قطعات آسانسور هیدرولیک

قطعات آسانسور هیدرولیک دارای موارد زیادی هستند. برخی از قطعات مانند ریل، کابین، درب و غیره عمومی هستند و به سیستم های هیدرولیک محدود نمی شوند. با این حال، برخی از تجهیزات منحصراً با سیستم های هیدرولیک سروکار دارند. تمام قطعات را می توان به گروه های زیر طبقه بندی کرد:

  • تجهیزات نیروی محرکه
  • کابین و درها
  • قطعات مکانیکی آسانسور
  • قسمت برقی آسانسور

آنچه سیستم هیدرولیک را از آسانسور کششی جدا می کند، جزء الکتریکی است. این لیست قطعات شامل وینچ، برق، حلقه های محرک، شیلنگ و روغن است. هر یک از قطعات یا مواد ذکر شده به نوبه خود از قطعات دیگری تشکیل شده است. به عنوان مثال، یک شیر الکتریکی از یک شیر کنترل، یک محرک و غیره تشکیل شده است.

ما در آقای آسانسور در کنار شما هستیم تا همه موارد را با هم انجام دهیم شما می توانید برای مشاوره آسانسور رایگان با شماره ۴۵۳۸۴-۰۲۱ تماس بگیرید.

استفاده از بخش آسانسور هیدرولیک

جرثقیل آسانسور

جک آسانسور بازوی متحرک کابین است و عنصر متحرک اصلی در آسانسورهای هیدرولیک است. موتورهای الکتریکی انواع مختلفی دارند. که از نظر روش پردازش و ساختار متفاوت هستند. در مقاله کامل در این وب سایت انواع جلیقه نجات به تفصیل شرح داده شده است. می توانید مقالات جک را در وبلاگ ما مشاهده کنید.

منبع تغذیه آسانسور

واحد محرک آسانسور مهمترین بخش موتور است. واحد هیدرولیک وظیفه تامین نیروی لازم برای راه اندازی و راه اندازی دستگاه را بر عهده دارد. این دستگاه از شیرهای کنترل، موتور الکتریکی، پمپ هیدرولیک، مخزن روغن و مجموعه ای از ابزارهای هیدرولیک دیگر تشکیل شده است. معمولا منابع تغذیه بر اساس نوع شیر کنترل طبقه بندی می شوند.

کارسلینگ آسانسور

Carsling یا carframe ساختاری است که کابین آسانسور را پشتیبانی می کند. کارسلینگ در آسانسورهای هیدرولیک با جک در کناره استفاده می شود. کورسلینگ بسته به نوع سیستم به صورت مستقیم یا غیر مستقیم طراحی می شود و از اجزای مختلفی تشکیل شده است. تسمه های غیرمستقیم خودرو شامل تسمه، جک، یدک کش و به خصوص چتر نجات است.

شیر کنترل هیدرولیک

شیرهای کنترل هیدرولیک یا شیرها بخش مهمی از سیستم هیدرولیک هستند. وظیفه این شیر کنترل ورودی و خروجی جک می باشد. علاوه بر این، تمام واحدهای کنترل سرعت به توانایی شیر کنترل مانند راه اندازی آسان، توقف آسان و آهسته، تغییرات آسان سرعت و بسیاری از عملکردهای ایمنی بستگی دارد.

مشخصات فنی آسانسور هیدرولیک

ارتفاع چاله آسانسور هیدرولیک

چاله آسانسور یک اصطلاح عامیانه برای چاه آسانسور است. چاه در واقع کف چاه آسانسور است و ارتفاع آن از پایین چاه تا سطح طبقه اول ایستگاه می باشد. ارتفاع چاله آسانسورهای هیدرولیک مانند آسانسورهای کششی باید بر اساس الزامات استاندارد تعیین شود. مقاله چاه آسانسور ما را برای درک کامل ابعاد و الزامات مربوطه بخوانید.

ولتاژ دستگاه

آسانسور کوچک همچنین می تواند با منبع تغذیه ۲۲۰ ولت کار کند. به طور کلی آسانسورها و آسانسورهای داخلی با سرعت کم (۰٫۱۵ متر بر ثانیه) و با نیروی تکی کم (دو تا سه نفر) شروع به کار می کنند. اما برای سرعت و راندمان بالا نیاز به برق سه فاز با ولتاژ ۳۸۰ ولت است. در همان سطح کارایی و سرعت، می توان به جای یک دستگاه هیدرولیک از آسانسور سه کابین استفاده کرد.

ابعاد آسانسور هیدرولیک

ابعاد جرثقیل های هیدرولیک از دو جنبه در نظر گرفته می شود. ابتدا باید ابعاد موثر اتاق مشخص شود. ابعاد مفید اتاق های آسانسور بر اساس ظرفیت تعیین شده توسط سیستم بر اساس الزامات استاندارد محاسبه می شود. ابعاد آسانسور با توجه به اندازه اتاق، نوع سیستم، چیدمان جک و ریل و اندازه و مکانیزم درب ها تعیین می شود. یکی از وظایف سیستم های تهویه حذف وزن تعادل و در نتیجه صرفه جویی در فضای ساختمان می باشد.

سرعت

آسانسورهای هیدرولیک می توانند با حداکثر سرعت ۱ متر در ثانیه حرکت کنند. البته به دلایلی از جمله الزامات قطعات ایمنی در استاندارد، سرعت اکثر سیستم های هیدرولیک در آسانسور حداکثر ۰٫۱۶ متر بر ثانیه در نظر گرفته شده است. سرعت آسانسورهای با کشش معمولی ۱ متر بر ثانیه است و سرعت آسانسورهای پرسرعت معمولی را می توان با افزایش تعداد توقف به ۱٫۶ متر بر ثانیه و ۲٫۵ متر بر ثانیه افزایش داد. به طور کلی سرعت سیستم های هیدرولیک را می توان بین کم و متوسط ارزیابی کرد. در هر صورت، سیستم هیدرولیک گزینه مناسبی برای آسانسورهای پرسرعت نیست. البته سرعت آسانسور را باید با کل زمان حرکت مقایسه کرد. این موضوع تا حد زیادی به طول مسیر آسانسور مربوط می شود. در مقاله ای در این سایت موضوع سرعت آسانسور به طور کامل بررسی شده است.

استفاده از آسانسور هیدرولیک

آسانسورهای عملکردی هیدرولیک کاربردهای گسترده ای در ساختمان ها و شرایط کاری مختلف دارند. بسیاری از آسانسورهای کوچک خدماتی در مغازه ها یا رستوران ها. در آسانسورهای بزرگ و سنگین در کارخانجات و کارخانجات صنعتی. کار با هیدرولیک اما برخی شرایط برای سیستم های هیدرولیک مناسب نیست در اینجا به استفاده صحیح و نادرست از سیستم های هیدرولیک می پردازیم.

تجهیزات مناسب برای آسانسورهای هیدرولیک

این نوع آسانسورها از ۱۰۰ کیلوگرم تا ۲۰۰۰۰ کیلوگرم به بالا بدون محدودیت وزنی قابل اجرا هستند. سیستم های هیدرولیک مناسب ترین گزینه برای راه اندازی آسانسور در ساختمان های کمتر از ۶ توقف، خانه های ویلایی، خانه های قدیمی، آسانسورهای باربری و اتومبیل و انواع آسانسورهای صنعتی می باشد.

کاربردهای نادرست آسانسور هیدرولیک

ساختمان های بلند و ساختمان های پرتردد نمونه هایی از استفاده نادرست از سیستم های لوله کشی هستند. در ساختمان های مرتفع باید سرعت آسانسور را متناسب با آن افزایش داد و سیستم های کششی راه حل مناسب تری هستند.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *