بهترین رستوران‌های استانبول

غذا و طعم‌های جدید و تازه، بخش هیجان‌انگیز سفر به هر شهریست. در خیابان‌های استانبول قدم که بزنی، عطرهای جورواجور، رستوران و کافه‌های مختلف، و مغازه‌های شیرینی و دسر با رنگ‌های هوس انگیز، شما را صدا می‌زنند. برای همین این قسمت را به بهترین رستوران‌های استانبول اختصاص دادیم تا کمکی باشد برای انتخاب راحت‌تر غذا و خوردنی‌های این شهر زیبای ساحلی.

رستوران اسپاگو – Spago Restaurant & Bar

یکی از محله‌های معروف استانبول و نزدیک به میدان تقسیم، منطقه نیشانتاشی است که این رستوران را هم در خودش جای داده. منوی رستوران اسپاگو به صورتی فصلی تغییر می‌کند و غذاهای بین‌المللی و متنوع، مانند آمریکایی، ایتالیایی، و آسیایی را شامل می‌شود. فلسفه اصلی رستوران هم این است که مواد غذایی را از مزرعه بر سر میز مهمانان می‌آورد و تازگی را همواره احساس خواهید کرد. فضای باز و تراس رستوران اسپاگو هم منظره‌ای خیره‌کننده دارد و لذت غذا خوردن و دورهم نشستن با همسفرانتان را دوچندان می‌کند.

رستوران ۳۶۰ استانبول – ۳۶۰Istanbul

اگر گذرتان به خیابان استقلال برای خرید و گشت و گذار افتاده، رستوران ۳۶۰ استانبول را در همین خیابان برای صرف غذا می‌توانید انتخاب کنید. رستورانی که قدمتش به قرن ۱۹ میلادی بر می‌گردد و به پشت بام و چشم‌انداز ۳۶۰ درجه‌‌ای که از استانبول دارد معروف است. رستوران در وعده‌های ناهار و شام با غذاهای سنتی ترکی و بین‌المللی از مهمانان پذیرایی می‌کند. تنوع غذا و رنگ و بو در رستوران ۳۶۰ بالاست و هر غذا به بهترین نحو تزئین و سرو می‌شود تا خاطره‌ای فراموش‌نشدنی را برایتان رقم بزند.

رستوران کالیپسو – Calipso Fish Restaurant

استانبول برای طرفداران غذاهای دریایی و ماهی، رستوران‌های زیادی دارد و کالیپسو هم یکی از آنهاست که در طرف آسیایی شهر قرار گرفته. رستوران به انتخاب‌های عالی و تازه ماهی، منوی فوق‌العاده دسر و نوشیدنی، پیش غذاهای گرم و سرد، و استفاده از چاشنی‌ها به بهترین شکل شهرت دارد و زبانزد است. محیط صمیمی و خانوادگی، رستوران کالیپسو را به بهترین گزینه برای صرف یک غذای خوشمزه و دلچسب در استانبول تبدیل می‌کند.

بیشتر بخوانید: راهنمای گشت و گذار در استانبول

رستوران بانیان – Banyan Restaurant

منظره‌ هر کدام از رستوران‌های استانبول به شهر یا دریا منحصر به فرد است و رستوران بانیان از این نظر یکی از بهترین چشم‌اندازها را به تنگه بوسفر و شهر دارد. همانند درختی که رستوران اسمش را از آن گرفته، از ریشه فرهنگ‌های مختلف تغذیه می‌کند و در اینجا ماهی سالمون و اردک با سس‌های مخصوص و سوشی را از بین غذاهای متنوع گیاهی و گوشتی می‌توانید سفارش دهید. فلسفه انتخاب شعار “غذا برای روح” در رستوران بانیان هم از درگیر شدن حواس پنج‌گانه مشتریان در هنگام سرو غذا می‌آید و می‌توانید در داخل یا در فضای آزاد این مکان ساعتی را در آرامش بگذرانید.

رستوران سانست گریل – Sunset Grill & Bar

بهترین رستوران استانبول برای صرف وعده‌ای در زمان غروب و شام، رستوران سانست با دید بی‌نظیرش از پل بوسفر و خط ساحلی قسمت آسیاییست. البته که رستوران از ساعت ۱۲ ظهر باز می‌شود و برای ناهار هم می‌توانید بروید، اما منظره شب استانبول حال و هوای دیگری دارد. این رستوران با ۲۵ سال سابقه با منوی غذاهای ترکی، مدیترانه‎‌ای، بین‌المللی، و ژاپنی به پذیرایی از مهمانان و گردشگرانی می‌پردازد که آماده چشیدن طعم‌های متفاوت هستند. غذاهای دریایی، کباب‌ها، سوشی، سالاد و دسر، و پاستا منوی اصلی رستوران سانست گریل را تشکیل می‌دهند.

رستوران آسمالی جاویت – Restaurant Asmali Cavit

از رستوران‌های استانبول در نزدیکی خیابان استقلال، به رستوران آسمالی جاویت می‌توان اشاره کرد. رستوران فضایی اصیل دارد و به مزه‌ها و پیش غذاهای گرم و سردش معروف است. اگر در سفر ترکیه به دنبال غذاهای سنتی می‌گردید، از کوفته و ماهی تازه این رستوران غافل نشوید.

رستوران فریه – Feriye Lokantasi

این رستوران هم در خط ساحلی تنگه بوسفر و در چند قدمی مراکز مهم اداری و تجاری استانبول قرار گرفته و در بنای عثمانی قرن ۱۹، غذاهای سنتی ترکی را هم تهیه و تدارک می‌بیند. رستوران فریه بسیاری از مراسم‌ها را میزبانی می‌کند و در فضای باز آن هم امکان صرف غذا را خواهید داشت.

لیست رستوران‌های استانبول بسیار طویل و بلند است، و در این مطلب تلاش شد تا از بهترین‌ها برایتان بگوییم. اگر هم پیشنهادی برای رستوران و خوردنی ترکیه دارید، با ما و دیگر خوانندگان اسنپ‌تریپ به اشتراک بگذارید.

بیشتر بخوانید: بهترین هتل‌های استانبول

نوشته بهترین رستوران‌های استانبول اولین بار در وبلاگ اسنپ تریپ. پدیدار شد.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *