مشکل نبود اقامتگاه در جوار آرامگاه کوروش حل شد

نبود اقامتگاه مدرن گردشگری و امکان اقامت گردشگران خارجی و داخلی در کنار مجموعه جهانی پاسارگاد از معضلات سال های گذشته بوده که به گفته شهردار پاسارگاد با احداث اقامتگاه این کمبود رفع شد.

ایرنا: بهنام اسفندیاری اعلام کرد:ساخت اقامتگاه شهرداری پاسارگاد در جوار آرامگاه کوروش از اوایل خرداد ۹۷ آغاز شده و از ابتدای آذر ماه امسال به بهره برداری خواهد رسید.
شهردار پاسارگاد با اشاره به اینکه چشم انداز این اقامتگاه آرامگاه کوروش است، گفت:علاقه مندان می توانند با مراجعه به سایت شهرداری مادرسلیمان (پاسارگاد) pasargadcity.ir و یا madarsoliman.ir نسبت به رزرو این اقامتگاه بی نظیر اقدام کنند و این امکان(فعال شدن سایت ها) در همان ابتدای آذرماه فراهم خواهد شد.
اسفندیاری بیان کرد: هزینه ساخت و ساز این اقامتگاه تاکنون بالغ بر پنج میلیارد ریال بوده است.
وی ادامه داد: همچنین امکان تبلیغات تجاری در ورودی شهر پاسارگاد فراهم است و امیدواریم برندهای معروف تجاری از نصب تبلیغات خود در تابلوهای تجاری استقبال کنند.
کوروش، بنیانگذار و نخستین پادشاه هخامنشی بود که از سال ۵۵۹ تا ۵۲۹ قبل از میلاد به مدت ۳۰ سال بر نواحی گسترده ای از آسیا حکومت کرد.
مجموعه میراث جهانی پاسارگاد که آرامگاه کوروش را در خود جای داده است، پنجمین مجموعه ثبت شده ایران است که در سال ۱۳۸۳خورشیدی در فهرست میراث جهانی به ثبت رسید.
شهرستان پاسارگاد به مرکزیت سعادتشهر در فاصله ۱۳۰ کیلومتری شمال شیراز قرار دارد.

The post مشکل نبود اقامتگاه در جوار آرامگاه کوروش حل شد appeared first on توریسم آنلاین.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *