی ساقط کرده و اجازه پیشرفت از جمهوری اسلامی را سد کرده و مانع توسعه و پیشرفت ایران شده است.

اسلامی گفت: دشمن در این ۴۰ سال از حرکت و توسعه ایران جلوگیری کرده و سال‌های طولانی است که از این حرمت دست نکشیده است.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: دشمن برای رسید به هدف خود از ابزار تحریم استفاده کرده و پیچیده‌ترین آن علیه ایران اعمال کرده و به صورت کنترل و میز به میز ما را تحریم کرده است.

این عضو کابینه دولت دوازدهم با بیان اینکه امروز در اوج اقتدار هستیم گفت: ساده‌ترین جلوه اقتدار ایران آن است که همه کشور‌ها دارای حق وتو و غیر از آن سفارتخانه‌های آمریکا در آن کشور‌ها مداخله می‌کنند.

او با اشاره به اینکه ایران دارای جوانان مستعد و خلاق است گفت: باید سهم خود را با استفاده از این جوانان از اقتصاد جهانی کسب کنیم.

اسلامی با بیان اینکه ما به دریا‌های آزاد اتصال داریم و از این ظرفیت برای اشتغال‌های متعدد استفاده می‌کنیم گفت: باید جهت رونق اقتصادی هم از این فرصت‌ها استفاده کنیم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بندر تفریحی و گردشگری در کشور نداریم گفت: بنادر ما می‌تواند در جذب گردشگر بسیار موفق باشد. سازمان بنادر و دریانوردی در حوزه ساخت و تامین شناور تسهیلاتی از محل وجوه اداره شده پرداخت می‌کند و این باید توسعه یابد.

اسلامی از بازدید و جلسه اخیر با مدیر عامل ایزوایکو داشتیم به ما گفت: که یارد‌های ساخت و تعمیر کشتی ما از بدو تاسیس تا کنون رونقی در امسال ندیده است. در اجلاس خزر و سوچی برای اتصال خلیج فارس به دریای سیاه موارد زیادی مطرح شد.

اسلامی بیان کرد: برخی تصمیمات در شان رهبری است که به موقع تصمیمات شایسته و راهبردی اتخاذ می‌کند و این برعهده ماست که در جهت تحقق آن گام برداریم.

وزیر راه و شهرسازی در پایان گفت: باید با خلق مدل‌های مالی و اعتباری راه حل‌هایی ایجاد کنیم تا صنایع خود را پشتیبانی کنیم تا دشمن ناکام بماند و ناکام بمیرد.

The post بندر تفریحی و گردشگری در کشور نداریم appeared first on توریسم آنلاین.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *