خرید نهال بادام

قیمت و خرید نهال بادام
خرید نهال بادام یکی از بهترین انتخاب هایی است که هر باغبانی می تواند انجام دهد. این درخت سازگار است و می تواند در بسیاری از اقلیم ها و شرایط آب و هوایی رشد کند. محصول این نهال دارای ارزش غذایی بسیار بالا و به دنبال آن ارزش اقتصادی بسیار بالایی است و یکی از آجیل های پرطرفدار به شمار می رود.

خرید نهال بادام

الزامات کاشت نهال بادام
پس از خرید نهال بادام نوبت به کاشت آنها در شرایط مناسب می رسد. اگرچه درخت بادام با اکثر آب و هواها سازگار است، اما مانند همه گیاهان، به شرایط مناسب برای رشد و باردهی ایده آل نیاز دارد. مانند:
بهترین مناطق برای رشد درخت بادام، مناطق خشک و کوهستانی با تابستان های گرم و زمستان های معتدل است.
برخی از نهال های بادام می توانند دمای پایین و هوای سرد را تحمل کنند.
خاک مناسب برای رشد درختان خاک گرد و غباری است که بافت لومی-شنی سبک دارد تا ریشه ها به راحتی رشد کنند.
تقویت و کوددهی درختان بادام را باید جدی گرفت و با توجه به نیاز آن انجام داد.
درختان بادام به ۲۰۰ تا ۸۰۰ ساعت سرما در طول سال نیاز دارند تا بهترین عملکرد خود را داشته باشند.
درختان بادام با وجود مقاومت خوب در برابر کم آبی و شرایط نامساعد محیطی در برابر باد آسیب پذیر هستند. برای جلوگیری از این خسارات بهتر است در باغات بادام مناطقی که احتمال وزش باد شدید وجود دارد از بادگیر استفاده شود.
انواع نهال بادام
در هنگام خرید نهال بادام باید توجه داشته باشید که این نهال دارای ارقام متنوعی است و باید بسته به شرایط خود بهترین نهال بادام را انتخاب و خریداری کنید. انواع نهال بادام از نظر نیاز آبی، سازگاری دمایی، میزان باردهی، زمان باردهی و شکل میوه با یکدیگر تفاوت دارند. برخی از بهترین انواع نهال بادام موجود در بازار ایران عبارتند از: نهال آذر اواخر، نهال فرنیس، نهال مامایی، نهال تونو، نهال کاغذی، نهال فراکانس و … که با توجه به شرایط منطقه خود می توانید آنها را خریداری کنید. انجام دادن.

بهترین زمان برای کاشت نهال بادام
بهترین زمان برای کاشت نهال بادام پاییز است. زیرا در این زمان درختان بادام در خواب هستند و فعالیت رویشی ندارند. برای کاشت نهال بادام باید پس از شخم زدن خاک، چاله ای به عمق مناسب حدود ۷۰ سانتی متر حفر کرد و کود دامی پوسیده را در آن ریخته و کاملا با خاک مخلوط کرد. پس از قرار دادن نهال در گودال، اطراف نهال را با خاک بپوشانید و گودال را پر کنید. مراقب باشید که خاک اطراف نهال را به خوبی تمیز کنید و آن را کاملا آبیاری کنید.

هنگام کاشت نهال بادام به فاصله بین نهال ها توجه ویژه ای داشته باشید. فضای آزاد هر نهال باید به گونه ای باشد که تاج درختان به هم برخورد نکند و نور به تمام قسمت های درخت بتابد. فاصله مناسب هر نهال با نهال کنار آن حدود ۴ متر است.

نکات لازم برای خرید نهال بادام
در هنگام خرید نهال بادام به آب، آب و هوا و ویژگی های منطقه ای که قصد کاشت بادام را دارید توجه کنید و بر اساس آن خرید خود را انجام دهید.
فقط از مراکز و مهدکودک های معتبر خرید کنید.
اطمینان حاصل کنید که نهال ها سالم و بدون زخم هستند.
ریشه نهال ها را بررسی کنید و از سلامت آن ها مطمئن شوید.
خرید نهال بادام کار سختی نیست زیرا نهال بادام با اکثر مناطق سازگاری دارد اما رعایت نکات ذکر شده باعث می شود خرید شما امن تر شود و در هزینه های شما صرفه جویی شود.
خرید نهال بادام

قیمت نهال بادام
اول اینکه قیمت نهال بادام بستگی به نوع و تنوع انتخابی شما دارد. بعد از سن نهال عامل تاثیرگذار دیگری در این مورد وجود دارد. قیمت نهال بادام در مجموعه نهال سبز بر اساس میزان خرید شما تعیین می شود. یعنی هر چه حجم خرید بیشتر باشد قیمت نهال کمتر می شود.

خرید نهال بادام
نهال بادام باید از مراکز و نهالستان های معتبر خریداری شود. عدم انتخاب مناسب نوع نهال و خرید از مراکز غیر معتبر می تواند سرمایه شما را تهدید کند. از آنجایی که نهال ها ممکن است اشتباه انتخاب شوند، ممکن است با منطقه کشت سازگار نشوند و رشد نکنند، یا با خرید ناایمن نهال های ناسالم به دست آورید.

نهال سبز مجموعه ای مطمئن و فعال در زمینه کشاورزی است که بهترین نهال ها را برای خرید مطمئن در اختیار شما قرار می دهد.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *