آوسبیلدونگ آلمان و آنچه باید بدانید؟

آیا مشتاق به دست آوردن تجربه کاری در دنیای واقعی به جای دانش نظری هستید؟ آیا می خواهید همزمان در یکی از پیشرفته ترین کشورهای جهان کار و تحصیل کنید؟ پس هیچ جایگزین برتری برای شما به جز انتخاب آلمان وجود ندارد. آلمان یک سیستم خاص به نام آوسبیلدونگ آلمان دارد که به دانشجویان از کشورهای اتحادیه اروپا یا غیر اتحادیه اروپا اجازه می‌دهد تا زمانی که آموزش می‌بینند در شرکت‌های آلمانی به عنوان کارآموز کار کنند.

آوسبیلدونگ آلمان

آیا مشتاق به دست آوردن تجربه کاری در دنیای واقعی به جای دانش نظری هستید؟ آیا می خواهید همزمان در یکی از پیشرفته ترین کشورهای جهان کار و تحصیل کنید؟ پس هیچ جایگزین برتری برای شما به جز انتخاب آلمان وجود ندارد.

آلمان یک سیستم خاص به نام آوسبیلدونگ آلمان دارد که به دانشجویان از کشورهای اتحادیه اروپا یا غیر اتحادیه اروپا اجازه می‌دهد تا زمانی که آموزش می‌بینند در شرکت‌های آلمانی به عنوان کارآموز کار کنند.

آوسبیلدونگ آلمان و آنچه باید بدانید؟

شرکت هایی که موقعیت های کارآموزی دارند این آموزش را به افراد جوان می دهند و نه تنها در هزینه های استخدام صرفه جویی می کند بلکه از خطر استخدام کارگران نیمه کاره برای این کار جلوگیری می کند. در این پست، هر چیزی که باید در مورد آوسبیلدونگ آلمان بدانید آورده خواهد شد.

آوسبیلدونگ آلمان چیست؟

آوسبیلدونگ آلمان یک اصطلاح آلمانی برای “کارآموزی” یا “آموزش حرفه ای” در زبان انگلیسی است. این یک برنامه آموزشی با حرفه های مختلف است که به شما امکان می دهد همزمان کار کنید و تحصیل کنید.

این آموزش سطح تحصیلات عالیه نیست، بلکه حرفه ای است. صنایع دستی، نظافتچی، نجاری، پرستار، قصاب، حرفه های فناوری اطلاعات، منشی یا راننده قطار –اساساً به این معنی است که یک شغل فعال است که در آن با دستان خود کار می کنید..

این آموزش به شما کمک می‌کند مدرکی تحت کنترل دولتی به‌عنوان یک کارگر با استعداد دریافت کنید و دیدگاه‌های بسیار خوبی برای زندگی و کار در آلمان به شما می‌دهد، حتی اگر شهروند یک کشور غیر اتحادیه اروپا باشید. ثبت نام آوسبیلدونگ آلمان هر سال در اوت یا سپتامبر آغاز می شود.

آوسبیلدونگ آلمان چگونه کار می کند؟

هنگامی که هر یک از شرکت های آلمانی به عنوان یک Azubi (کارآموز) یا Ausbildender (مربی) به این برنامه اذعان کردند، آموزش شما تحت آوسبیلدونگ آلمان به طور خودکار به دو بخش تقسیم می شود:

ابتدا به یک شرکت آلمانی متصل می شوید تا به عنوان کارآموز کار کنید.

ثانیاً، شما به یک مدرسه حرفه ای به نام Berufsschule به آلمانی متصل خواهید شد، جایی که کلاس های آموزشی شما برگزار می شود.

پس از انجام این کارها، تقریباً ۵۰٪ زمان خود را بر اساس دوره کارآموزی خود برای حضور در هر دو مکان تقسیم می کنید – برای مثال، اگر برای Ausbildung در یک بیمارستان درخواست داده اید، ممکن است مجبور شوید در چندین بخش اختصاص داده شده کار کنید.

آن بیمارستان برای جمع آوری دانش و تجربه عملی. بخش های تعیین شده شما می توانند در یک ماه تغییر کنند تا بتوانید تجربه کلی در شغل پرستاری را به دست آورید.

روزهای باقیمانده هفته شما در مدرسه آموزش حرفه ای شما (Berufsschule) برای مطالعه موارد فنی تعیین شده شما سپری خواهد شد. مدرسه آموزش حرفه ای امتحانات شما را برگزار می کند.

آوسبیلدونگ آلمان و آنچه باید بدانید؟

میان ترم ها و پایان ترم ها، و نمره کلی Ausbildung شما شامل نمرات کارفرما و مدرسه آموزشی شما خواهد بود. در پایان برنامه، گواهینامه ای دریافت می کنید که به شما اجازه می دهد فقط در شغل بتنی که برای آن آموزش دیده اید کار کنید. این گواهی در بسیاری از کشورهای دیگر از جمله اتحادیه اروپا نیز به رسمیت شناخته شده است، بنابراین شما محدود به آلمان نخواهید بود.

مدت زمان برنامه آوسبیلدونگ آلمان چقدر است؟

به طور معمول، برنامه Ausbildung برای ۳-۴ سال طول می کشد، اما اگر نمرات شما بر اساس عملکرد شما در شرکت و آموزشگاه حرفه ای عالی باشد، می توان این دوره زمانی را کاهش داد.

مدت زمان معمولاً به عوامل مختلفی مانند شرکتی که در آن کار می کنید، بخشی که در آن منصوب شده اید، مدرسه آموزش حرفه ای که در حال تحصیل هستید بستگی دارد. همانطور که گفته شد، مهمترین چیزی که برای واجد شرایط بودن در برنامه آوسبیلدونگ آلمان نیاز دارید، تسلط به زبان آلمانی است.

زبان مورد نیاز برای آوسبیلدونگ آلمان

زبان مورد استفاده در آموزشگاه حرفه ای، آلمانی است، شامل تمام امتحانات. علاوه بر این، آموزش عملی شما در شرکت شما نیز به زبان آلمانی خواهد بود. گاهی اوقات، ممکن است متفاوت باشد زیرا ممکن است افرادی انگلیسی زبان وجود داشته باشند. اما معمولاً ارتباط به زبان آلمانی خواهد بود.

بنابراین، شما باید شرایط یا سطح اولیه زبان آلمانی را برآورده کنید، یعنی بتوانید ثابت کنید که سطح شما حداقل B1 است. اما، اگر به اندازه کافی به زبان آلمانی تسلط دارید، برای شما بسیار خوب است زیرا برای تکمیل برنامه Ausbildung باید تسلط خوبی به زبان آلمانی داشته باشید.

همچنین مهم ترین پیش نیازی که اکثر شرکت ها برای استخدام کارآموز از کشورهای دیگر بررسی می کنند، دانستن خوب زبان آلمانی است.

چگونه می توانم برای آوسبیلدونگ آلمان به عنوان یک شهروند غیر اتحادیه اروپا درخواست کنم؟

خارجی ها از تمام کشورهای جهان می توانند آموزش های حرفه ای را در آلمان آغاز کنند. فارغ التحصیلان Ausbildung بر اساس دولت فعلی فرصت های شغلی فوق العاده ای در آلمان دارند: پس از آموزش، خارجی ها می توانند برای کار در این حرفه در آلمان بمانند. هنگامی که تصمیم گرفتید در چه زمینه ای می خواهید کارآموزی بگیرید، سپس به دنبال شرکت هایی هستید که چنین کارآموزی را ارائه می دهند و بر اساس آن درخواست دهید.

این ممکن است بر روی کاغذ، از طریق ایمیل، یا در یک وب سایت برنامه خاص ضروری باشد. شما باید خود را با استانداردهای آلمانی برای برنامه های کاربردی مانند مهارت های زبان آلمانی آشنا کنید زیرا اساساً یک امر ضروری است. اکثر شرکت‌هایی که دوره‌های کارآموزی ارائه می‌دهند، زمان و پرسنل کافی برای ترجمه برای شما ندارند. دو راه اصلی برای یافتن مکانی برای آوسبیلدونگ آلمان وجود دارد.

  • برای درخواست از کشور خود و گذراندن مصاحبه ها از طریق اسکایپ
  • برای جستجوی آوسبیلدونگ آلمان و یافتن مکان مطلوب با ویزای ویژه به آلمان بیایید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه درخواست، بهتر است بخواهید وارد سایت موسسه کاریابی بین المللی ویکو شوید.

چه مدارکی برای درخواست آوسبیلدونگ آلمان به عنوان یک شهروند غیر اتحادیه اروپا مورد نیاز است؟

به عنوان یک خارجی، اگر به دنبال درخواست برای آوسبیلدونگ آلمان هستید، باید ماه ها برنامه ریزی کنید. اکثر کارفرمایان و شرکت ها از یک سال قبل از شروع برنامه به دنبال کارآموز می گردند. با این حال، همانطور که قبلاً گفته شد، هر جلسه در ماه اوت یا سپتامبر سالانه آغاز می شود.

دو سند مهم مورد نیاز است که عبارتند از:

  • رزومه (CV)

این اولین و مهم ترین الزامی است که باید انجام دهید. رزومه شما باید مختصر باشد. باید شامل اطلاعاتی در مورد جزئیات تحصیلی دقیق، تجربیات کاری (فقط در صورت وجود)، و … باشد.

نامه همراه در صورت نیاز:

  • نامه های تجربه کاری تایید شده/تصدیق شده (فقط در صورت وجود)
  • گواهی مدرسه، دیپلم یا/و مدارک تحصیلی

شما باید گواهینامه های فوق الذکر (کپی های تایید شده) خود را به زبان آلمانی ارائه دهید.

فرآیند شناسایی در آلمان اتفاق می‌افتد، از شما خواسته می‌شود مدارک خود را به یکی از بخش‌های منطقه‌ای که می‌خواهید در آن زندگی کنید ارسال کنید.

نوشته آوسبیلدونگ آلمان و آنچه باید بدانید؟ اولین بار در مجله سفر پدیدار شد.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *