ایتالیا تسلیم فشار آمریکا شد – تحریم شرکت هواپیمایی ماهان

ایتالیا تسلیم فشار آمریکا شد - تحریم شرکت هواپیمایی ماهان

در پی سفر اخیر وزیر امور خارجه آمریکا به رم، روز جمعه یک روزنامه ایتالیایی از تصمیم این کشور مبنی بر ممنوعیت پرواز شرکت هواپیمایی ایران به ایتالیا خبر داد.

پارس توریسم: روزنامه ایتالیایی LA STAMPA (لا استامپا) گزارش داد که دولت ایتالیا مانند دیگر کشور های اروپایی همچون فرانسه و آلمان تحت فشارهای آمریکایی، پرواز شرکت هواپیمایی ماهان به این کشور را ممنوع کرده است.

این روزنامه ایتالیایی لغو مجوز پرواز شرکت هواپیمایی ماهان به ایتالیا را از جمله مهم ترین موضوعات مطرح در سفر اخیر مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا به این کشور طی ماه گذشته اعلام کرد.

پامپئو

پامپئو بر اساس متنی از سخنانش که روی وب سایت وزارت خارجه آمریکا قرار گرفته ادعا کرده ایتالیا تصمیم گرفته مجوز شرکت ماهان به ایتالیا را تمدید نکند.

پامپئو گفت:« کشورهای اروپایی ظاهراً به این واقعیت آگاه شده اند که ایران کشور متجاوز است نه مظلوم و این واقعیت، از تصمیم اخیر فرانسه برای عدم تمدید دسترسی ماهان ایر به ایتالیا هم مشخص است و ما بابت این بسیار متشکریم. »

علی رغم ادعای وزیر خارجه آمریکا دولت ایتالیا تاکنون چنین تصمیمی را اعلام نکرده، اما وزیر خارجه ایتالیا پس از سخنان پامپئو گفت که رم در روزهای آینده اعلانیه ای رسمی در این خصوص منتشر خواهد کرد.

آمریکا با متهم کردن شرکت هواپیمایی ماهان به انتقال نیرو به سوریه این شرکت را در فهرست تحریم‌ها قرار داده و کشورهای اروپایی را هم برای تحریم آن تحت فشار قرار می‌دهد، ماهان یکی از دو شرکت ایرانی است که بین ایران و ایتالیا پرواز دارد.

نوشته ایتالیا تسلیم فشار آمریکا شد – تحریم شرکت هواپیمایی ماهان اولین بار در پارس توریسم. پدیدار شد.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *